november 10, 2024, 21:35:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 151
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 1117166 ganger)
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1080 på: desember 06, 2009, 21:10:29 pm »

du kan måle på korte når du kjører simulasjon, så ser du. pass bare på at du har et godt multimeter med masse motstand i. men jeg er ikke sikker på om multimeter vil funke, fordi singnalene er så korte at du kan risikere å få rms nesten lik null, og da vet man ikke om det er singnal eller støy
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1081 på: desember 06, 2009, 23:00:02 pm »

du kan måle på korte når du kjører simulasjon, så ser du. pass bare på at du har et godt multimeter med masse motstand i. men jeg er ikke sikker på om multimeter vil funke, fordi singnalene er så korte at du kan risikere å få rms nesten lik null, og da vet man ikke om det er singnal eller støy


Siden et multimeter fungerer bra for Jørn, så gjør det nok det for Roy også.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1082 på: desember 07, 2009, 00:28:00 am »

hva er poenget her?

Jeg har bestilt nye driver-kretser, og når de kommer, huker jeg på et oscilloskop så tenker jeg at jeg finner det ut jeg...
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1083 på: desember 07, 2009, 00:52:23 am »

hva er poenget her?

Jeg har bestilt nye driver-kretser, og når de kommer, huker jeg på et oscilloskop så tenker jeg at jeg finner det ut jeg...

Synes at du burde bruke en diodeprøvelampe, har hørt at det er tingen Blunker

Det er vel noen som ikke har lest hele tråden og ikke har fått med seg at du har bygd sprutet selv, har bestilt deler, har skrevet tidligere i tråden at du skulle ta med oscilloskop med hjem fra jobb og at du er en slags elektro elllernoe ingeniør. Det er poenget her Rekker tunge
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1084 på: desember 07, 2009, 00:59:19 am »

poengeet er vel å prøve å hjelpe litt her.
og det ser ut som han trenger det
man må ikke gjøre ting vanskeligere enn det det er.
multimeter er enkelt ; det har alle hjemme i garasjen
til og med de til 89.- gjøre jobben her
oscillosop er etter min mening noe mere tungvint.

selvom en innsprut puls er liten , isolertsett ,som du nevner , er  resultatet  etter att alle parameter er kalkulert og målt ved ett gitt turtall på f,eks 3000 o/min ganske høyt
derfor du har måling på dutycycle
har du 50% dutycycle får du greit utslag på multimeter...
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1085 på: desember 07, 2009, 01:09:42 am »

men for feilsøking på selve kretskortet er jo scop tingen...........
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1086 på: desember 07, 2009, 08:11:42 am »

Passer kanskje bedre under cheep-o tråden til knasten dette..
Men jeg har brukt lydkort (gammel pc) som scope - funker fint som snus det :-)
http://www.zelscope.com/ for eksempel..
Bare å google sound card oscilloscope

Ikke bare å koble til hva som helst sånn uten videre nei... Blunker
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1087 på: desember 07, 2009, 08:56:40 am »

Passer kanskje bedre under cheep-o tråden til knasten dette..
Men jeg har brukt lydkort (gammel pc) som scope - funker fint som snus det :-)
http://www.zelscope.com/ for eksempel..
Bare å google sound card oscilloscope

Ikke bare å koble til hva som helst sånn uten videre nei... Blunker

kul løsning, hvor mange volt tåler mic inngangen på et lydkort da? (ok greit off topic, skal ikke mase mer om denne løsningen)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1088 på: desember 07, 2009, 11:51:09 am »

poengeet er vel å prøve å hjelpe litt her.
og det ser ut som han trenger det
man må ikke gjøre ting vanskeligere enn det det er.
multimeter er enkelt ; det har alle hjemme i garasjen
til og med de til 89.- gjøre jobben her
oscillosop er etter min mening noe mere tungvint.

selvom en innsprut puls er liten , isolertsett ,som du nevner , er  resultatet  etter att alle parameter er kalkulert og målt ved ett gitt turtall på f,eks 3000 o/min ganske høyt
derfor du har måling på dutycycle
har du 50% dutycycle får du greit utslag på multimeter...


Setter pris på hjelpen din, og jeg forstår veldig godt det du sier. Du har spart meg for mange timers feilsøking. Det er ikke det jeg kommenterer. Grunnen til at jeg spør hva som er poenget, er at det er veldig mange som har innspill til en sak jeg i utgangspunktet er ferdig med for lenge siden Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1089 på: desember 30, 2009, 01:28:28 am »

og mens julefreden(?) har senket seg over garasjen, er det jaggu blitt vinter her også...

Mor insisterer på å ha bruksbilen inne, så da måtte jeg rydde litt, og Ghian ble forvist til kulda:


* cold-ghia.jpg (90.62 KB, 600x255 - vist 523 ganger.)

* snow.jpg (148.76 KB, 600x410 - vist 505 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1090 på: desember 30, 2009, 01:30:46 am »

dette var det siste bildet av bilen med de hjula, siden de er solgt... så etter en liten ryddejobb, begynte jeg med å demontere den forstillinga som satt der, siden den skal leveres i Skien i morgen, og en ny ukorta puma skal monteres en av de nærmeste dagene.

Ble tomt her nå ja...


* front.jpg (208.79 KB, 600x574 - vist 503 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1091 på: desember 30, 2009, 01:32:16 am »

tips: lakker nye bremsepumper før de monteres... den der er speller ny, men ikke så pen....

og her er en jobb til som må gjøres før jeg skal på jobb på mandag:


* golf.jpg (180.43 KB, 600x465 - vist 521 ganger.)
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #1092 på: desember 30, 2009, 03:12:06 am »

tips: lakker nye bremsepumper før de monteres... den der er speller ny, men ikke så pen....

og her er en jobb til som må gjøres før jeg skal på jobb på mandag:

Hehe der va litt snø der ja
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1093 på: januar 15, 2010, 00:26:03 am »

skjer ikke mye i garasjen nå nei...

men jeg er så smått igang med å få inn ny forstilling, men tenkte jeg skulle fikse opp arbeidsbenken min først, og da fant jeg en pakke med skipsgulv, som jeg ikke trengte lenger, så det brukte jeg som benkeplate. Fint skal det være.... Glad

Planen nå er å få inn pumaen og få på plass hele forstillinga, sånn at jeg kan få montert framhjula. Skal også lakke fuchsene, så da tenkte jeg at jeg skulle lage en liten oppskrift på fyllehelefelgenmedlakk-metoden.



* benk.jpg (116.84 KB, 600x338 - vist 493 ganger.)
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1094 på: januar 15, 2010, 00:28:27 am »

Du er jålete du Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1095 på: januar 15, 2010, 00:32:16 am »

ser ut som veggene trenger en vask gett...
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1096 på: januar 15, 2010, 01:08:28 am »

Skipsgulv? Burde du ikke heller ha brukt skippertak? Godt nytt Roy!
Loggført

Speed is no substitute for direction
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1097 på: januar 15, 2010, 09:47:20 am »

Skipsgulv? Burde du ikke heller ha brukt skippertak? Godt nytt Roy!
Osteaktig Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1098 på: januar 25, 2010, 18:20:23 pm »

fjorårets julepresang-ønske om et par-tre timer lengre døgn gikk ikke i oppfyllelse, så ting går tregt her, men jeg jobber litt i kulissene med forberedelser til våren.

Først av alt så har jeg fått hentet noen hjul fra våre helter på Unneberg:


* boxofwheels.jpg (169.09 KB, 600x447 - vist 451 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1099 på: januar 25, 2010, 18:21:07 pm »

så har jeg vært hos fargehandelen og shoppet litt:


* paint.jpg (131.51 KB, 600x369 - vist 411 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1100 på: januar 25, 2010, 18:22:45 pm »

reservehjul må man ha, type 4.5"

En liten tabbe fra undertegnede gjør at en brakett nede i reservehjulsbrønn ble litt feil plassert, så eneste jeg får plass til nedi der nå er 4.5" med 135 dekk....


* 4-5.jpg (196.69 KB, 600x488 - vist 381 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1101 på: januar 25, 2010, 18:26:23 pm »

planen nå er 5.5" foran og deep 6 bak, og disse er visstnok på vei fra Japan as we speak, så da flasker det seg på hjul-fronten.

Kerscher bremser er på vei fra Tyskland, så om en uke eller så, kan forstilling monteres igjen.

Jeg har også ryddet garasjen, pga trusler om utestengelse fra Mor som ville ha bilen inn i garasjen. MEd mer enn 20 minus i en periode, er vel det forståelig.

Problemet er at garasjen ser sånn ut, ikke særlig innbydende å legge seg ned på gulvet for å skru:


* garage.jpg (151.84 KB, 600x413 - vist 449 ganger.)
« Siste redigering: januar 25, 2010, 18:33:44 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1102 på: januar 25, 2010, 18:28:00 pm »

så da lurte jeg på om dette kunne være en god ide:


Er det noen som har erfaring med dette?

alternativet er vanlige fliser, eller epoxy maling.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1103 på: januar 25, 2010, 19:12:51 pm »

Jeg har hatt slikt gulv i garasjen før.

+
Lett å gjøre rent (bare å rive opp et stykke og dra rett ut av garasjen for å høytrykksspyle)
Fint å se på
Tåler mye og man kan enkelt erstatte en flis hvis man trenger

-
Kostnad er høyere enn epoxy
glatt når det er fuktig
"merkelig plastikk greie å gå på" men en vanesak.

Nå hører det til at en av årsakene til at jeg valgte disse flisene var at jeg hadde asfalt i garasjen og derfor måtte gjort litt mer jobb for å evt. få på betong/epoxy.

Jeg går for epoxy i min nye garasje. Der ligger betongdekke klart så det er litt enklere, rimeligere og vel så fint så lenge man passer på å holde det rent og få vekk oljesøl. Les: skal ikke legge det på før jeg er ferdig med bilen  hehe.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1104 på: januar 25, 2010, 19:31:19 pm »

takker for svar.

Gulvet mitt er veldig slett og fint, men har en del oljesøl, så jeg er usikker på hvor godt evt epoxy-maling vil sitte...
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1105 på: januar 25, 2010, 20:35:46 pm »

takker for svar.

Gulvet mitt er veldig slett og fint, men har en del oljesøl, så jeg er usikker på hvor godt evt epoxy-maling vil sitte...

Da skal du nok vaske veldig godt først, eller ha på et eller annet vidunderstoff som primer.

En annen fordel med plastgulvet er at du kan ta det med deg når du flytter Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1106 på: januar 25, 2010, 20:39:55 pm »

Olje flekker må brennes bort før legging av epoxy. Og pass på at du kjøper rett type epoxy. Ikke alle epoxy typer er like egnet på garasje gulv, med tanke på slitasje.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1107 på: januar 25, 2010, 20:49:00 pm »

hmmm. er det noen som har plast-gulv i tønsberg-distriktet? Hadde vært greit å sett og tatt og følt litt på det før man evt bestemmer seg
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1108 på: januar 25, 2010, 21:21:35 pm »

hmmm. er det noen som har plast-gulv i tønsberg-distriktet? Hadde vært greit å sett og tatt og følt litt på det før man evt bestemmer seg

garasjegulv.no holder til i sandefjord Glad


Om det blir slitt hull i epoxymalingen så er det, som oftest, underlaget (les betongen) som gir seg. Jeg har rulla ut noen hundre liter med hesselberg og er veldig fornøyd med kvalitet og tørk på den. Men ganske dyr. Om jeg husker rett, er innpris til meg rundt 1200 + MVA pr 9 liter + herder.


Selskap Gelbro Gulv AS
Adresse Hunsrødsletta 1, 3241 Sandefjord
Telefon 468 35 742
E-post post@garasjegulv.no
Org.nr 990 443 815 MVA
Daglig leder Torje Rørvik
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1109 på: januar 25, 2010, 21:57:05 pm »

vet de holder til i sandefjord, har fyrt av en mail Glad

1200 per 9 liter? Hvor mange kvadrat dekker det?

Svigers har brukt Biltema sin 2-k garasjegulvmaling, noen andre som har erfaringer med den?
Loggført
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 151
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!