mai 03, 2024, 08:53:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: dagens problem, kjøleblikk.  (Lest 661 ganger)
wv stein
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted: Haugesund


Her er bilen min


Vis profil
« på: juni 24, 2012, 15:54:35 pm »

Hei jeg har prøvd å skifte eksosanlegg på 1303 automat.gr eksos lekkasje v varme anlegg. for å komme til manifolien. klippet jeg av kjøleblikk plate greit. må nokk bestille nye. det var v varmepotte stuss som var rustet hull i, denne må nokk sveises. bure vert tatt av sandblåst og sveist?

finnes det bilder av kjøle deksel platene? en liten avlang del m 2 skrue hull datt av for 2 åssiden. en tilsvarende svart del datt ned under demontering av potte. hvor skal disse være?

samt frustrasjon over at nye eksos paknigs ringer ikke lar seg tre over rustfrie eksos stusser. hva gjør jeg med dette?
noen som kan svare eller gi hjelp e i Haugesund
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: juni 26, 2012, 18:56:11 pm »

Kjøleblikka er viktige, de to "småbitene" som du sier "falt av er sluttplater som skal hindre kjøleluften i å forlate området rundt sylindrene for tidlig. De styrer på en måte kjøleluften til nedre halvdel av sylindrene før den forsvinner ut under. Kjøleblikk som blir "klipt sundt" må sveisest ihop igjen, eller erstattes. (må vite hvilken motor du har når du bestiller disse) - - -Hvorfor klippe sundt?? disse løsner når man skrur ut to skruer m skrutrekker på hver side frammom viftehjulet. Dessuten holder disse to de andre kjøleblikka rundt der ihop, fordi mutteren sitt under og på disse bitene.

Eksospakningene som du refererer til, går på...må bare "skave av en liten skråkant og bruke et rør som går uttapå eksosrøret og knakke de jevnt på.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!