mai 06, 2024, 04:39:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bestilling fra CB Performance  (Lest 2915 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: oktober 21, 2008, 10:59:39 am »

Jeg lurte bare på hvilke erfaringer folk har med bestilling fra CB Performance? Tenker da på hvor lang tid de bruker på å behandler ordren, og hvor lang tid det går før en mottar varene.

Jeg la inn en bestilling for ca to uker siden, men fikk aldri noe bekreftelse på mail. Derfor sendte jeg en mail og fikk da som svar at bestillingen ikke hadde blitt registrert. Det skal nevnes at jeg fikk en del feilmeldinger de første gangene jeg prøvde å legge inn bestillingen (gjennom nettbutikken deres). Derfor la jeg inn en ny bestilling sent på fredags kveld, og har enda ikke fått noe bekreftelse. De har i praksis bare hatt mandagen til å behandle ordren foreløbig, så det bekymrer meg ikke så mye enda.

Og jeg er klar over at CB ofter velger frakt som blir veldig dyr, men jeg har sendt noen mailer med de og fått som svar at de kan ordne billigere frakt. Jeg gav også beskjed om dette når jeg la inn ordren.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 21, 2008, 11:21:33 am »

Jeg bestiller stortsett alt jeg skal ha fra cb hos vwparts.net

Kjempe service og aldri noe problem....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 21, 2008, 14:49:07 pm »

Jeg har gjort som Torgeir tidligere, men bestilte noe greier fra CB tidl i høst. Til meg kunne de ikke ordne med "billigere frakt" og jeg synes de var litt lite proffe (sammenliknet med f eks Vee Dub Unlimited = vwparts.net...). Ordren ble ikke prosessert før jeg purret på de og det ble noen runder før alt var i orden... Men, det kan selvsagt ha vært et engangstilfelle  Tvilende
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 21, 2008, 14:54:32 pm »

Har også bestilt noen deler direkte fra cb... men tok så lang tid å få en quote på pris at jeg hadde allrede fått delene fra vwparts når CB reagerte....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 21, 2008, 15:29:55 pm »

Det jeg er på jakt etter er et gasserstag til min Type 4-motor som skal inn i bobla. Da ble jeg anbefalt dette fra CB:

Cross Bar Linkage for Straight Manifolds (with air cleaner bases)

Problemet med det er at det ikke finnes hos VWParts.net, jeg finner bare de andre cross bar linkage-settene. Jeg finner heller ikke bare "air cleaner bases". Jeg skal også ha en del andre ting derfra, men dette er mer standard deler jeg regner med finnes hos VWParts.

Får jeg ikke svar fra CB innen i kveld så får jeg heller finne på noe annet, de andre gasserstagene fra CB fungerer nok til nøds også.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 21, 2008, 16:07:46 pm »

Jeg har ikke noe problemer med å bestille fra CB. Som regel kjappe svar. Jeg forholder meg kun til en person ang bestillinger og det hjelper antagelig. At jeg er CB forhandler hjelper muligens også.
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 21, 2008, 16:10:11 pm »

Det jeg er på jakt etter er et gasserstag til min Type 4-motor som skal inn i bobla. Da ble jeg anbefalt dette fra CB:

Cross Bar Linkage for Straight Manifolds (with air cleaner bases)

Problemet med det er at det ikke finnes hos VWParts.net, jeg finner bare de andre cross bar linkage-settene. Jeg finner heller ikke bare "air cleaner bases". Jeg skal også ha en del andre ting derfra, men dette er mer standard deler jeg regner med finnes hos VWParts.

Får jeg ikke svar fra CB innen i kveld så får jeg heller finne på noe annet, de andre gasserstagene fra CB fungerer nok til nøds også.

Vwparts har ofte mer en det som ligger på nettet så send dem en mail...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 21, 2008, 17:12:22 pm »

Nei dra meg nå baklengs inn i fuglekassa..!

Fikk svar fra CB i dag om at begge ordrene hadde blitt registrert, og så fikk jeg spørsmål om jeg ikke hadde fått mail om dette fra "Marieanne Martin". Dette var jeg sikker på at jeg ikke hadde fått, men som en siste utvei prøvde jeg å lete gjennom spam-innboksen. Der lå selvsagt begge mailene!

Den siste mailen fikk jeg i går, for en bestilling som ble lagt inn fredags kveld (etter åpningstidene til CB) 17/10. Så da er de ganske kjappe allikevel viser det seg.

Frakten kom forøvrig på $ 175 (!), altså ca 1500 inkludert moms, så jeg tror nok jeg skal sende en mail til VWParts og høre om de har det gasserstaget jeg vil ha.
« Siste redigering: oktober 21, 2008, 17:22:22 pm av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 21, 2008, 19:51:18 pm »

To ganger siste året har cb performance selv anbefalt meg å kjøpe deres deler via vwparts for å få en bedre/billigere fraktløsning så det er tydeligvis at de er klar over det selv og sikkert foretrekker og ikke stresse med papirarbeid for eksport...
kjøp det via vwparts
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 22, 2008, 07:16:38 am »

Når jeg prøvde å legge inn en bestilling på de samme delene fra VWParts som jeg skulle hatt fra CB, fikk jeg en frakt på $85, så her sparer jeg ca. $90 på frakt, altså ca 770 kroner (inkludert moms).
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 22, 2008, 07:51:05 am »

Bare så det er sagt hvertfall så er prisforskjellen kort fortalt pga CB insisterer på å bruke UPS, mens vwparts gledelig sender med USPS... viktig å vite da at du ikke får tracking (selv om du får nr) og at delene tar inntil 10 arbeidsdager å komme hjem.

Ikke at det er uoverkommelig, men så er du klar over det :-)

vwparts leverer alltid... ingenting å frykte der hvertfall
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 22, 2008, 09:25:23 am »

Litt kjedelig med CB at de ikke tar kredittkort også. Skulle ha spindler der og etter mye om og men så skulle jeg bruke Jet carrier. Da vi endelig var enige så måtte jeg gjøre wire transfer eller sende money order. Litt gammeldags i 2008 kanskje?
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 22, 2008, 10:34:05 am »

Litt kjedelig med CB at de ikke tar kredittkort også. Skulle ha spindler der og etter mye om og men så skulle jeg bruke Jet carrier. Da vi endelig var enige så måtte jeg gjøre wire transfer eller sende money order. Litt gammeldags i 2008 kanskje?

CB tar kort jo! Forutsatt selvfølgelig at det er et gangbart kort som Mastercard, Visa, AmEx  e.l.


De sender ikke utelukkende med UPS heller, jeg har fått varer derfra med alt fra BAX til USPS. Om du ikke sier noe så kommer det med UPS, det er riktig.
Loggført
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 22, 2008, 10:57:20 am »

Jeg har bare gode erfaringer med CB. Lett å få kontakt med, kjappe tilbakemeldinger og ekstremt hurtig levering - raskere enn noen norske butikker (som bruker Posten  Rekker tunge)...
« Siste redigering: oktober 22, 2008, 11:06:44 am av Pål A » Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 22, 2008, 11:01:50 am »

Merk nå paserte akkure $$ 7 kr!

Så besparelsen med å best direkte forsvinner mer og mer

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 22, 2008, 11:08:26 am »

ehhh, den skjønte jeg ikke. Norske forhandlere må forholde seg til akkurat samme dollarkurs som deg....

Som jeg har sagt en mengde ganger tidligere, skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bestille fra US selv, spesielt ting som er så "enkle" som gasserstag... En kjapp ringerunde til de norske sjappene, så finner du helt sikkert noen som har dette på lager. Så sørger du samtdig for å bidra til å opprettholde et aktivt vw-miljø her i landet, og du kan reklamere på det dersom det ikke passer.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 22, 2008, 11:54:06 am »

ehhh, den skjønte jeg ikke. Norske forhandlere må forholde seg til akkurat samme dollarkurs som deg....

Som jeg har sagt en mengde ganger tidligere, skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bestille fra US selv, spesielt ting som er så "enkle" som gasserstag... En kjapp ringerunde til de norske sjappene, så finner du helt sikkert noen som har dette på lager. Så sørger du samtdig for å bidra til å opprettholde et aktivt vw-miljø her i landet, og du kan reklamere på det dersom det ikke passer.
helt enig her det går jo an å handle med de norske aktørene.Tror ikke du egentlig sparer så mye på plundre selv m bestillinger, dobbeltrekk på visa osv.osv.tull og vas med frakt også.Støtt de norske mener jeg. Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 22, 2008, 12:50:42 pm »

Dersom noen vil betale dobbel pris for å kunne reklamere på norsk istedet for engelsk, den ene gangen en av hundre bestillinger noe feil blir levert så får dem gjøre det.
Men la oss ta den diskusjonen i en av de andre trådene som omfatter emnet.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 22, 2008, 13:12:36 pm »

Skal vi ta den debatten så kan det jo sies at ikke alle norske er like lett å få tak, glemmer å sende, sender feil deler og klarer ikke å ordne opp når det kommer til det økonomiske. dette har jeg opplevd det siste året fra div norske vw forhandlere.
Kvalitet er en annen debatt.

Jeg bruker nå den jeg er mest fornøyd mtp kvalitet og sending, pris kan i mangen tilfeller bli peanuts i delebestilling hvis man ringer rundt og spør litt før man bestiller! De norske er ikke så dyr som man tror!

kriterier jeg vektlegger:
kvalitet
pris
service(sending mm)

Jeg handler fra usa og norge
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 22, 2008, 16:07:34 pm »

enig i å la den debatten ligge  Glad
Men poenget mitt var at dollarkursen er den samme for alle...
Loggført
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: oktober 22, 2008, 20:04:45 pm »

Litt kjedelig med CB at de ikke tar kredittkort også. Skulle ha spindler der og etter mye om og men så skulle jeg bruke Jet carrier. Da vi endelig var enige så måtte jeg gjøre wire transfer eller sende money order. Litt gammeldags i 2008 kanskje?

CB tar kort jo! Forutsatt selvfølgelig at det er et gangbart kort som Mastercard, Visa, AmEx  e.l.


De sender ikke utelukkende med UPS heller, jeg har fått varer derfra med alt fra BAX til USPS. Om du ikke sier noe så kommer det med UPS, det er riktig.
You will have to prepay with money order or wire transfer

Dette var beskjeden jeg fikk 16/10 ved bruk av Visa kort?? Bare meg de ikke liker da vel Tvilende  Ja ja jeg fikk nå delene fra et annet sted.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 22, 2008, 20:14:25 pm »

De nevnte ingenting om money order eller wire transfer når jeg prøvde å bestille i alle fall. Jeg fikk bare beskjed via mail om å se over bestillingen, og bekrefte om jeg skulle ha det, så skulle de sende med en gang.

Jeg tror konklusjonen på denne tråden får bli at skal du ha noe fra CB Performance, så bestill fra VWParts.net. Slik får du billigere frakt, og enklere betaling/bestilling.

Jeg sendte en mail og spurte om noe jeg ikke fant i nettbutikken deres, men som CB har, og da la de ut det jeg ville ha i nettbutikken slik at jeg kunne handle det derfra. Det tok visst 1-2 dager for de å få delen fra CB.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #22 på: oktober 22, 2008, 20:17:36 pm »

.
« Siste redigering: januar 31, 2011, 14:58:49 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!