mai 11, 2024, 22:31:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilke type Opel Astra dempere er det man kan bruke på senket link pin??  (Lest 1473 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: mai 11, 2009, 09:13:52 am »

Noen som vet hva slags type bakre Opel Astra dempere ( årsmodell?? osv??)  som kan brukes foran på boble?? De som jeg har hørt skal være kortere?? Trenger kortere demper slik at jeg slipper å banke inn innerskjermen for å få klaring nok til bevegelsen på demperen (etter innkortingen av forstillinga).
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 11, 2009, 11:17:54 am »

Ikke Astra - er vel Kadett A - eller va rdet B - husker aldri det der ...Balljoint disse passer da Glad


Noen som vet hva slags type bakre Opel Astra dempere ( årsmodell?? osv??)  som kan brukes foran på boble?? De som jeg har hørt skal være kortere?? Trenger kortere demper slik at jeg slipper å banke inn innerskjermen for å få klaring nok til bevegelsen på demperen (etter innkortingen av forstillinga).
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mai 11, 2009, 11:35:26 am »

Ikke Astra - er vel Kadett A - eller va rdet B - husker aldri det der ...Balljoint disse passer da Glad


Noen som vet hva slags type bakre Opel Astra dempere ( årsmodell?? osv??)  som kan brukes foran på boble?? De som jeg har hørt skal være kortere?? Trenger kortere demper slik at jeg slipper å banke inn innerskjermen for å få klaring nok til bevegelsen på demperen (etter innkortingen av forstillinga).

Jeg hadde opel dempere på min linkpin på 52 modellen min så det finnes til det og... Men husker ikke hva detkom fra desverre
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: mai 11, 2009, 12:11:09 pm »

Slik jeg husker det så er det Kadett A, på den sitter de foran og passer til Linkpin... (Øye oppe og nede)
« Siste redigering: mai 11, 2009, 12:38:31 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: mai 11, 2009, 12:14:59 pm »

Siden jeg skal fjerne det øvre øyet så er det ikke så nøye egentlig.
Da får jeg se om ikke noen i nærmiljøet kan ha noen slike på lur.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: mai 11, 2009, 15:06:38 pm »

Volvo PV er enda kortere...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #6 på: mai 11, 2009, 20:56:02 pm »

Og alle disse typene begynner å bli vanskelige å få tak i? Eller? Blunker

Husker jeg sleit fælt for ca ett år siden jaffall...
Loggført

Mvh
Reiel
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: mai 12, 2009, 05:51:34 am »

Ikke videre enkelt å få tak på disse nei!
Men jeg har funnet ut at de orginale som står på bilen nå ikke er for lange nå som jeg har senkespindler. Og de subber bare såvidt inntil innerskjermen, så jeg lager plass med en trekloss og litt hammer...
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: mai 12, 2009, 08:59:27 am »

Kan du ikke bare flytte hylsene (i gummien) litt offsenter i topp og bunn?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: mai 12, 2009, 10:30:47 am »

Jeg har ikke hylser i topp. Der er det små "uniballs" og her er det ikke mye som kan gjøres uten å sette vinkelsliper i pulverlakken. Og det gjør jeg ikke nå. Nede derimot er ideen din god. Men jeg er redd jeg må forskyve veldig mye nede for å få nok efekt på toppen. Det er over 250mm fra nedre bolten og opp dit hvor det gikk på. Og da måtte jeg nok kappet av ca 10mm av hylsa og foret på med tilsvarende skiver under mutteren.
Nå skal det sies at jeg allerede har slått innerskjermen ca 3mm under demperen og jeg har nå klaring i "bøttevis". Veldig små bøtter i skien..... Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: mai 12, 2009, 11:46:38 am »

Det ble custom karosseri likevel altså  Rekker tunge
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #11 på: mai 12, 2009, 12:05:12 pm »

Jepp. Hadde jeg laget forstillinga på bilen hadde ikke dette blitt noe problem, men når man er stor i kjeften og i tilleg pulverlakkerer før man har prøvd produktet på bilen kan man ikke regne med annet enn å få et slag i trynet. Dette slaget ble uansett så lite at jeg kom fra det uten varige komplikasjoner Gliser... Et hammerslag pr side tåler bilen (ikke jeg) . Det jeg derimot ikke hadde tålt var hvis jeg hadde måttet kutte i karoseriet for å få den på. Da hadde nok forstillinga blitt sandblåst på nytt og justert til den passet og lakkert på nytt.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!