mai 15, 2024, 09:04:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dysing av Dellorto  (Lest 1540 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: januar 12, 2009, 20:47:27 pm »

Noen som vet hvor jeg kan finne tabeller om dyseoppsett?
Noen som har noen spec/forslag å komme med?

2 X Dellorto DRLA 40
Steve Tims Stage 1
1641 ccm
9.5:1 i kompresjon
Engle W110 kam
Originale varmepotter
Tri Mill eksospotte
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: januar 12, 2009, 21:53:36 pm »

130-150 størrelse kanskje,prøv deg frem
Loggført
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
*
Innlegg: 255
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2009, 21:58:59 pm »

Kjøp eller lån deg en lamdasonde. Eller dra på rullende landevei. Uansett hvilket alternativ du velger er det verdt pengene Glad
Loggført

11.96@180kmt - SCC2013 Gliser
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 12, 2009, 22:02:26 pm »

Dette står i forgasserene pr. i dag:

 34  Venturi
175  Air Collector
140  Main Jet
 95  Starter Jet
 35  Pump Jet
 60  Idle Jet

Nå henger vell alt dette i sammen for et bra resultat.
« Siste redigering: januar 12, 2009, 22:06:42 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 12, 2009, 22:21:46 pm »

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/vergaserberechnung.php

Fint utgangspunkt for å leke litt med tall.

Selv har jeg:
2 x 36 DRLA forgassere, m/ 30mm venturis,122 main jets,57 idle jets,180 air correctors
Ifølge CSP kalkulatoren skal jeg med 1584ccm og max RPM på 5400 ha forgasser størrelse på 36.6 (hvilken størrelse er egentlig dette? Halsen i forgasseren?), 29.25 = 30mm venturier og 108.3 i hoveddyse.

Husker ikke helt hvor jeg så oversikten over når de forskjellige dysene gjør jobben, men greit å tenke på i forhold til dysing, turtall og bruksområde.

« Siste redigering: januar 12, 2009, 22:27:29 pm av JTWE » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 13, 2009, 01:04:36 am »

En italiener (Alfa1750) som putler med Dellortoer:
http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=alfa1750

Twin DRLA40 or DRLA 36 1300/1600&1700 Bus; 28; 112; 9164.2; 180; 55; 33; 150

DRLA 40 or 36-1641 cc's & 2 litre Bus; 30; 122; 9164.2; 180; 55; 33; 150

DRLA 40 or DRLA 36 -1800 cc; 32; 132; 9164.2; 180; 58; 33; 150

DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;

float level for the DRLA carburetors should be set at 5-6mm
Loggført
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #6 på: januar 21, 2009, 22:58:23 pm »

Dersom noen trenger dyser til dellorto, har jeg liggende de fleste størrelser. Ta kontakt på PM evt.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!