mai 15, 2024, 05:55:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 53
151  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "Removable deck lid hinge pins" på: juni 06, 2009, 00:36:22 am
Here u go, Mr

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C12%2D6131%2D20
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: juni 05, 2009, 10:29:16 am
Nå, "satt du på potta" i går eller?  Gliser
153  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 05, 2009, 07:13:20 am
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??



Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden. Glad  Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad.

Se forøvrig pm.

Mistenker at det er oljetrykksbryteren min som er defekt. Pæra/pæreholder er byttet/testet. Skal måle om jeg har kontakt mellom polen på bryteren og jord når jeg ikke har trykk.

Fikk alt annet til å fungere i går kveld. Lys, viskere etc. Og jeg fikk ikke minst gredd ut det helsikes ledningsnettet foran der. Neste prosjekt skal jeg strekke nye kabler og legge det helt annerledes. Glad
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 05, 2009, 00:22:29 am
Kom hjem for 30 minutter siden. Fikk den ene av to pakker i posten i dag. Selvfølgelig så mangler jo pakka med panserlista Trist Satser på at den kommer i morra.

MEN, jeg har alt for mye igjen til å rekke ned. Blir nok stortsett ferdig med selve bilen i morra kveld/natt, men da gjenstår fangerne, og der har jeg en del timer med jobb. Skal også jobbe i morra så jeg kommer meg ikke i garasjen før ut på dagen.

Ble ferdig med det elektriske i dag. Har igjen å koble dørpopper og anlegg.
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??

Så dere får kose dere på Bægg Rænn. Jeg tilbringer trolig hele helgen i garasjen.  Glad
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 04, 2009, 16:00:02 pm
Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)

Nettopp. Innså vel tidligere i uka at dette ville holde hardt. Senket derfor skuldrene men ikke tempoet i går.
Blir jobbing i garasjen i helga istedet for fylla i .se    Sesongen har jo nettopp begynt så jeg satser på å gjøre meg helt ferdig.

"vi får se" praten er mest for å roe ned "måsekråkene" Blunker hehe
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 04, 2009, 15:28:24 pm
I dag ramlet trekantvindu i krom og lysrelèet ned i kassa. Yiiihaaaa! Takk til Skrotnisse for kjapp levering! Osteaktig

157  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sikkerhetsbelter bak i boble på: juni 04, 2009, 12:50:39 pm
3-punkts. Jeg kjøpte 2 sett slik at jeg har de samme beltene bak som foran.
158  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sikkerhetsbelter bak i boble på: juni 04, 2009, 12:26:12 pm
Jeg kjøpte mine på Cip1.com
159  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sikkerhetsbelter bak i boble på: juni 04, 2009, 12:15:29 pm
Skal være opplegg klart for 3-punktsbelter bak. Er i hvertfall det på min -68 spareversjon.

Jeg skal også frakte barn i denne så jeg har kjøpt like belter foran og bak. Festene til beltene er skjult bak noen plastlokk/skruer.
C-stolpene, bak seteryggen midt på og nede bak hjørnet på sitteputa (høyre og venstre side)
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 04, 2009, 08:12:40 am
Hehehe.. vi får se hva de neste kveldene bringer Blunker
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: juni 04, 2009, 06:13:40 am
Åhh.. lookin' good, Mr! Når kommer boka "Make a 'looker in 21 days" ?? Osteaktig
162  Forum / Resto-look / Sv: post din resto-looker på: juni 04, 2009, 06:02:57 am
The RestoRod  Gliser  (Bildet oppdateres når bilen er klar...)


163  Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run 26 på: juni 04, 2009, 05:54:07 am
Ser da ut til å droppe BR for første gang på 15 år. Velger heller å bli i garasjen her hjemme og få bilen klar for resten av sesongen.
God tur til dere som reiser, og ROCK ON!!1  Gliser
164  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 23:57:05 pm
Nice Glad
Du kan vel fortsatt kanskje rekke dette ? Eller ?

Har vel egentlig innsett at dette blir for tight.
Skal holde på to lange kvelder til, men jeg må ta en status på fredag om jeg skal ordne prøveskilt eller ikke.
165  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 23:45:03 pm
Ett skritt tilbake, og ett frem...

Nok en laaaaang kveld i garasjen. Desverre står jeg på samme sted som i går kveld. Bortsett fra at jeg har en motor uten oljelekkasje Glad

Fikk en time hjemme i garasjen før jeg reiste til bilen. Benyttet denne til å sveise inn og grovslipe "taket" i utsparringene i bakfangeren.
Nå ser det litt mer "ferdig" ut Glad Ble mye bedre enn å bare ha hullet i fangeren.


Så bar det avgårde til bilen og det gikk relativt kjappt å få motoren ut. Er utrolig enkelt å få denne ut og inn ved å bruke luftfjæringa.
Slippe den ned på en liten tralle og bare trille motoren ut av bilen.

Takk til Jan (og heb) for hjelpa. Oljelekkasjen var i simringen bak svinghjulet.


Og innen jeg reiste hjem igjen så var motoren på plass, og startet som den skulle. Og nå trenger den ikke bleie lenger Blunker hehe


Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag.

Men NÅ er det senga... ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZzzzz
166  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 23:35:10 pm
Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken.

Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme..  Flau

Slik det ser ut nå, så tilbringer jeg nok helga i garasjen for å få den helt klar.
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 15:09:07 pm
Sådær, da har jeg hentet simringer og o-ring. Takk til Jøran for å redde meg nok en gang!!! Greit med delelager "ett steinkast" unna heimen Osteaktig

Rakk også TESS først, hvor jeg fikk hentet meg mer gass til sveiseapp, og kjøpt flexislanger for erstattning av varmepottene.
Men fy #€&%#/ for en pris på 1,5m 50mm flexslange og 4 slangeklemmer... 680,- !!  Sjokkert

Nå er det bare å vente på at naboen kommer seg hjem fra jobben slik at jeg får momentskralla jeg får låne av ham.
Så bærer det i garasjen. *TVI TVI*
168  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Whitewalls på: juni 03, 2009, 11:50:36 am
Jeg har èn helt ny dekkside liggende om du av en eller annen grunn skulle få tak i 3 Glad
169  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 07:03:33 am
ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.

Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin Blunker

170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 06:56:28 am
Hør med Jøran  ;)Thomas

Mags

07:54 og delene jeg trenger ligger klar hos Jøran Glad Dette kaller man SERVICE  Gliser
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 03, 2009, 05:29:13 am
Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute Blunker Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil".

Takk for tipset! Will do.

Hei Thomas,
Husk o-ringen i svinghjul også,
Vær nøye når du bytter simmeringen i blokka,den som er bak svinghjulet.
Ellers er det bare stå på,dette rekker du Blunker

Mags

Takk for tipset til deg også. Er vel dette man lærer av Glad Notert bak øret over hva man bytter på en gammel motor før man monterer den "for godt" Blunker

Får ta en telefon til Unneberg når de åpner. Ingen som skal innom de i dag og som skal mot Oslo vel?  Øyerulling

Noen som også har tips til hvor jeg kjøper flexirør for å erstatte varmepottene? Altså fra under viftehuset og til bakenden av "kanalen" på bilen.
5cm er vel disse i diameter. Jeg kjører jo J-tubs på min og hadde vært greit med litt luft inn i bilen til frontruta.
172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 23:24:14 pm
Nok en laaaaaaaaaaaaang kveld i garasjen.

Fikk bilen ned på hjula igjen og som nevnt over så har jeg funnet ut at motoren lekker såpass mye olje fra simringen bak svinghjulet at den må ut igjen.
Kjørte aldri denne motoren mer enn 500m tidligere så jeg har aldri kunnet oppdage at den var dårlig. Bad timing... REAL bad timing.

Bakplata er også på plass og den passet nå perfekt med enderørene etter den siste modifiseringen før lakkeringen.


Bare digger denne vinkelen her Osteaktig


En liten sneak av interiøret også...


Redd skjemaet mitt nå ryker før Bug Run. Går fort en kveld nå på å få byttet simring, og jeg bytter da også girkassefestene som jeg har liggende nye (stive).
Intet nytt når det gjelder delene fra statene heller...
173  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 23:16:51 pm
Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren.
Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna Glad


ett tips:
tviler på att tykk olje stopper en lekkasje i lengde.
når motor og olje er gjennomvarm er det ikke sååå stor forskjell på viskositeten
greit å dobbeltsjekke dette før en 90 mils biltur.

Sjekket dette i dag, er simringen bak svinghjulet som lekker. Ut med motor igjen med andre ord.  Trist
Fikk kjørt bilen en runde uten for garasjen i kveld og fant ut at den lekker såpass mye når den blir varm at det ikke går ann å kjøre slik.
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare på: juni 02, 2009, 16:20:40 pm
Med den lærekurven/fremgangen du har nå så kommer du til å være en meget dyktig "plåtknaer" og sveiser når du faktisk har lov til å kjøre disse bilene! Osteaktig
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 16:14:57 pm
joda, kommer til å gjøre det om dette vedvarer. Begynner å mistenke pakninga som sitter bak svinghjulet...
176  Min klubb / Screwdrivers / Sv: Snakket går... på: juni 02, 2009, 13:28:12 pm
hehe...evig bra! Osteaktig
177  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 11:12:35 am
Jeg har en lei tendens til å bli "mettet" med tanke på skruing etter jeg har vært der nede, så det smarteste er å stå på til den er klar Blunker
Men, status tar vi når helga nærmer seg. Osteaktig
178  Forum / Snikk-snakk / Sv: Snart på veien ... på: juni 02, 2009, 11:10:31 am
Nærmer seg med stormskritt. I løpet av uka skal den være på veien...

179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 09:51:04 am
er det noen jeg unner å bli ferdig nå så er det vel deg Rekker tunge men husk at hastverk er lastverk. bedre med en hel bil neste uke enn en uferdig bil på vei til sverige i helga Blunker

Japp, det er derfor jeg også vurderer å bli hjemme om bilen ikke blir klar før helga, og heller få den klar slik at jeg kan kjøre resten av sommeren. Glad
Kommer trossalt flere treff, men vi prøver Osteaktig
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: juni 02, 2009, 00:08:55 am
Lykke til med å få bilen klar til helga..  Blunker
Mildt sagt imponert over alle detaljer og løsninger!

Hehe, ja jeg trenger det tror jeg Glad Teknisk begynner ting å falle på plass, men det er en del detaljer som tar tid.
Det som er den aller største jobben nå er fangerne. Bakfangeren er så og si klar for sparkling og pussing.
Frontfangeren gjenstår, men den har også en del mindre jobb enn bakfangeren. Så skal de lakkeres...

I dag fikk jeg gjort ferdig framsetene. Lakkerte rammene og fikk strekt fjærene i den ene sitteputa slik at den ble bra igjen.
Så var det å kle de med nye trekk etter at disse hadde vært ett par timer i sola slik at de var myke og tøylige. Glad

Rakk en tur innom garasjen og fikk orden på blinklysene. Varselblink og vanlig blinklys er nå ok. Kommer til å gjøre det enkelt bak og borrer inn ekstra sokler med blinklys i baklampene. Blir det for lite lys så setter jeg inn to da de jeg har fått tak i er utrolig slanke og snertne. Glad

Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren.
Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna Glad

I morgen har jeg planer om en laaaaang kveldsøkt og få alt det elektriske "på stell". Satser da på å få gjennomført EU-kontrollen torsdag.
Slik det ser ut nå kommer jeg til å ha en veldig variabel avreise nedover. Håper bare alt klaffer nå, for jeg er LITT klar for å bli ferdig nå.
Som sagt flere ganger nå, jeg gjør er helhjertet forsøk på å bli ferdig til Bug Run *krysse fingrene*

Hvis noen har en pre66 panserlist for panser uten emblem så skrik ut. Dette er egentlig det mest kritiske som jeg mangler i delesendingen fra statene.

Ok dahh.. ett par bilder. Siste døra på plass. Nylakkert sammen med bakplata.


Sitteputene på plass. Ble deiligt! Ryggene ligger klare her nå, monteres i morra.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 53
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!