Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 53
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 05, 2009, 07:13:20 am
|
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??
Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden. Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad. Se forøvrig pm. Mistenker at det er oljetrykksbryteren min som er defekt. Pæra/pæreholder er byttet/testet. Skal måle om jeg har kontakt mellom polen på bryteren og jord når jeg ikke har trykk. Fikk alt annet til å fungere i går kveld. Lys, viskere etc. Og jeg fikk ikke minst gredd ut det helsikes ledningsnettet foran der. Neste prosjekt skal jeg strekke nye kabler og legge det helt annerledes.
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 05, 2009, 00:22:29 am
|
Kom hjem for 30 minutter siden. Fikk den ene av to pakker i posten i dag. Selvfølgelig så mangler jo pakka med panserlista Satser på at den kommer i morra. MEN, jeg har alt for mye igjen til å rekke ned. Blir nok stortsett ferdig med selve bilen i morra kveld/natt, men da gjenstår fangerne, og der har jeg en del timer med jobb. Skal også jobbe i morra så jeg kommer meg ikke i garasjen før ut på dagen. Ble ferdig med det elektriske i dag. Har igjen å koble dørpopper og anlegg. Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla?? Så dere får kose dere på Bægg Rænn. Jeg tilbringer trolig hele helgen i garasjen.
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 04, 2009, 16:00:02 pm
|
Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)
Nettopp. Innså vel tidligere i uka at dette ville holde hardt. Senket derfor skuldrene men ikke tempoet i går. Blir jobbing i garasjen i helga istedet for fylla i .se Sesongen har jo nettopp begynt så jeg satser på å gjøre meg helt ferdig. "vi får se" praten er mest for å roe ned "måsekråkene" hehe
|
|
|
159
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sikkerhetsbelter bak i boble
|
på: juni 04, 2009, 12:15:29 pm
|
Skal være opplegg klart for 3-punktsbelter bak. Er i hvertfall det på min -68 spareversjon.
Jeg skal også frakte barn i denne så jeg har kjøpt like belter foran og bak. Festene til beltene er skjult bak noen plastlokk/skruer. C-stolpene, bak seteryggen midt på og nede bak hjørnet på sitteputa (høyre og venstre side)
|
|
|
163
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Run 26
|
på: juni 04, 2009, 05:54:07 am
|
Ser da ut til å droppe BR for første gang på 15 år. Velger heller å bli i garasjen her hjemme og få bilen klar for resten av sesongen. God tur til dere som reiser, og ROCK ON!!1
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 23:45:03 pm
|
Ett skritt tilbake, og ett frem...
Nok en laaaaang kveld i garasjen. Desverre står jeg på samme sted som i går kveld. Bortsett fra at jeg har en motor uten oljelekkasje Fikk en time hjemme i garasjen før jeg reiste til bilen. Benyttet denne til å sveise inn og grovslipe "taket" i utsparringene i bakfangeren. Nå ser det litt mer "ferdig" ut Ble mye bedre enn å bare ha hullet i fangeren. Så bar det avgårde til bilen og det gikk relativt kjappt å få motoren ut. Er utrolig enkelt å få denne ut og inn ved å bruke luftfjæringa. Slippe den ned på en liten tralle og bare trille motoren ut av bilen. Takk til Jan (og heb) for hjelpa. Oljelekkasjen var i simringen bak svinghjulet. Og innen jeg reiste hjem igjen så var motoren på plass, og startet som den skulle. Og nå trenger den ikke bleie lenger hehe Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag. Men NÅ er det senga... ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZzzzz
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 23:35:10 pm
|
Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken. Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme.. Slik det ser ut nå, så tilbringer jeg nok helga i garasjen for å få den helt klar.
|
|
|
167
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 15:09:07 pm
|
Sådær, da har jeg hentet simringer og o-ring. Takk til Jøran for å redde meg nok en gang!!! Greit med delelager "ett steinkast" unna heimen Rakk også TESS først, hvor jeg fikk hentet meg mer gass til sveiseapp, og kjøpt flexislanger for erstattning av varmepottene. Men fy #€&%#/ for en pris på 1,5m 50mm flexslange og 4 slangeklemmer... 680,- !! Nå er det bare å vente på at naboen kommer seg hjem fra jobben slik at jeg får momentskralla jeg får låne av ham. Så bærer det i garasjen. *TVI TVI*
|
|
|
169
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 07:03:33 am
|
ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.
Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin
|
|
|
171
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 03, 2009, 05:29:13 am
|
Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil". Takk for tipset! Will do. Hei Thomas, Husk o-ringen i svinghjul også, Vær nøye når du bytter simmeringen i blokka,den som er bak svinghjulet. Ellers er det bare stå på,dette rekker du Mags Takk for tipset til deg også. Er vel dette man lærer av Notert bak øret over hva man bytter på en gammel motor før man monterer den "for godt" Får ta en telefon til Unneberg når de åpner. Ingen som skal innom de i dag og som skal mot Oslo vel? Noen som også har tips til hvor jeg kjøper flexirør for å erstatte varmepottene? Altså fra under viftehuset og til bakenden av "kanalen" på bilen. 5cm er vel disse i diameter. Jeg kjører jo J-tubs på min og hadde vært greit med litt luft inn i bilen til frontruta.
|
|
|
172
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 02, 2009, 23:24:14 pm
|
Nok en laaaaaaaaaaaaang kveld i garasjen. Fikk bilen ned på hjula igjen og som nevnt over så har jeg funnet ut at motoren lekker såpass mye olje fra simringen bak svinghjulet at den må ut igjen. Kjørte aldri denne motoren mer enn 500m tidligere så jeg har aldri kunnet oppdage at den var dårlig. Bad timing... REAL bad timing. Bakplata er også på plass og den passet nå perfekt med enderørene etter den siste modifiseringen før lakkeringen. Bare digger denne vinkelen her En liten sneak av interiøret også... Redd skjemaet mitt nå ryker før Bug Run. Går fort en kveld nå på å få byttet simring, og jeg bytter da også girkassefestene som jeg har liggende nye (stive). Intet nytt når det gjelder delene fra statene heller...
|
|
|
173
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 02, 2009, 23:16:51 pm
|
Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren. Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna ett tips: tviler på att tykk olje stopper en lekkasje i lengde. når motor og olje er gjennomvarm er det ikke sååå stor forskjell på viskositeten greit å dobbeltsjekke dette før en 90 mils biltur. Sjekket dette i dag, er simringen bak svinghjulet som lekker. Ut med motor igjen med andre ord. Fikk kjørt bilen en runde uten for garasjen i kveld og fant ut at den lekker såpass mye når den blir varm at det ikke går ann å kjøre slik.
|
|
|
179
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 02, 2009, 09:51:04 am
|
er det noen jeg unner å bli ferdig nå så er det vel deg men husk at hastverk er lastverk. bedre med en hel bil neste uke enn en uferdig bil på vei til sverige i helga Japp, det er derfor jeg også vurderer å bli hjemme om bilen ikke blir klar før helga, og heller få den klar slik at jeg kan kjøre resten av sommeren. Kommer trossalt flere treff, men vi prøver
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: juni 02, 2009, 00:08:55 am
|
Lykke til med å få bilen klar til helga.. Mildt sagt imponert over alle detaljer og løsninger! Hehe, ja jeg trenger det tror jeg Teknisk begynner ting å falle på plass, men det er en del detaljer som tar tid. Det som er den aller største jobben nå er fangerne. Bakfangeren er så og si klar for sparkling og pussing. Frontfangeren gjenstår, men den har også en del mindre jobb enn bakfangeren. Så skal de lakkeres... I dag fikk jeg gjort ferdig framsetene. Lakkerte rammene og fikk strekt fjærene i den ene sitteputa slik at den ble bra igjen. Så var det å kle de med nye trekk etter at disse hadde vært ett par timer i sola slik at de var myke og tøylige. Rakk en tur innom garasjen og fikk orden på blinklysene. Varselblink og vanlig blinklys er nå ok. Kommer til å gjøre det enkelt bak og borrer inn ekstra sokler med blinklys i baklampene. Blir det for lite lys så setter jeg inn to da de jeg har fått tak i er utrolig slanke og snertne. Fikk også byttet olje på motoren, og må si at Castrol 20/50 Classic'en ser ut til å ha stoppet den siste lekkasjen i en skjøt under motoren. Denne olja er jo så tykk at den omtrent ikke kommer ut av kanna I morgen har jeg planer om en laaaaang kveldsøkt og få alt det elektriske "på stell". Satser da på å få gjennomført EU-kontrollen torsdag. Slik det ser ut nå kommer jeg til å ha en veldig variabel avreise nedover. Håper bare alt klaffer nå, for jeg er LITT klar for å bli ferdig nå. Som sagt flere ganger nå, jeg gjør er helhjertet forsøk på å bli ferdig til Bug Run *krysse fingrene* Hvis noen har en pre66 panserlist for panser uten emblem så skrik ut. Dette er egentlig det mest kritiske som jeg mangler i delesendingen fra statene. Ok dahh.. ett par bilder. Siste døra på plass. Nylakkert sammen med bakplata. Sitteputene på plass. Ble deiligt! Ryggene ligger klare her nå, monteres i morra.
|
|
|
|