mai 15, 2024, 01:40:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Høydeforskjell etter senking.  (Lest 3662 ganger)
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« på: november 28, 2009, 18:08:28 pm »

Er det andre her som har vært borti dette,lavere på venstre side etter senking nå med droppa spindler.Skjedde også med den tidligere bobla da med puma.Legger til at forstillinga ikke er justert etter senking.
Det er vel ca 1-1.5cm forskjell.

Ole
Loggført

Tlf.95059839
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1 på: november 28, 2009, 19:05:14 pm »

Er torsjons stavene dine hele?
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #2 på: november 29, 2009, 09:47:55 am »

Er torsjons stavene dine hele?
De er hele.
Loggført

Tlf.95059839
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 29, 2009, 10:14:23 am »

Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen.
Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #4 på: november 29, 2009, 12:30:02 pm »

Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen.
Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette?
Loggført

Tlf.95059839
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: november 29, 2009, 12:46:44 pm »

Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen.
Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette?

Bare bak, men det er jo samme prinsippet.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #6 på: november 29, 2009, 15:38:57 pm »

Jeg har det på min og.
Dette med en puma forstilling som er 4 år= nesten ny Hæ

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: november 30, 2009, 14:31:01 pm »

Det er ikke nødvendigvis lurt å montere fjærene motsatt vei siden de kan ha vendt seg til å bli vridd i en retning, er ikke helt sikker på dette, men slik er det med drivaksler i hvertfall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
vwlilleblå
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: desember 09, 2009, 21:35:28 pm »

Riktig det JHU. Snu de så vil de nok knekke. Eneste fordel da,,,, Du må ha nye.
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #9 på: desember 09, 2009, 22:15:32 pm »

Burde det ikke også være forskjell før jeg senkan?
Loggført

Tlf.95059839
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: desember 10, 2009, 00:11:14 am »

Måler du på skjermkant eller spindel?
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #11 på: desember 10, 2009, 05:05:38 am »

Måler du på skjermkant eller spindel?
Skjermkant.
Loggført

Tlf.95059839
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #12 på: desember 10, 2009, 07:19:55 am »

Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje?
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #13 på: desember 10, 2009, 08:05:29 am »

Merkligt fenomen det her.
Ingen høyde forskjell før senking.
Ole har en 68mod m/senkespindler(nye), jeg har en 54/60 mod m/ puma som er ca 5år (gått ca 700 mil).
Begge har samme høyde forskjellen foran og på samme side.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: desember 10, 2009, 11:13:58 am »

Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje?

Uoriginale skjermer kan ha forskjellig utforming. Men jeg tror faktisk at karosseri og foraksel ikke sitter helt dønn rett og midt på i forhold til hverandre på Bobla - fra fabrikk.
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #15 på: desember 10, 2009, 12:05:57 pm »

Enig med Baboon at venstre hjul ligger penere i skjermen,kan opplyse at det er de orginale skjermene som sitter på.Godt å høre at det er et vanlig problem Glad
« Siste redigering: desember 10, 2009, 12:10:21 pm av Ole B » Loggført

Tlf.95059839
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #16 på: desember 10, 2009, 16:11:14 pm »

Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran.
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #17 på: desember 10, 2009, 19:28:27 pm »

Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran.
Den er ikke senket bak.
Loggført

Tlf.95059839
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: desember 10, 2009, 19:32:21 pm »

Mål høyden fra plant underlag til forstillingsramme og bakstillingsramme. Da får du svar på om bilen står rett.

Lufttrykk må være riktig også.

Selv mener jeg også å se forskjell på min, så jeg er meget troendes til at mange biler orignalt er litt forskjellig fra høyre til venstre side når det gjelder karosseriet, men ikke på selve understellet.
Loggført
toaake
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Kongsberg


Vis profil WWW

« Svar #19 på: desember 19, 2009, 08:52:26 am »

den 66 mod taksenka bobla mi er også lavere på venstre side  Flau
Loggført

Torgeir Aaker
Viking Wagons
1956 splitbuss. (gml militærbil)
1958 Splitbuss. (gml militærbil)
1958 boble
1965 Boble
1966 Taksenket boble
1967 Boble
1969 Transporter DOKA -solgt-
1972 jubileums boble
1995 Caravelle -solgt-
www.strobelys.com
www.sandblasing.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!