mai 05, 2024, 01:15:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Originaleksos T2 - lekkasje  (Lest 1214 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« på: mai 05, 2016, 21:57:34 pm »

Alle er så opptatt av å ha eit åpent anlegg. Eg er meir opptatt av å ha eit tett anlegg.

Korleis får folket dei forb....a skøytane til å hode tett over tid?
Skøyten mellom varmepottene og potta bak er jo originalt med nokon 'asbestkonar', ditto skiver, og klammer.
Korleis kan dette i det heile være tiltenkt å holde tett over tid??

Har montert nye deler på nytt anlegg. Har forsøkt å montere med 'monteringspasta', utallige forsøk med alternative kjemikalier i kombinasjon med dei originale ringane, og utan. Same driten alt ihop!

Korleis har dei 'geniale' ingeniørane hos VW komme opp med ideen om at denne skøyten passer best av alt å plassere rett over motorfestet? Der det er minst plass av alle, i heile motorrommet??
Det er jo søren tute ikkje mulig å køyre meir enn 15-20.000 km/eitt år, før driten lekker som ein skakkjørt trombone Sint

Er det ingenting som holder lenger??

Må snart bytte potta, og då vurderer eg å få svidd ut ordentlige flensar med boltar, og sveise dette på både varmepotter og potta bak.
Nokon andre som har gått lei, og komme opp med noko bedre??
« Siste redigering: mai 05, 2016, 22:16:37 pm av Ivar » Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #1 på: mai 17, 2016, 19:50:42 pm »

?!? Så dette problemet er det kun eg som har...... Hæ
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: mai 17, 2016, 20:32:31 pm »

Kan i alle fall være stor kvalitetsforskjell på originale og repro klemmer. Gjett hvilken som virker best...

* HPIM1658b (Custom).jpg (55.44 KB. 800x518 - vist 103 ganger.)


Jeg har også god erfaring med å bruke reparasjonspasta fra Biltema, som monteringspasta ved montering.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Reparasjonspasta-2000017096/?artId=361723

Men har også laget flenser på en bil, og da ble det samme fasong som originalflensene mot topplokk. Da kunne jeg bruke samme pakninger på alt.

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!