mai 02, 2024, 02:05:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 122
121  Forum / Forumexpressen / Noen som skal på Maikafertreffen i Hannover den 1. Mai?? på: april 22, 2015, 10:03:59 am

....jeg trenger veldig litt transporthjelp derfra...

Og takk for det...og haster...
122  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tykke skiver til bakaksel-mutteren? på: april 07, 2015, 09:01:14 am

Takk for tips!

Dette er 356-tromler på korte aksler, og da må skiven være 4-6mm tykk.. så det er en "solid skive" og ikke en "spacer" jeg ser etter...
Jeg ser at sammen med det 5-på-lang-settet så følger det med denne 15mm spaceren OG en tykk skive....noen som vet hvor tykk den er?

http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=1412&group=5&subgroup=01
123  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tykke skiver til bakaksel-mutteren? på: april 07, 2015, 08:22:55 am

Jeg ser etter noen gode, tykke skiver til å ha imellom mutter og bremsetrommel bak .... ryktene sier at det finnes et slags ombyggingssett fra 5-til-4 (eller motsatt) som innheholder slike tykke skiver. Noen som har eller vet om noe slikt?
124  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: april 07, 2015, 08:20:57 am

Kult bilde Gunnar!

125  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type1 splitt plate deler ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 10:45:23 am

Det Bodø-taket ser jo kjempehyggelig ut!

Bare en orientering - det kan ikke være fra en 49-modell, fordi det har hull til askebeger....men for all del - bortsett fra det er det helt likt på en 49-52-mod.
126  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type1 splitt plate deler ønskes kjøpt på: mars 27, 2015, 10:43:54 am
Jeg har som kjent et superstrøkent tak fra en 51-modell som er kappet som følger:
Helt nederst på A-stolpen
Du mener nederst i vinduet på A - stolpen?

Ja

Helt øverst på B-stolpen
Kuttet over pilene og inn i sideruten?

Ja
127  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type1 splitt plate deler ønskes kjøpt på: mars 25, 2015, 08:27:31 am

Jeg har som kjent et superstrøkent tak fra en 51-modell som er kappet som følger:
Helt nederst på A-stolpen
Helt øverst på B-stolpen
Linje fra bakerst i sideruta og inn til øvre baklukehjørne
.....også sitter det bakrute fra en 58-modell i det...
128  Forum / Forumexpressen / Transportbehov: Oslo-Trondheim/Verdal i Påsken 2015? på: mars 24, 2015, 11:39:00 am

Jeg har en liten pappeske som gjerne skulle vært fraktet fra Oslo/Gardermoen og opp til Trondheim (helst Verdal) nå iløpet av påsken.

Noen som skal den veien?

129  Forum / Hva skjer? / Sv: Flugplatz schmutz rennen 2015 ? på: mars 23, 2015, 23:33:52 pm

Jeg stiller og gleder meg stort!

Og....."SCC blir ikke det samme uten" .... så det er ikke spørsmål om "hvis" det blir FSR....bare "hvordan" ?
130  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste chrom-sprayen på sprayboks? på: mars 20, 2015, 17:31:06 pm

Jeg vet alt det der....men hvilken er den beste?
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Den beste chrom-sprayen på sprayboks? på: mars 18, 2015, 11:02:12 am

Er det noen som har god erfaring med "chromsprayboks"....hvilket merke funker best og hvor får en kjøpt det?
132  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva begynte det med? på: mars 17, 2015, 15:28:15 pm

"Det" startet vel i 1973 da jeg fikk en 1928 Ford Model A som dåpsgave...og oppveksten videre ble i stor grad preget av førkrigs-amerikanere som ledet til en litt over snittet interesse for spesielle biler, og spesielt jakten på slike...

I 1991 studerte jeg i USA og bodde hos en familie som viste meg at det gikk an å kombinere førkrigsamerikanere med "andre" bilmerker (i deres tilfelle rare små Subaruer). Enhver norsk bilinteressert ungdom som på 80-tallet ble oppfostret på Flåklypa Grand Prix og Amcar - eller - Bilsport som eneste grunn til å besøke Narvesen ... ble jo bilrasist.

Det var enten eller, men etter 1991 ble det både-og for min del. I USA ble jeg kraftig bitt av VW- og tysk-bil interessen og vel hjemme i Norge kjøpte jeg den sommeren min første VW - en hyggelig 1954 Boble som sto bak Shell-stasjonen på Tingvoll og etterhvert fikk navnet "Caroline". Det ble starten på snart 25 år med VW - biler og vennskap. Helt konge...som vi si.

Her er det Alien som koser på ... Caroline sommeren 2014:
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min -74 1303 Super Dumper - en lang reise som sklir ut... på: mars 17, 2015, 14:52:46 pm

Kanonbil!

Inn med motoren fra bestefaren din sin låveboble?
134  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trillbart komplett chassis fra før 1966 ØNSKES på: mars 17, 2015, 09:22:28 am

Jeg ser etter et komplett og ikke-opprustet trillbart chassis for å kjøpe - evt låne - i et halvårs tid.

Det vil si bunnplate+bakstilling+forstilling...trenger ikke motor, trenger ikke hjul....men dette må være rett og u-crashet, med hele originale gulvhalvdeler.

Ikke noe hop-plukk eller reparerte greier, men kan gjerne være møkkete og urørt.

Trenger et for å sette et karosseri på mens vi sveiser og retter og lakkerer...

Tips mottas med takk!
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Industrimotor, 1600 Singleport 46hk magnettenning, 12V AS41 på: mars 17, 2015, 08:45:01 am

Dette er et kjempekupp - takk for innsatsen vwfreaks!

Du skriver 12v ... og da antar jeg at dette er stort svinghjul som ikke passer på en 6v kasse?

136  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: mars 12, 2015, 10:24:54 am

Vi nærmer oss 70.000 - søttitusen visninger på hengerstropping.....et kongetema!

Denne karen i Tyskland har helt andre utfordringer enn ... selve stroppingen:

137  Forum / Snikk-snakk / Sv: UTRADISJONELLE PROSJEKTER på: mars 04, 2015, 10:45:10 am

Her er de to andre prosjektene fra Bob Shaill som nevnt ovenfor:

4-dørs politicab inspirert av de ubersjeldne Papler-bilene som ble bygget i 1948-1950...denne altså bygget av Bob på en 68-modell.

Og - 60-tallsboble med Steyr-karosseri fra A-stolpen og bakover. Bygget av Bob fra språkkursbyen.

Steyr Type 50/55 ble bygget i Østerrike fra 1934-39 og har designtrekk fra Bobla og er selvfølgelig relatert på grunn av at vår venn Ferdinand var sjefsingeniør hos Steyr noen år før denne ble lansert. Men - ingen felles deler med VW, men et helt utrolig design. Se nederste bilde.
138  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet. på: mars 03, 2015, 13:39:36 pm

Vi skrur også intensivt om dagen.... bare 3,5 mnd til Camberg...

Tusen takk til alle gode hjelpere: Mags, Trond I, Egil B, Dino og Rune W!

139  Forum / Snikk-snakk / Sv: Navn på din luftkjølte ? på: mars 03, 2015, 13:32:21 pm

Caroline

...min første VW som jeg kjøpte i 1991.

Fikk sitt navn etter den fineste dama på Hønefoss - i de tider da man gikk på rekruttskolen der.

140  Forum / Snikk-snakk / Sv: EL-bil!! på: mars 03, 2015, 13:11:27 pm
Jeg elsker elbiler! Kjører en hver dag og det har jeg gjort i snart 15 år....helt helt konge!

Det beste - og riktige - med elbiler:

1) At all form for energi-generering i fremtiden vil produsere strøm .... elektrisitet blir vår (nesten) eneste energibærer....alle fremtidens CO2-frie energikilder (hydro, sol, vind, bølge, gass- og kull med CO2-fangst, kjernekraft....etc) lager strøm, vi har distribusjonsnettet for det over hele kloden.....det blir slutt på gasstanker og tankbiler for å flytte fossil energi rundt til befolkningen.

2) Energieffektiviteten....av den energien du dytter inn i en elbil, så vil du kunne benytte ca 85% av den til senere å flytte bilen fremover. I en fossil-bil er dette tallet 15%.

Disse to punktene er udiskutable og riktige - og grunnen til at elbiler blir vinnere til slutt. Bare vent å se!

Batteriene har blitt ca 3 ganger så effektive siden jeg kjøpte min første elbil.... og om utviklingen fortsetter omtrent i lik takt og som man på andre tilsvarende elektronikk-oppfinnelser (mob tlf, mikroprosessorer, etc) - så vil du om ikke mange år ha 75 mil rekkevidde pr 8 timer lading på et batteri med volum/vekt som en vanlig bensintank. Og da er det slutt på spørsmålstegnet bak elbiler.

Det mest/eneste idiotiske med elbiler ..... er folk som Dalland - som bør holde seg til å bare mene noe om VW-motorbygging.
141  Forum / Snikk-snakk / Sv: UTRADISJONELLE PROSJEKTER på: mars 03, 2015, 10:19:00 am
BB:

Han til høyre heter Bob Shaill ... en av de store VW-pioneerene i England. Først veldig vintage-interessert, så startet han det legenadariske "International Vintage Volkswagen Magazine"....som ble trykket på en kopimaskin og sendt til abonenter in pre-internet times..

Så ble han interessert i coachbuilt cars....og deretter hjemmelagde, VW-baserte biler fra østblokklandene... Og dette siste gikk han litt til hodet, for å si det enkelt. Når han så puttet denne siste interessen oppi miksmasteren sammen med litt "brune" politiske interesser, litt historieforfalskningsbehov....og forsåvidt gode "skills" i verkstedet....da kom det ut par biler som verden ikke tidligere har sett (dette var altså på tidlig 90-tall i sør-England).

Etter en 1302-basert "Papler", og en Steyr-VW-hybrid.....så toppet han det hele med den bilen som du viser bilder av her. Kort sagt: Komplett VW-chassis fra sent 60-tall, karosseriet fra A-stolpen og fram er ei boble, fra A-stolpen og bak er det en 1938 Hanomag 1300. En slags miks som "kunne" vært hacket sammen i Tsjekkoslovakia i 1955....men dette er altså en egen kreasjon fra språkkursbyen Brighton på sørkysten av England i ca 1995.

1938 Hanomag 1300 "Stromlinie".....har ingenting med VW eller Porsche å gjøre, annet enn at den var fra samme land fra samme tid og inspirert av de samme bildesigntrender som Bobla:

142  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Splitt på henger i Skjold på: februar 26, 2015, 10:10:40 am

Er det bussen som var staur-lager på Oppdal, deretter hentet til Kyrksæterøra....deretter solgt her på forumet?

Rød inni og grønn/hvit utapå?
143  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer med BS-Teknikk (Syrerens av karosseri) på: februar 04, 2015, 16:33:58 pm
Knallrød trailsykkeltransporter...

Gitt at det ble laget 1.000.000 Split-panel-busser, 10.000 av dem med høyt tak og 100 av dem med original salgsluke.... Så tenker jeg at du starter i "feil ende" / med feil emne.... I forhold til målet ditt.

Av de 25 originale military-highroof-salesflap bussene som ble solgt til Det Norske Forsvaret, er halvparten døde og halvparten eksportert.... Og 2 igjen i Norge.
144  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer med BS-Teknikk (Syrerens av karosseri) på: februar 04, 2015, 14:45:51 pm
Er dette den "Staadgarage"(?) bilen som kom fra nord for litt siden?

Hvis ja - så ville jeg vært mere bekymret for å bli stoppet av originalpolizei på vei nedover... enn selv dyppingen på FBU.

Helt unødvenidg å dyppe den bilen - det eneste du oppnår er å slette all form for sjel og historie.

145  Forum / Forumexpressen / Deler fra KarmannKonnection/England til Norge? på: januar 27, 2015, 12:51:37 pm

Er det noen som skal ha hjem en bil eller store deler fra England i nærmeste fremtid?

Jeg har kjøpt noen "lange, tynne" deler hos Ritchie King og Co og trenger å få det hjem til Norge.
146  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet. på: januar 26, 2015, 13:08:53 pm

Fantastisk prosjekt vk! Det gleder vi oss til å se mere av. Likte spesielt hvordan du tar igjen "tidlig-Oval" pressingen også på innsiden av bakdøra - utrolig kult!

Tenker du å skru bakskjermer på den også? Hva slags baklys/fangersystem ser du for deg?

Hva med stil og stuk og felger og høyde og sånn?


Kjempetøft!
147  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / D-regulator ØNSKES KJØPT på: januar 23, 2015, 09:32:42 am

Jeg trenger en 6-volt "D-regulator" som sitter oppå dynamoen på tidlig VW (og BMW og Mercedes og ...). BOSCH. Se bilde.

Noen som har, eller vet om noe, til salgs?

148  Forum / Hva skjer? / Hvem skal til ACE Vinterrally? på: januar 23, 2015, 08:43:58 am

Kjempearrangement i Østersund nå i helgen....er det noen som har meldt seg på og skal ta turen over?
149  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 56 oval panser 800kr på: januar 22, 2015, 14:15:04 pm

Send gjerne bilder til 926 28 910
150  Forum / Forumexpressen / Fraktbehov: Motor fra Bergen til Hamar/Oslo på: januar 13, 2015, 09:02:07 am

Jeg har en 30HK shortblokk stående i Bergen, som jeg trenger å få fraktet til Hamar/Gardermoen/Oslo...

Noen som har mulighet for et slikt oppdrag?
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 122
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!