Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 122
|
152
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: januar 07, 2015, 15:25:07 pm
|
Kjempeartig å følge med!
Hadde det vært en ide og forlenget den akselen igjennom diffen/tannhjulet....slik at universalleddet på venstre side kommer lenger ut og at du ergo får helt lik lengde på selve drivakselen? Innbiller meg at ulik fjær-lengde og "wind up" av akslene, gir litt ubalanse mellom hjul og underlag ved pådrag?
|
|
|
156
|
Forum / Forumexpressen / Oslo/Gardermoen - Trondheim FØR Jul ?
|
på: desember 16, 2014, 14:24:02 pm
|
Jeg har noe "sesong- og tema-"relatert som skal transporteres FRA Oslo (dagtid) evt Gardermoen/Kløfta (kveldstid) ... TIL Trondheim en gang før julaften.
Er det noen som skal den veien hjem til Jul?
På forhånd takk!
|
|
|
161
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Etterlysning!! , stjålet Brian James bilhenger LR4079!
|
på: november 25, 2014, 11:32:29 am
|
Vanvittig surt!
Hvordan er egentlig opplegget med forsikring på slike hengere? Har man et uhell mens man er ute på veien....går det vel på forsikringen av trekkbilen? .... men/og er det slkk at man egentlig bør/må ha tegnet separat tyveriforsikring for hengeren? .... eller går det på innboforsikring? eller på dine registrerte trekkbiler?
Kjør gjerne litt voksenopplæring...
|
|
|
168
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / HJELP - gearkasse-utvekslings-tips trengs!
|
på: november 03, 2014, 14:10:27 pm
|
Jeg er iferd med å bestille / bekrefte nybygget gearkasse til min HPD-Special - se foto nedenfor.
Spec på HPD: - Lett-trimmet Porsche 912 big-bore motor (originalt 105HK, nå sikkert ca 115) - Originale 15tom 356-hjul med Dunlop racing - Kortet VW understell (356 akselavstand) og lettet bil (ca 750 kilo bil)
Jeg vil ha en kasse som jeg kan kjøre til treff med....OG....som jeg kan "herje" litt på uformelle bakkeløp og asfaltløp med.
Hva i all verden slags utveksling skal jeg velge?
Kassen bygges (nå) av Rancho og de foreslår følgende: 3.88 R/P 1-4: 3.80-2.06-1.26-.89
I en annen bil med liknende effekt har jeg en standard VW 1300S-kasse...og den liker jeg godt. Den har utveksling: 4.37 R/P 1-4: 3.78-2.06-1.26-.93
Originalspec på en 1959 Porsche 356 (820 kg, ca 75HK) er følgende: top gear ratio: 0.88, final drive ratio: 4.43
Jeg blir veldig usikker på hva jeg skal velge.....hva sier ekspertisen??? (og det haster...)
|
|
|
169
|
Forum / Forumexpressen / Kan du hente en bil i Vannersborg?
|
på: november 03, 2014, 12:27:40 pm
|
Vi har en svensk bil som står i Vannersborg....som skal til Oslo på et arrangement. Er det noen som kan ta på seg et slikt henteoppdrag mot en god betaling? ...nå en gang før Jul?
|
|
|
173
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Boss til GT-ratt på 1303 KJØPES
|
på: oktober 13, 2014, 13:13:32 pm
|
Jeg forstår at det på 1303 finnes rattstamme hvor ratt-innfestings-splines-diameter er enten tidlig/liten eller sen/stor. Vi søker et boss som passer til typen "sen/stor".
Her er et bilde av rattet dette skal passe på. Jeg er helt sikker på at det finnes lsikt i rotekassene rundt omkring...tips mottas med stor takk!
|
|
|
179
|
Bruktbørsen / Deler selges / 16t turbo rings - fellesinnkjøp?
|
på: september 25, 2014, 14:57:40 pm
|
"turbo rings", "turbine rings" ... kjært barn har mange navn...
En engelskmann har super-reprodusert et av de kuleste ekstrautstyrene til tidlig Porsche...som også passer på VW med 16tom felger. Dette var ikke bare bling-bling, men ble introdusert sammen med kjøleribber på bremsetromlene og luftehull i felgene. Små air-scoop i felgringene styrer luften inn igjennom felgen for å kjøle bremsene. Kjempelekkert!
Passer til: Porsche 356, 1949-1955 VW Type 1, 1938-Nov1952 VW Barndoor, 1949-Mars1955 ...eller hva som helst bare du har 16t felg.
Skrus fast i felgen, senter dekkes med en vanlig kapsel.
På Hessisch for 3 år siden var det et pent originalsett....til EUR 4000. Dette er råsjeldne saker.
Engelskmannen har gjort en fenomenal innsats og ringene ser superfine ut - inklusive 4 stk skruer med "scoop" på hodet. 4stk 5mm hull må borres i felgen også festes disse med spesialskruene slik at det hele blir skikkelig smooth og coolt (yo...!).
Vanlig pris på et reprosett....ubehandlet alu, 2 høyre og 2 venstre og 16 bolter er ....hold deg fast.... EUR 1395.
Jeg har forhandlet en grupperabattsupersiesial-pris hvor vi havner på rundt 6500,- NOK - inklusive shipping til Norge...kanskje til og med enda litt mindre. Grisedyrt...jeg vet - men alt vi driver med i dette vannglasset er jo egentlig helt tullete likevel?
Som en kjent bilprofil en gang sa: "Stuk" utgjøres av 2/3 hjul og 1/3 bil....her har du muligheten til å påvirke mye, med andre ord.
Vi trenger å være minimum 3 stk om vi skal få til dette.....er det noen som vil være med?
|
|
|
|