Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 251
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: november 19, 2014, 23:24:32 pm
|
Ikke dumt å høre med de nei! De jeg har er nok gamle og tvilsomme. Ser at CB-performance selger nye fra sway-a-way som er 20% stivere, men prisen blir fort mange tusenlapper når de ramler over grensa her. Skal ikke handle helt enda, så saumfarer litt nett for tips og triks før jeg handler noe som helst. Lurer også litt på om det kan være stivere fjærer på nyere modeller, eller om det er mulig å bruke fjærer fra noe annet. Skal demontere forstillinga for å gjøre noen triks i vinter og da hadde det vært greit med noen heftigere fjærer. Alternativt blir det flere senkeinnsatser eller noen andre triks. Å kappe fjærene på midten og flere senkeinnsatser gjør jo at man kan vektjustere hvert forhjul også
|
|
|
153
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos på type 4 motor
|
på: november 19, 2014, 21:22:30 pm
|
I Cheron sin motor er det rett rundt 100hk med et ganske snilt oppsett med meget lav komp. Ca 7,9 i kompressjon. Denne eksosen fungere ganske godt til mer effekt også. Den holder nok følge med motorer over 150hk. Fin låt er det i den også.
|
|
|
154
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: november 19, 2014, 19:12:29 pm
|
Noen som har tips, triks og/eller linker til hvor man kan handle slikt? Føler jeg må ha noe som er en god del stivere enn de originale torsjonsstavene som står på ovalen nå Forstillingen har forøvrig standard bredde. Lurte litt på å montere inn fire senkeinsatser, slik at fjærene blir kortere, (dermed stivere) MEN da mister man jo selvsagt noe av fjæringsveien som er litt kjekk å ha...
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop
|
på: november 19, 2014, 18:21:38 pm
|
Gratulerer med flott bil! Har en Ragtop selv som er ganske ombygget og skal bli enda mer potent i motsatt retning av det du planlegger (Her er det jaging av rundetider og høy fart på bane) Selvsagt må jeg skyte inn litt ang luftfjæring og smalnet forstilling. (Ikke skyt meg ) Jeg mener det vil ødelegge mesteparten av kjøregleden. Man får selvsagt ferdige og gode forstillinge med luft, i så fall ville jeg brukt 2" på det smaleste. (Selv har jeg en forstilling som totalt er ca 3-4" breiere enn originalt) Hadde det vært opp til meg så ville jeg gått for pumaforstilling med standard bredde, senkespindler, casterforinger sluppet ned til kjørbar senk foran og bak. Uansett er det knallgøy å kjøre boble LYkke til med prosjektet.
|
|
|
162
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forskjermer (repro) til Oval selges (Passer tom 1967)
|
på: november 17, 2014, 17:36:32 pm
|
Repro til oval ja, de satt på min oval. Passa fint der. Hvor "riktige" de er kan jeg ikke svare på om ikke noen forteller hva jeg skal se etter. Disse har ikke såkalte "fettlommer" Fabrikat osv aner jeg ikke, det eneste jeg vet er at de er kjøpt nye hos Hotshop på 90-tallet.
|
|
|
165
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: skjermer
|
på: november 16, 2014, 20:22:07 pm
|
Du må krympe bildene. De kan ikke være større enn 150kB Bruk irfanview eller shrink-o-matic lagre i jpg med 60% kvalitet og 800pixler i bredde.
|
|
|
168
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: november 16, 2014, 18:44:50 pm
|
Selv ville jeg valgt å konstruere en arm som ligner denne (3 kuler) Det er fordi den er enkel og man kun har tre kuler å forholde seg til. Eneste seriøse belastningen man bør tenke på er nedbremsing.
|
|
|
170
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Papirer på 17" felger
|
på: november 16, 2014, 12:10:50 pm
|
Så lenge innpress er innenfor 7,5mm fra hva som står i vognkort og rulleomkrets på dekket er innenfor 5% så har det lite å si for eukontrollen.
Det står også mulighet til å sette følgende mangel: Felgstørrelse ikke i samsvar med kravene. Da må du få vite hvilken paragraf i kjøretøyforskriften han hjemler mangelen i.
Skal man ha papirer på om en felg som passer en type bil må man høre med felgprodusenten, bilprodusenten eller TUV.
Alternativt, lån et sett med 15" felger, vis bilen på de. Hva du gjør etterpå er likegyldig for kontrolløren.
|
|
|
171
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger...
|
på: november 16, 2014, 12:00:46 pm
|
Sunnaas kan man høre med, men usikker på om de gjør slikt. Ellers er det vel mulig at du må ut av landet for å få gjort det.
Fremdeles er jeg på det å bredde jeg da. Har et firma fra polen på facebook som bygger om alufelger.
|
|
|
173
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger...
|
på: november 15, 2014, 23:33:09 pm
|
Smalne? I alle dager. Vi vil vel alle ha breiere vel? Snakket med en kompis ang bredding av alufelger tidligere i dag, husker ikke helt hva firmaet het. Skal sjekke opp.
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop
|
på: november 13, 2014, 22:22:09 pm
|
Da er jeg i gang med sliping av kvartpanel. Det var noen kilo med sparkel her også. Blir spennende å se om jeg må fortsette på døra Får slipe ferdig først, på bildene ser man hva jeg rakk å gjøre på et par timer med eksentersliper og papir med 80-korning. De gamle skjermene er up for grabs om noen trenger, slik at jeg kan få spyttet inn noen kroner i bilen.
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Hoodride
|
på: november 09, 2014, 22:33:53 pm
|
Det beste er å kjøpe en senkeforstilling. Bak kan man demontere fjærplata og torsjonsfjæra og flytte f.eks ett hakk inne eller ute. Evt kombinere opp eller ned på indre/ytre splines for å justere høyden på millimetern
|
|
|
177
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Bilder av 19" felger på 02/03?
|
på: november 09, 2014, 20:31:08 pm
|
17" er etter min mening det største som passer på en boble. Designet på felgen og utseendet på bilen har selvsagt mye å si.
Selv har jeg 17" Radar på ovalen, montert flush med hjulbuen.
|
|
|
178
|
Forum / Problemløseren / Sv: baksete 55 modell vs 63?
|
på: november 09, 2014, 20:08:46 pm
|
Kjør på Men prøv å finn en måte å få festa bakseteryggen på. Min fikk jeg ikke festet. Så man må nok forlenge festeanordningen som er i bunnen på setet.
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Hoodride
|
på: november 09, 2014, 20:03:38 pm
|
Kan bli bra dette. Husk at 1967 er meget "sær" og de fleste delene på bilen passer kun på en 1967, som f.eks dørene og de amerikanske støtfangerene. Lykke til med prosjektet
|
|
|
|