mai 10, 2024, 18:22:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 251
151  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos på type 4 motor på: november 19, 2014, 23:25:53 pm
Eneste som var litt knot var vel å tilpasse bilen, det ble vel litt kapping i bakfangern på bussen?
152  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 19, 2014, 23:24:32 pm
Ikke dumt å høre med de nei! Gliser
De jeg har er nok gamle og tvilsomme. Ser at CB-performance selger nye fra sway-a-way som er 20% stivere, men prisen blir fort mange tusenlapper når de ramler over grensa her. Skal ikke handle helt enda, så saumfarer litt nett for tips og triks før jeg handler noe som helst.

Lurer også litt på om det kan være stivere fjærer på nyere modeller, eller om det er mulig å bruke fjærer fra noe annet.

Skal demontere forstillinga for å gjøre noen triks i vinter og da hadde det vært greit med noen heftigere fjærer. Alternativt blir det flere senkeinnsatser eller noen andre triks.

Å kappe fjærene på midten og flere senkeinnsatser gjør jo at man kan vektjustere hvert forhjul også Gliser
153  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos på type 4 motor på: november 19, 2014, 21:22:30 pm
I Cheron sin motor er det rett rundt 100hk med et ganske snilt oppsett med meget lav komp. Ca 7,9 i kompressjon.
Denne eksosen fungere ganske godt til mer effekt også.
Den holder nok følge med motorer over 150hk. Fin låt er det i den også.
154  Forum / Teknisk, teori og praksis / Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 19, 2014, 19:12:29 pm
Noen som har tips, triks og/eller linker til hvor man kan handle slikt?
Føler jeg må ha noe som er en god del stivere enn de originale torsjonsstavene som står på ovalen nå Gliser

Forstillingen har forøvrig standard bredde. Lurte litt på å montere inn fire senkeinsatser,
slik at fjærene blir kortere, (dermed stivere) MEN da mister man jo selvsagt noe av fjæringsveien som er litt kjekk å ha...
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1957 Oval Ragtop på: november 19, 2014, 18:21:38 pm
Gratulerer med flott bil!

Har en Ragtop selv som er ganske ombygget og skal bli enda mer potent i motsatt retning av det du planlegger Gliser (Her er det jaging av rundetider og høy fart på bane)

Selvsagt må jeg skyte inn litt ang luftfjæring og smalnet forstilling. (Ikke skyt meg Gliser )
Jeg mener det vil ødelegge mesteparten av kjøregleden. Man får selvsagt ferdige og gode forstillinge med luft, i så fall ville jeg brukt 2" på det smaleste.
(Selv har jeg en forstilling som totalt er ca 3-4" breiere enn originalt)
Hadde det vært opp til meg så ville jeg gått for pumaforstilling med standard bredde, senkespindler, casterforinger sluppet ned til kjørbar senk foran og bak.

Uansett er det knallgøy å kjøre boble Gliser LYkke til med prosjektet.
156  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger... på: november 18, 2014, 23:35:25 pm
Billigste Fuchsfelgene du finner Gliser
157  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: LP på: november 18, 2014, 23:34:13 pm
Kanskje vi må vurdere medlemsantallet i mafian snart...
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 18, 2014, 23:31:49 pm
Lett! Gliser Gliser Gliser
159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 18, 2014, 11:49:09 am
Det så meget ryddig ut Gliser
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 17, 2014, 21:54:16 pm
Hiver litt bensin på bålet.

Dæven!
Det der var absolutt ikke feil!
161  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger... på: november 17, 2014, 21:49:19 pm
Selv heller jeg mot breie felger Gliser

Disse gutta gjør også endel kult med alufelger:
https://m.facebook.com/profile.php?id=435223189880338
162  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forskjermer (repro) til Oval selges (Passer tom 1967) på: november 17, 2014, 17:36:32 pm
Repro til oval ja, de satt på min oval. Passa fint der. Hvor "riktige" de er kan jeg ikke svare på om ikke noen forteller hva jeg skal se etter. Disse har ikke såkalte "fettlommer"
Fabrikat osv aner jeg ikke, det eneste jeg vet er at de er kjøpt nye hos Hotshop på 90-tallet.
163  Forum / Snikk-snakk / Sv: Papirer på 17" felger på: november 17, 2014, 08:01:15 am
Problemet er at det ikke skal være nødvendig om felgene har riktig innpress og dekkene har riktig rulleomkrets.
164  Bruktbørsen / Deler selges / Forskjermer (repro) til Oval selges (Passer tom 1967) på: november 16, 2014, 20:25:47 pm
For å finansiere oppussingen av ovalen så selger jeg skjermene som satt på bilen.
Bud over 2000kr for begge.

165  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: skjermer på: november 16, 2014, 20:22:07 pm
Du må krympe bildene. De kan ikke være større enn 150kB
Bruk irfanview eller shrink-o-matic lagre i jpg med 60% kvalitet og 800pixler i bredde.
166  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 16, 2014, 18:52:40 pm
Du skal få lov til å være sær, det et vi alle sammen Gliser

167  Forum / Snikk-snakk / Sv: Adaptere fra 4 130 til 5 205 på: november 16, 2014, 18:49:49 pm
Adaptere er å få kjøpt ja. Men høyden på bolthodene kan komme i konflikt med en evt aluminiumsfelg.

Helt Lovlig er det vel ikke.
168  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 16, 2014, 18:44:50 pm
Selv ville jeg valgt å konstruere en arm som ligner denne (3 kuler) Det er fordi den er enkel og man kun har tre kuler å forholde seg til. Eneste seriøse belastningen man bør tenke på er nedbremsing.

169  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble godkjent uten støtfangere? på: november 16, 2014, 12:11:51 pm
Støtfangere kan du fjerne ja. Men da kan du ikke montere noe annet som f.eks t-bars.
170  Forum / Snikk-snakk / Sv: Papirer på 17" felger på: november 16, 2014, 12:10:50 pm
Så lenge innpress er innenfor 7,5mm fra hva som står i vognkort og rulleomkrets på dekket er innenfor 5%  så har det lite å si for eukontrollen.

Det står også mulighet til å sette følgende mangel:
Felgstørrelse ikke i samsvar med kravene.
Da må du få vite hvilken paragraf i kjøretøyforskriften han hjemler mangelen i.

Skal man ha papirer på om en felg som passer en type bil må man høre med felgprodusenten, bilprodusenten eller TUV.

Alternativt, lån et sett med 15" felger, vis bilen på de. Hva du gjør etterpå er likegyldig for kontrolløren.
171  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger... på: november 16, 2014, 12:00:46 pm
Sunnaas kan man høre med, men usikker på om de gjør slikt.
Ellers er det vel mulig at du må ut av landet for å få gjort det.

Fremdeles er jeg på det å bredde jeg da. Har et firma fra polen på facebook som bygger om alufelger.
172  Forum / Snikk-snakk / Sv: Presidenten selger IKKE bobla. på: november 16, 2014, 00:36:53 am
Helt sjef! Gliser
173  Forum / Snikk-snakk / Sv: Smalning av alu felger... på: november 15, 2014, 23:33:09 pm
Smalne? I alle dager. Vi vil vel alle ha breiere vel? Gliser
Snakket med en kompis ang bredding av alufelger tidligere i dag, husker ikke helt hva firmaet het. Skal sjekke opp.
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: november 13, 2014, 22:22:09 pm
Da er jeg i gang med sliping av kvartpanel. Det var noen kilo med sparkel her også. Blir spennende å se om jeg må fortsette på døra Gliser

Får slipe ferdig først, på bildene ser man hva jeg rakk å gjøre på et par timer med eksentersliper og papir med  80-korning.

De gamle skjermene er up for grabs om noen trenger, slik at jeg kan få spyttet inn noen kroner i bilen.
175  Forum / Problemløseren / Sv: Jeans fargevalg? på: november 10, 2014, 13:41:10 pm
Gul er generelt en vanskelig farge.
176  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Hoodride på: november 09, 2014, 22:33:53 pm
Det beste er å kjøpe en senkeforstilling. Bak kan man demontere fjærplata og torsjonsfjæra og flytte f.eks ett hakk inne eller ute. Evt kombinere opp eller ned på indre/ytre splines for å justere høyden på millimetern Blunker
177  Forum / German/Euro-look / Sv: Bilder av 19" felger på 02/03? på: november 09, 2014, 20:31:08 pm
17" er etter min mening det største som passer på en boble. Designet på felgen og utseendet på bilen har selvsagt mye å si.

Selv har jeg 17" Radar på ovalen, montert flush med hjulbuen.
178  Forum / Problemløseren / Sv: baksete 55 modell vs 63? på: november 09, 2014, 20:08:46 pm
Kjør på Blunker Men prøv å finn en måte å få festa bakseteryggen på. Min fikk jeg ikke festet. Så man må nok forlenge festeanordningen som er i bunnen på setet.
179  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Min 1954 Ragtop oval "cali look" selges på: november 09, 2014, 20:05:33 pm
Helt grei pris ja, men det heter fremdeles: Cal-look

Lykke til med salget Blunker
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 Hoodride på: november 09, 2014, 20:03:38 pm
Kan bli bra dette. Husk at 1967 er meget "sær" og de fleste delene på bilen passer kun på en 1967, som f.eks dørene og de amerikanske støtfangerene.

Lykke til med prosjektet Blunker
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 251
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!