mai 04, 2024, 08:15:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: start-trøbbel  (Lest 2484 ganger)
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« på: august 24, 2011, 21:21:14 pm »

hei. bobla mi vil ikke starte for alt i verden, den får bensin til pumpa, pumpa funker men ett eller annet sted er det noe galt.. hjelp meg

på forhånd takk
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 24, 2011, 21:31:13 pm »

bensin og tenning er alt den trenger..

sjekk at plugger funker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #2 på: august 24, 2011, 21:33:55 pm »

nye plugger, det er tenning, prøvd flere typer pumper og forgassere, men den starter ikke...
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: august 24, 2011, 21:37:54 pm »

Har du gnist eller??
Jeg hadde det samme problemet på min en gang. null gnist...
da gikk den grønne ledningen som går fra kondensatoren til coil delvis avisolert en plass, slik at den lå borti motor( altså den gikk til jord)...
når jeg fikk tapet denne lednigen så startet den på første forsøk..
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #4 på: august 24, 2011, 21:39:39 pm »

sikker på at tenningsrekkefølgen er rett?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 24, 2011, 21:44:47 pm »

180gr feil tenning? Jording? Når du sjekket etter gnist, hva jordet du mot?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #6 på: august 24, 2011, 21:45:54 pm »

tennings rekkefølgen er riktig etter boka i allefall..

ledninger er kobla som dem skal.. dvs. ingen mangler på isolasjonen heller.

trur problemet ligger i pumpa, men dette er denm tredje jeg prøver og alle kan jo ikke ha lik feil..
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #7 på: august 24, 2011, 21:51:28 pm »

jeg jordet mot blokka.

rekkefølge skal være riktig. den er koblet etter boka..

trur ikke det er elektronikken, har bensin fra tank til pumpe, men ikke fra pumpe til forgasser.
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #8 på: august 24, 2011, 21:54:37 pm »

mekanisk pumpe? Hvis ja, kan det være den akselsaken som styrer stanga under pumpa?
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 24, 2011, 21:56:13 pm »

Slangen til forgasseren løsner du, slipper den oppi en flaske, og kjinner motoren. Ingen bensin, ødelagt pump/tett slange
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #10 på: august 24, 2011, 21:58:26 pm »

er mekanisk pumpe, pumpa går, men det skjer ingenting..
og vi har prøvd å koble pumpa begge veier (for å være på den sikre siden)
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #11 på: august 24, 2011, 22:00:54 pm »

tre forskjellige pumper er prøvd, som nevn tidligere.
alle kan ikke være ødelagt..
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #12 på: august 24, 2011, 22:03:17 pm »

har du gnist??
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #13 på: august 24, 2011, 22:05:17 pm »

ja, jeg har gnist.
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #14 på: august 24, 2011, 22:08:55 pm »

bytt til elektrisk pumpe.
Loggført

David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #15 på: august 24, 2011, 22:10:32 pm »

mye koster elektrisk pumpe og hvordan går man frem på å montere og koble den?
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #16 på: august 24, 2011, 22:13:33 pm »

tror jeg betalte 800 for pumpe og blockoff plate hos unneberg.. Blockoffplata monteres der den gamle pumpa står, og el pumpe på den igjen. Er med bruksanvisning som er grei å forstå.
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #17 på: august 24, 2011, 22:16:47 pm »

Har du prøvd å "skjenke" litt bensin rett i forgasseren og deretter "kinne"?

Da burde det i alle fall tenne...

Lukter det bensin noe plass?

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #18 på: august 24, 2011, 22:20:28 pm »

ja, har prøvd det, ikke en reaksjon..
bytta gasser fler ganger og, finner ikke problemet..
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 24, 2011, 22:26:06 pm »

Begynn på scratch da? Riv av forgasser, coil og fordeler.

Sjekk forgasser for støv, rusk etc etc (elektrisk solenoide, flottør, blås igjennom dyser)
Sjekk fordeler inni
Bytt coil
Dobbeltsjekk 180gr feil tenning (ved å se når 1'ern er i TDC)

Monter sammen etter boken.

Sjekk jording på girkassen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #20 på: august 24, 2011, 22:35:35 pm »

Er masse motorguruer i Mysen. Ta kontakt med "Golf" her på forumet (ring ham - ikke PM eller mail) - så ordner dette seg.

Eller vær systematisk og tålmodig. Da finner du av det selv.

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #21 på: august 24, 2011, 22:39:59 pm »

søkte opp "golf"
fikk ingen treff. har du noen annen info om vedkommende som kan hjelpe meg å få tak på'n?
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #22 på: august 24, 2011, 22:43:09 pm »

søkte opp "golf"
fikk ingen treff. har du noen annen info om vedkommende som kan hjelpe meg å få tak på'n?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29784.0.html

Vi snakker om Terje i linken over.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #23 på: august 26, 2011, 20:12:28 pm »

Hvis bensinpumpa står på skrå i forhold til blokka så skal den ha ei litt kortere pumpestang (100mm) enn pumper av den gamlere typen (108mm). Ved forbytting den ene veien knekker pumpearmen i nede i pumpa - ved forbytting andre veien så blir det ikke nok bevegelse i armen til at det blir trykk i pumpa. Kanskje dette er feilen? Slik jeg leste tråden din så virket ikke pumpa?
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
David Kjeve
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: mysen/halden



Vis profil
« Svar #24 på: august 26, 2011, 21:44:59 pm »

etter hva jeg kan forstå er det pumpa som er problemet, men skjønner ikke hva eller hvorfor.. men jeg er åpen for forslag, skal prøve å fikse det i helga, så legger ut mål og bilde så dere kan titte på om det stemmer.
har trossalt ikke så god peiling på boble, ganske fersk..
Loggført

1967 VW 1300 tyskerhjælm
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!