mai 09, 2024, 03:28:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40  (Lest 3927 ganger)
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: januar 03, 2010, 15:50:03 pm »

Blir ikke helt klok på hvordan dette staget skal monteres.  Øyerulling  Osteaktig  Noen som bruker det, og hadde giddet å ta et bilde eller to?

Morten
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: januar 03, 2010, 16:36:31 pm »

Her er et bilde, mulig det ikke hjelper allverdens.. Skal sjekke om jeg har noen fler;



Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: januar 03, 2010, 18:16:43 pm »

Sikkert ikke bedre dette men... Du ser jo litt av monteringen...




* Oppstart og ras 006.jpg (220.76 KB, 1024x768 - vist 299 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 03, 2010, 23:00:09 pm »

Nye typen?

http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=11075.0
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: januar 03, 2010, 23:22:32 pm »

Blir ikke helt klok på hvordan dette staget skal monteres.  Øyerulling  Osteaktig  Noen som bruker det, og hadde giddet å ta et bilde eller to?

Morten

http://www.csp-shop.de/technik/pdf/deeng/20031.pdf
Loggført
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: januar 06, 2010, 21:00:31 pm »

Takker, fant ut av det  Osteaktig
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 20, 2010, 14:13:38 pm »

Vanlig å måtte korte ned på gasswiren ved bruk av dette staget? Prøvd å justere stagene, men ser likevel ut til at wiren er for lang  Osteaktig  Øyerulling

Morten
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 20, 2010, 14:32:05 pm »

Hos meg ble wiren også for lang - skruen som låser klemmer på selve wiren og ikke hylsen.

Det var på std 1600
Loggført
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #8 på: februar 21, 2010, 00:30:27 am »

Problem her også med for lang wire, så tydelig at det er noe som går igjen. Jeg vurderer og bygge om hele mekanismen litt for å få det til og passe bedre. Litt skuffet over at det ikke er mer nøyaktig
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 21, 2010, 14:17:52 pm »

Kjøp universalwire. Den klippes til rett lengde, og så setter man på en endehylse selv.
Dette er supert til CSP stagsatsen..
Unneberg har sånn..
Petter'n.
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: februar 21, 2010, 22:46:37 pm »

Er også enig i at det er en dårlig side ved produktet - samt lengde på stengene virker av og til å være på grensen til å komme til kort selv med orignale motorer.
Mange har visstnok også hatt problemer med at kulene som stagene festes i ikke sitter godt nok men slingrer.  (de på gasser-armene).


Ellers er løsningen veldig bra - men jeg har dessverre hatt noen dårlige erfaringer med CSP i det siste.
Loggført
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: februar 22, 2010, 11:14:40 am »

Etter litt jussing av stagene ser det ut til at gasswire er lang nok, men får evt korte den ned om det viser seg at det er feil. Største problemet no er at gassen henger. Blir ikke nok "spenn" til at gassen går helt i retur.

Har smurt opp wire, og det hjalp litt. Men er ikke bra nok. Tips å komme med her?
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: februar 22, 2010, 11:17:28 am »

Går spjeldene på gasseren fritt? Stengene kommer ikke borti noe? Det er det første som må sjekkes.

Deretter: har du den "ekstra" returfjæren på senterdelen av staget?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 22, 2010, 12:27:03 pm »

Jeg måtte ha den ekstra fjæra på staget mitt. Dessuten en ekstra sikkerhet i at gassen ikke henger seg i bånn...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: februar 22, 2010, 12:29:17 pm »

Går spjeldene på gasseren fritt? Stengene kommer ikke borti noe? Det er det første som må sjekkes.

Deretter: har du den "ekstra" returfjæren på senterdelen av staget?

De to første er ok. Ekstra returfjær? Fulgte ikke med noen fjær til mitt stag.. Bilde? hjemmemekk?
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: februar 22, 2010, 12:30:37 pm »

Det er en CSP-del. Virker som om man fant ut etterhvert at det trengtes - men selges separat. Kikk på CSP-sidene så finner du den fort.
Kan sikkert finnes tilsvarende i hjemlig jernvarebutikk.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: februar 22, 2010, 13:23:09 pm »

Det er langt bedre med fjær ute ved gasserarmen etter min mening. Men den må sitte på den siden av gasseren som armen sitter (og ennå viktigere , der stoppen for armen er)
Loggført

Speed is no substitute for direction
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #17 på: februar 22, 2010, 16:07:09 pm »

For meg funker staget helt ok, har en fjær på ene gasseren (se venstre)  Glad


* Bug Camp 07 201.jpg (123.97 KB, 972x729 - vist 204 ganger.)
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 22, 2010, 18:05:25 pm »

Det er langt bedre med fjær ute ved gasserarmen etter min mening. Men den må sitte på den siden av gasseren som armen sitter (og ennå viktigere , der stoppen for armen er)

Det skal jeg nok si meg enig i, det er nok lettere å justere gasserne synkront også med fjæra ytterst på armen på gasserene.

Fjæra mi er en CSP del.

Til opplysning så har jeg brukt mitt i mange år nå og kommer aldri i livet til å bruke en "hexbar" igjen, CSP staget er suverent, vel og merke etter litt mods...

Mitt måtte jeg bende armene, som går til festet av vaieren, litt oppover slik at vaieren gikk mer rett ut av hylsa og bort på staget.
Og vaieren er selfølgelig for lang, det er uansett helt vanlig på doble gassere uansett.
Jeg har justert staget slik at det har ca akkurat like mange graders vinkel til begge sider iforhold til midten av blokka. Da var stagene ut til gasserne passe lange.
Jeg har IKKE offsett på innsuga mine, dvs at de er helt like og den venstre kan benyttes på høyre side og viseversa... Nesten alle innsug som selges sammen med gassere i sett har offset inbiller jeg meg. Dette gjorde at jeg måtte bryte litt på armen som kula sitter på, på den høyre gasser'n, for å få staget til å gå klar av dynamofoten.
Etter skikkelig innstallasjon har jeg ikke behøvd å synkronisere gasserne på staget på lange tider.

Håper du får det til!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #19 på: februar 22, 2010, 18:36:34 pm »

Hei,

+ enkel justering og synkronisert
+ rimelig
+ lett pedal
+ cleanere look i motorrommet

- trenger tweaking og bending
- En motor utvider seg når den blir varm, det gjør ikke staget. Ergo, turtallendring

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 22, 2010, 19:08:51 pm »

Bittelitt turtall endring på tomgang på påregnes ja... men det er så lite så, dessuten med varm motor skal det ikke kjøres på tomgang... da skal det gasses Blunker

Man kan jo se på det sånn også at man kan justere litt høyere tomgang på kald motor, som en kaldstart å regne... så detter den perfekt ned når den blir varm Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 22, 2010, 19:48:25 pm »

Jeg borret et lite hull i armen der wire er festet, og et lite hull i kanten på generatoren. (Har sånn type med innebygget laderegulator) Den har jo en sånn fin fals på enden ved reimhjulet. Mellom der spente jeg opp ei lita fjær.
Den dro armen fint tilbake, og pedalen ble passe lett..
Skal ha sånn på nymotoren også, så blir nok samme løsningen igjen.. Glad
Petter'n.
Loggført

MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #22 på: februar 22, 2010, 22:12:53 pm »

Takker for svar!  Glad Da er det å montere fjær, jusse stag, sykronisere++ som gjenstår..heheh  Øyerulling  Rekker tunge
Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: februar 23, 2010, 00:46:12 am »

Om man setter opp staget for "Push" (snudde gassere) så får man ikke turtallsendring...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 23, 2010, 06:43:27 am »

Fortell fortell... Glad
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: februar 23, 2010, 07:53:07 am »

Da strekkes vel bare stagene av utvidelsen til motoren - de får ikke lov til å bevege seg før de dytter.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: februar 23, 2010, 09:21:45 am »

Ved utvidelse ligger armen mot stoppen på gasseren, så når gasseren blir med topp og sylinder utover ved oppvarming, så ligger fortsatt armen mot stoppen, men trekker med seg gass staget noen mm.
Gass stagene vil vri navet litt i rettning av "gi gass", og du får litt lavere gasspedal ettersom wiren blir litt slakkere...  En tilleggs bonus er at stagene går fint klar av dynamofoten.
Funker fint på min.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!