mai 20, 2024, 21:43:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Renovere Eberspracher bn2, erstattningdeler eller andre løsninger på: desember 18, 2022, 10:33:22 am
Liten oppdatering.

Har fått montert eberen i bilen.
Men pr.t avgir brenneren bare en lunk. Har målt bensinmengden ut fra bensinregulatoren, pr 2 min avgir regulatoren ca 11,5 milliliter, i henhold rapair guiden skal den levere mellom 10,7 - 12,7 ml. Så det skal ikke være noe feil med bensinmengden.

Neste skritt blir å skru brennere i biter, har en teori det kanskje koks eller annet grums som forårsaker virkningsgraden. Eller kanskje noe har andre erfaringer eller tips?
2  Forum / Problemløseren / Sv: Renovere Eberspracher bn2, erstattningdeler eller andre løsninger på: september 23, 2022, 10:07:32 am
En liten oppdatering.

Fant en kar på nettstedet thesamba.com som bor i Canada som har en ei hel eske med glødplugger, som vist nok skal passe og fungere. Kjøpte tre stk. til en hyggelig pris.

Forsøkte å legge membranene i ATF olje i ca 1 1/2 uke. Den ene membranene er kanskje håp for, men den andre er fortsatt knall har.
Etter at jeg hadde gitt opp å finne nye deler på nettet dukket det pluttselig opp ei nettside som selger reproduktsjon av disse membranene.

https://prokschi.at/

Art nr: MOH003 Og MOH004

No venter jeg utolmodig på posten Gliser

Jeg er litt usikker hvordan jeg skal installere eberen i bilen. Har sett en del bilder, men det ser ut som at utblåsningen i enden av hanskerommet?  Hæ Må være jeg som ser feil håper jeg. Ellers har jeg sett at utblåsningsventilen er plassert under rattet på fører side.
Noen som har erfaring hva som funker best?
Er det ikke hensiktmessig at det får blåse varmluft på frontruta også, mtp fukt, dugg og is? Eller vil det uansett bli så varmt i bilen at det ikke gjør noe forskjell hvor utblåsningsventilen er?

Bilde av bilen, akkurat fått den eu godkjent etter flere år på et lager. Venter bare på skilta no Glad
3  Forum / Problemløseren / Renovere Eberspracher bn2, erstattningdeler eller andre løsninger på: september 11, 2022, 14:11:48 pm
Har fått tak i en Eberspacher bn2 som trenger litt kjærlighet før den kan settes inn i Bobla, 1302.

Etter litt feilsøking fant jeg to stk. knallhare membraner i bensinregulatoren og en defekt glødepluggen.

Etter en del leting på nettet klarer jeg ikke å finne erstattningdeler til denne bensinbrenneren.
Håper noen har løst dette før meg?

Membranen skal være mulig å erstatte, demontere og klinke den sammen igjen.
Men glødepluggen er jeg litt usikker på, finner ikke noe verdier eller parametrer, for å finne erstatning. Eller har det ingen ting å si? Så lenge jeg finner en glødeplugg som har samme størrelse på "staven" som går inne brenneren og samme gjenger?

Noen som har gode råd og tipps mtp membranene og glødeplugg? Glad
4  Forum / Problemløseren / Sv: 1302, 1600. Bobla stopper etter 200m på: august 29, 2022, 12:41:31 pm
Problem løst Glad

Hadde en følelse at noe var feil når ifb justering av tenning ved topp dødpunkt.
Tok av toppdeksel på venstre siden, dro motoren rundt til ventilene til sylinder tre "vekseler". Og da viste det seg at rotoren pekte mot pluggledning til selynder tre. Viste seg at jeg hadde prestert å sette ned rotoren 180 grader feil, selv om det ikke skal gå an. Litt småflau kan man si.

Motoren går relativt fint, den stopper ialfall ikke. Litt dårlig tomgang, den vil ikke gå fint og jevnt ved ca 900rpm og småruskete ved pådrag. Skal se om forgasserjustering vil få motoren til å gå finere.
5  Forum / Problemløseren / 1302, 1600. Bobla stopper etter 200m (LØST) på: august 16, 2022, 16:41:16 pm
Hei

Da har jeg tatt frem bobla etter den har stått på lager i 5/6 år.

I 2014 kjørte jeg og kompis bobla til Mongolia. Da vi kom hjem ble den satt på et lager, den hostet, harket og lugget noe volsomt på vei til lageret. Kanskje den ikke ville bli satt bort?

Nå er jeg igang for å få skilter på bilen igjen, har vært på eu-kontroll med noe småfeil på bilbelter med dårlig returmekanisme og noen deffekte lyspærer. Ikke dårlig etter en kjøretur til østen, med vekslende veistandard som til tider kan sammenlignes heller dårlig traktorvei.

Men klarer ikke helt å løse problemet, at den stopper etter 200m. Da får ikke start igjen, men etter 1-2 timer får jeg start på den.
Har gjort følgende :
- Hatt en full gjennomgang på forgasser, pakninger osv
- Nytt fordelerlokk og rotor
- Nye plugger
- justert ventiler
- Justert tenningstidspunktet

Om jeg tar av luftfilterboksen ser man tydelig at det kommer bensin ut fra akselerasjonsdysa ved gassprådrag. Så jeg anatar at det ikke har noe med bensintilførselen å gjøre?

Kan det være coilen? Er den noen måte å funksjonsteste eller lignende?

Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!