VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: DrLaban på mai 20, 2008, 06:18:11 am



Tittel: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: DrLabanmai 20, 2008, 06:18:11 am
Pga plass (tar i bakken) så må jeg kjøre J-tubs istedet for varmepottene.
Er det noe problem med å koble uttakene fra viftehuset rett inn på rørene til kupèen og ikke via varmepottene?
Ser for meg å montere ett erstattningsrør (flexi) der varmepotta skulle ha vært slik at luft fra viftehuset føres rett inn i varmekanaler/rør.
Jeg vet at jeg ikke får noe justering på "varmen", men det skal nok la seg fikse på annet vis.

Any thoughts? Hadde vært greit med litt luft opp på frontruta ved regn og fuktig vær.


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: JSmai 20, 2008, 06:36:00 am
Den lufta vil jo ikke være spesielt varm siden du ikke har varmepotter?


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: DrLabanmai 20, 2008, 06:45:54 am
Den lufta vil jo ikke være spesielt varm siden du ikke har varmepotter?

Det er ikke rare varmen som skal til for å holde rutene relativt fri for dugg...

Eventuellt om det er andre løsninger?!

Har funnet en sak som ser slik ut og som kobles på 12v.
(http://www.fiftysixdelux.com/ca1384.jpg)


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: BeetleBugmai 20, 2008, 08:09:05 am
Modde varmepottene? Fjerne falsen som er under og chop dem maks?


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: DrLabanmai 20, 2008, 08:49:47 am
Modde varmepottene? Fjerne falsen som er under og chop dem maks?

Hmm.. ikke dumt! Jeg skal ta en kikk på det :D

Thanx!


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: H-MEKmai 20, 2008, 08:51:36 am
Sett ett større rør exentrisk utenpå J-tubes, som du snevrer inn i begge ender, slik at lufta får litt varme.


Tittel: Sv: "Bypass" - luft uten varmepotter?
Skrevet av: Panmai 20, 2008, 11:09:51 am
Ta en kikk på hvordan dette ble gjort på de første Boblene - der var det ikke mye til varmepotter, istedet ble mye av kjølelufta ført inn i bilen etter at den hadde passert over sylindrene. Det funka sånn ca, men kunne lukte litt.