november 10, 2024, 21:38:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815898 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2940 på: september 11, 2013, 22:39:23 pm »

Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2941 på: september 11, 2013, 22:43:02 pm »

Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-


Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette.

Skal snakke med Johannes å få booket dyno tid under Dyno-Day. Så dette blir bra!
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2942 på: september 12, 2013, 07:16:59 am »

Dere dyser vel motoren med lambda før dere evt drar til Dynoday?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2943 på: september 12, 2013, 08:20:54 am »

Dere dyser vel motoren med lambda før dere evt drar til Dynoday?

Har ikke lamda så på bilen. Så planen var vel å få dyset den hos JPM.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2944 på: september 12, 2013, 09:20:06 am »

Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2945 på: september 12, 2013, 09:21:02 am »

Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.

Hum.. Skal ikke være lett dette.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2946 på: september 12, 2013, 09:29:37 am »

Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.

Hum.. Skal ikke være lett dette.
Det meste løser seg med  xtra $$$$$$
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2947 på: september 12, 2013, 09:50:04 am »

Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-


Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette.
Instrumenter som lager krøll kan fort være forvirrende ja. Kanskje vi skulle kjørt den varm til lampa blinker, for så å sette på manometeret.
Kanskje vi fikser litt lambda også. Få handla en sånn "bung" på biltema, så sveiser vi den inn.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2948 på: september 12, 2013, 09:51:32 am »

Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-


Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette.
Instrumenter som lager krøll kan fort være forvirrende ja. Kanskje vi skulle kjørt den varm til lampa blinker, for så å sette på manometeret.
Kanskje vi fikser litt lambda også. Få handla en sånn "bung" på biltema, så sveiser vi den inn.

Hadde vært betryggende å kjørt en ny test Dewil.
Har du tid og lyst er det bare å slå seg løs med sveiseapparatet.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2949 på: september 12, 2013, 10:16:01 am »

Hva med å bare kjøre org giver og lampa i speedoet.
Hvis den ikke lyser på tomgang på varm motor så er alt ok. Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2950 på: september 12, 2013, 10:16:45 am »

Hva med å bare kjøre org giver og lampa i speedoet.
Hvis den ikke lyser på tomgang på varm motor så er alt ok. Blunker

Lampa begynner å lyse med VDO oljetrykksgiver. Har ikke orginal giver.
Loggført
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2951 på: september 12, 2013, 10:36:54 am »

Avhengig av "monteringsvinkel" på VDO-måleren tror jeg man kan få en "luftboble" inni måleren, som gjør at du får feil måling. Hadde det problemet på min, oljelampa lyste.. Fiklet litt med den, og vips, 60psi.. Bare en tanke..
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2952 på: september 12, 2013, 10:40:00 am »

Eg har nå bare kastet den vdo doble giveren for lenge siden, er jo noe møkk.
Min fant plutselig ut at eg ikke hadde oljetrykk, bare en måned etter den var innstalert.
Har kjørt org giver med kun lyset i dashen siden og hatt null problem.
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2953 på: september 12, 2013, 12:06:59 pm »

Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-


Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette.
Instrumenter som lager krøll kan fort være forvirrende ja. Kanskje vi skulle kjørt den varm til lampa blinker, for så å sette på manometeret.
Kanskje vi fikser litt lambda også. Få handla en sånn "bung" på biltema, så sveiser vi den inn.

Hadde vært betryggende å kjørt en ny test Dewil.
Har du tid og lyst er det bare å slå seg løs med sveiseapparatet.
Bare å handle plugg det, så skal jeg få den på plass ;-)

Måle kan vi gjøre, null problem.
Kanskje ikke dumt å droppe målern og kun kjøre på vanlig lampe og giver som Dalland sier.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2954 på: september 12, 2013, 16:59:45 pm »

Eg har nå bare kastet den vdo doble giveren for lenge siden, er jo noe møkk.
Min fant plutselig ut at eg ikke hadde oljetrykk, bare en måned etter den var innstalert.
Har kjørt org giver med kun lyset i dashen siden og hatt null problem.

Drepte du ikke to VDO-givere på kort tid?
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2955 på: september 12, 2013, 18:53:23 pm »

Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.

Tid er én ting, en annen er vel om man synes det er optimalt å drive problemløsning og justering mens 150 mennesker tråkker rundt deg.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2956 på: september 12, 2013, 20:25:53 pm »

Eg har nå bare kastet den vdo doble giveren for lenge siden, er jo noe møkk.
Min fant plutselig ut at eg ikke hadde oljetrykk, bare en måned etter den var innstalert.
Har kjørt org giver med kun lyset i dashen siden og hatt null problem.

Drepte du ikke to VDO-givere på kort tid?


Ødela terminalen på den forrige giveren. Ellers har jeg ikke drept noe.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2957 på: september 12, 2013, 22:23:21 pm »

lurer på om Henrik sikter til herr Dallands destruktive natur Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2958 på: september 12, 2013, 22:23:52 pm »

lurer på om Henrik sikter til herr Dallands destruktive natur Glad

a-ha...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2959 på: september 13, 2013, 08:00:54 am »

Keep it simple er min filosofi når det kommer til instrumentering.
Alt dette nyere jalla greien kan man ikke stole på...

Om det var en eller to vdo givere som svikta meg husker eg ikke, men de har jo rykte på seg for å være dårlige.

Men du har fortsatt ikke oppdatert oss på hvordan bilen føles med gassen i bunn.... Øyerulling
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2960 på: september 13, 2013, 08:15:35 am »

Men du har fortsatt ikke oppdatert oss på hvordan bilen føles med gassen i bunn.... Øyerulling


Bilen med nesten full gass (les. gasserstag som ikke gir full gass/WOT) virker veldig, veldig potent.
Nå er ikke gasserene dyset etter lambda. Så den går muligens litt feit på lavt turtall, og litt magert på høyt. Men dette skal vi få justery inn så snart som mulig.

Har hatt et par akselerasjoner der jeg har dratt den opp i rundt 6.000 rpm. (kammen er god for rundt 8.000). Å dæven den er rask. Temmelig mye raskere enn den gamle Puttemotor V2  Sjokkert
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2961 på: september 13, 2013, 09:05:52 am »

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2962 på: september 13, 2013, 09:47:49 am »

Men du har fortsatt ikke oppdatert oss på hvordan bilen føles med gassen i bunn.... Øyerulling
Å dæven den er rask. Temmelig mye raskere enn den gamle Puttemotor V2  Sjokkert
Den har jo potensiale for 50hk mer enn den forrige, så det er vel å forvente Gliser
Dro lett en piruett utafor her hvertfall. Steike, skulle filma det vøtt. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2963 på: september 13, 2013, 10:54:45 am »

Problemet med oljetrykket irriterer meg grenseløst. Så jeg måtte ta en tur ned i garasjen å fyre opp Putte.
Nå ser det ut til at vdo giver/sender viser rundt 0,5-0,7 bar for lite. Se bildene. Kald olje og bare litt over 2 Bar??
Med det mekaniske oljetrykksinstrumentet viste det 3 Bar.Dette med kald olje.
Rart man blir gal


* IMG_5232.jpg (78.61 KB, 800x600 - vist 353 ganger.)

* IMG_5233.jpg (45.63 KB, 800x600 - vist 359 ganger.)

* IMG_5234.jpg (52.17 KB, 800x600 - vist 401 ganger.)
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2964 på: september 13, 2013, 11:53:44 am »

I en test i Volksworld for en stund siden, var VDO det mest unøyaktige oljetrykksinstrumentet du kunne montere i ei boble.
Dårligst i test, alle "jallamerker" var mer nøyaktig
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2965 på: september 13, 2013, 11:59:35 am »

I en test i Volksworld for en stund siden, var VDO det mest unøyaktige oljetrykksinstrumentet du kunne montere i ei boble.
Dårligst i test, alle "jallamerker" var mer nøyaktig

Det er det jeg frykter.
Er vist flere som har problemer med disse VDO senderene: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=370964
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2966 på: september 13, 2013, 12:08:01 pm »

Autometer! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2967 på: september 13, 2013, 12:24:37 pm »

Boble motoren er så gnien på oljetrykket til å begynne med at hvis du har litt lav tomgang så ser du fort lyset i dashen hvis noen er unormalt.
Du har sett at oljetrykket stiger med turtall og virker bra, så kjør org og følg heller med på om lyset tennes av og til..

Denne måten fungerer veldig bra, eg vet rimelig nøyaktig hvor varm oljen og motoren min er utfra hørsel og synet.
Tenningbank hører man fort hvis toppene blir for varme og lampa begynner å lyse hvis olja blir for varm eller noe har skjedd i kretsen.
Det er på varm motor på tomgang du oppdager forrandringene over tid i oljesystemet, ikke når du ligger på 6000 rpm klar til å gire..

Turtall for giring tar du på speedo eller shift light, det er da eneste forsvarlige måten å gjøre det..
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2968 på: september 13, 2013, 17:46:11 pm »

Boble motoren er så gnien på oljetrykket til å begynne med at hvis du har litt lav tomgang så ser du fort lyset i dashen hvis noen er unormalt.
Du har sett at oljetrykket stiger med turtall og virker bra, så kjør org og følg heller med på om lyset tennes av og til..

Denne måten fungerer veldig bra, eg vet rimelig nøyaktig hvor varm oljen og motoren min er utfra hørsel og synet.
Tenningbank hører man fort hvis toppene blir for varme og lampa begynner å lyse hvis olja blir for varm eller noe har skjedd i kretsen.
Det er på varm motor på tomgang du oppdager forrandringene over tid i oljesystemet, ikke når du ligger på 6000 rpm klar til å gire..

Turtall for giring tar du på speedo eller shift light, det er da eneste forsvarlige måten å gjøre det..

Er ei grunn enig med deg Dalland. Men du vet hvordan det er når man vil at det utstyret man har kjøp skal fungere. Blir øiksom ikke helt ferdig før vdo meteret viser det samme som det mekaniske. Å så er det en slags "sikkerhet" å vite hva oljetrykket er.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2969 på: september 13, 2013, 18:14:22 pm »

Autometer! Gliser

Jeg har knekt tre oljetrykk sensorer fra Autometer på seks år.
Når jeg var på Dynoen til PAT´s i Belgia knekte vi en av dem. Jeg tenkte at nå var det bare å pakke sammen, men neida - løse oljetrykksensorer til Autometer fantes på lager. "Helt vanlig at de tar kvelden" fikk jeg beskjed om.

Om jeg skulle startet på nytt med instrumentering i dag hadde jeg uten tvil valgt Stack.

PS. Jeg har ikke sjekket nøyaktigheten med skikkelig mekanisk måler, så nøyaktigheten vet jeg ikke noe om. De andre fire instrumentene har vært feilfrie.
Loggført
Sider: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!