Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #120 på: mai 15, 2008, 18:45:44 pm » |
|
ikke like kult som original høyde hvertfall!
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #121 på: mai 16, 2008, 10:42:31 am » |
|
Haha Gaston. Mannen mot strømmen. Nokon må bevare bilane oppi skyene óg..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
|
T2man
Supermedlem
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
|
« Svar #123 på: mai 16, 2008, 12:41:39 pm » |
|
Det er veldig mange som er av samme oppfatning Husk at det er bare noen av alle entusiastene som finnes som er aktive på forumet her
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #124 på: mai 17, 2008, 00:57:09 am » |
|
Hehe. Virker som de fleste her inne er opphengt i senking ja. Det hører ikke hjemme på på all klassisk vw etter min mening. Ser jo litt greia når man kjører en spesiell stil som cal look f.eks da. Idag har jeg vært og bestilt skilter på billingstad! Og siden jeg ikke ble helt fornøyd med de bremserøra jeg lagde selv med biltemas verktøy, kjøpte jeg de tre siste røra jeg trenger på Møller slependen. De jeg lagde selv virket tette når jeg prøvemonterte på bilen, men koninga så ikke pen ut, så tør ikke bruke de. . . Også lurer jeg på en ting. Er det slik at bremsepumpene som sitter i tromlene kan trykkes så langt ut at de spruter veske? Den ene pumpa/sylinderet gjorde dette.. Skal det være slik? De vil jo ikke kunne trykkes så langt ut når trommel og sko sitter på.? Ble litt snodig forklart det her. I tillegg ble det nye plugger, motor- og girolje fra Møller.
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #125 på: mai 17, 2008, 07:44:53 am » |
|
Syns det var fornuftig å kjøpe nye bremserør, en ganske billig ting, som kan avgjøre om bilen blir vrak eller en perle.. Det samme med deg også egentlig
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
pungar
Medlem
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
|
|
« Svar #126 på: mai 17, 2008, 09:58:18 am » |
|
Også lurer jeg på en ting. Er det slik at bremsepumpene som sitter i tromlene kan trykkes så langt ut at de spruter veske? Den ene pumpa/sylinderet gjorde dette.. Skal det være slik? De vil jo ikke kunne trykkes så langt ut når trommel og sko sitter på.? Ble litt snodig forklart det her.
Hvis det er bremsesilynderene du mener, så er dette riktig. Men montert skal ikke bremsebandene kunne bevege seg langt nok til at stempelene detter ut.
|
|
|
Loggført
|
vw T2 pickup 1600, 75mod Lada 1500s 76mod Ford Cortina 1600 70mod Audi 80 1,8 16vt, 90mod
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #127 på: mai 17, 2008, 10:04:14 am » |
|
Perfekt. Mener sylinderne ja. God 17 mai. Jeg drar på jobb nå
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
|
« Svar #128 på: mai 17, 2008, 12:25:05 pm » |
|
Ikke senking nei. Det blir for dumt. . . Hehehe, det var bra sagt! Skal bli standard-svaret mitt når folk spør om jeg ikke skal senke brannbussen
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #129 på: mai 20, 2008, 01:56:26 am » |
|
Hehe. Hver sin smak.
Nå ser det slik ut i begge tromlene foran. Begynner bak i morgen. . Og skal få satt inn 2 krets bay masterpumpe.
|
1957 Type 2
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #130 på: mai 20, 2008, 10:29:00 am » |
|
var nok morro å bøye det bremse røret inni der tenker jeg, eller kjøpt det ferdig kanskje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #131 på: mai 22, 2008, 10:56:34 am » |
|
det røret er kobber så gikk overraskende greit!
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #132 på: mai 22, 2008, 15:29:15 pm » |
|
Ser proffesionelt ut
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #133 på: mai 23, 2008, 01:55:08 am » |
|
Kjøretur:
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #134 på: mai 23, 2008, 11:40:45 am » |
|
Kjøretur: Wohooo, it's alive!!!
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #135 på: mai 23, 2008, 15:54:10 pm » |
|
kva program bruker du for å sjå filmen`???
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #136 på: mai 23, 2008, 18:44:21 pm » |
|
quicktime..
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #137 på: mai 23, 2008, 21:15:04 pm » |
|
Da er bremsene i front, justert, luftet og testet. Ikke fantastisk effekt, men hvertfall en start! Trenger nok nye fjærer mellom bremsebåndene bak før det er noen vits i å prøve dem. Til og med kjørt naboen en liten tur i dag
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Hippo
Medlem
Innlegg: 124
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #138 på: mai 25, 2008, 11:23:46 am » |
|
Nå er det ikke lenge igjen ass!
|
|
|
Loggført
|
72 bay
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #139 på: mai 25, 2008, 21:02:06 pm » |
|
Da er alt av bremser byttet ut. 2 krets master for sikkerhets skyld. Venter bare på å bli fylt med væske og luftet
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #140 på: mai 25, 2008, 23:47:48 pm » |
|
Nå kl 12, ferdig luftet og testet på veien. Ble litt bedre effekt nå. .
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #141 på: mai 26, 2008, 00:02:12 am » |
|
Det er alltid ekstra moro når en har kommet så langt at en e ute på testkjøring..... Gratulerer med nesten ferdig bil......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #142 på: mai 26, 2008, 00:07:29 am » |
|
klar til Mantorp... ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #143 på: mai 26, 2008, 10:24:16 am » |
|
Takk takk folkens. Jeg har en del igjen som skal sveises, venter på deler. Tror ikke jeg rekker mantorp gitt
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #144 på: mai 26, 2008, 21:18:42 pm » |
|
Etterspurt bilde:
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
|
Tele-75
Juniormedlem
Innlegg: 55
Bosted: Alta
|
|
« Svar #146 på: mai 26, 2008, 22:21:08 pm » |
|
Tøff bil og et jækla tempo på restaureringa, tøft!! Orginalhøyde er tingen, om man skal bruke biln, men kan jo være sinnsykt tøft med senking, men foretrekker det praktiske på en så praktisk bil :-) hemm kansje man må få tak i en til :-) hadde vert kult med en lav picup
|
|
« Siste redigering: mai 26, 2008, 22:24:34 pm av Tele-75 »
|
Loggført
|
Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat
Tidligere VW
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973 Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969 Vw transporter campingbil 1600cc 1971 Vw 411 stasjonsvogn 1700cc 1973 Vw 411 LE sedan 1800cc 1973 Vw 411 LE sedan 1800cc 1974 Vw boble 1200cc 1961 Vw boble roadster prosjekt 1600cc 1971 Vw transporter syncro 1,9 bensin 1989 Vw caravelle 2,1 bensin 1988 Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
|
|
|
Hippo
Medlem
Innlegg: 124
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #147 på: mai 26, 2008, 22:23:58 pm » |
|
Vel den fine patinaen er vel drept etter at emil prøvde både duxola og litt av hvert rundt om kring på bilen.
|
|
|
Loggført
|
72 bay
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #148 på: mai 26, 2008, 23:17:00 pm » |
|
Vel den fine patinaen er vel drept etter at emil prøvde både duxola og litt av hvert rundt om kring på bilen. Ja mye er nok drept. vi får se hvor det tar veien det her. . .
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #149 på: mai 29, 2008, 00:20:44 am » |
|
Vel da er forsikringa i orden. Siden prisen bare ble 1200 kroner i året gikk jeg for full kasko med 5000 i egenandel. Da skulle det bare være å hente skiltene på fredag Vet ikke hva patinaguruene sier til det jeg driver med om dagen, men holder nå hvertfall på med å matche opp med sprayboks der hvor jeg har slipt gjennom lakken. Kjørte også gjennom bestilling hos cip1 med litt diverse bla. gummi som går mellom bil og kjøleblekk. Mantorp??
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
|