mai 14, 2024, 05:38:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Banjoratt  (Lest 1014 ganger)
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: mai 09, 2010, 16:34:05 pm »

Hei

Nybilen min har "Banjoratt". En replika da, selvfølgelig.
Dette sitter noe løst, som far sa, "har du kjørt hjem med dette?!".
Må festes bedre. og for å gjøre dette må jeg komme meg inni ratthuset.
Så, er det bare å trekke av cromringen rundt tuta, eller sitter denne festet på noen måte.
Er lite interessert i å ødelegge noe.
Ser det er 3 eller 4 små hull på baksiden av ratthuset. Har prøvd med lite flatt og lite stjernejern inni der, men får ikke feste i noe. Hullet er maks 3mm stort.
Før jeg tyr til mer drastiske metoder slenger jeg ut en post her, for å se om noen har montert og demontert noen av disse før.
Forumet er jo fullt av orakler, så jeg er sikker på at noen kan gi meg et fornuftig svar

Eirik
Loggført

- T1 1958
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: mai 10, 2010, 08:02:59 am »

Kan du dra rattet til og fra deg eller sideveis. På min 58 modell slarket rattet ganske greit fra side til side, men dette hadde ikke noe med innfestning til selve rattstammen å gjøre.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: mai 10, 2010, 11:23:43 am »

Hei.
Kan dra rattet til og fra meg, nok en 8-12 eller noe slik.
Dette gjør jo at om jeg trekker i ene siden av rattet, og skyver i andre, så blir forskjellen ganske stor.
Skulle uansett hatt det av, vil bare ikke brekke noe.
Er det normalt bare å poppe ut crom og tute i center, eller er de festet med skruer fra baksiden.

Loggført

- T1 1958
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: mai 10, 2010, 11:43:37 am »

På orginalrattet til bilen din må man "smette" ut hornknotten og den blanke ringen. På det rattet du har er jeg usikker.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 10, 2010, 11:45:00 am »

Hornknappen sitter bare klemt fast i godset på rattet. Ikke skrudd. Samme løsning på Flat4 som Petri. (Bare hornringene på Petri som er skrudd fast).

Skal være mulig å få tak på innsiden av den krommede ringen og vippe hornknappen forsiktig ut. I tillegg kan man hjelpe til ved å skyve forsiktig på fra baksiden med et butt verktøy, hjennom de små hullene på basiden av bosset.
Loggført
EirikVW
Juniormedlem
**
Innlegg: 63
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: mai 10, 2010, 14:50:38 pm »

Da var det gjort.
Måtte legge mye press på cromringen rundt hornet, men så hoppa hele greia ut.
Både de tre umbrakoskruene som festet rattet til navet, og bolten på selve rattstammen var greit løse.
Så nå er alt så tight og fint.
Takk for hjelp!
Loggført

- T1 1958
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!