Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 31, 2013, 20:30:03 pm
|
tror ikke det. Pumpa suger vel ikke enormt og strekket er lagt samt begrenset med fall. På retur har den derimot trykk og da er det ingenting som stopper den. Mulig jeg tar feil.
|
|
|
152
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 31, 2013, 19:46:46 pm
|
Fikk også spacere og lengre bolter til porsche hubbene foran. Tenkte at dette skulle være bolt on, men måtte dreie litt i dag også for å få spaceren til å passe perfekt.
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 31, 2013, 19:44:56 pm
|
Har sveist inn litt skvalpeplater i sumpen. Mangler bare innløpsrøret i alu fra bunnen samt sveisekoblinger til AN. Går for AN16 i tur og AN12 i retur. Ånding blir AN12.
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 31, 2013, 14:48:37 pm
|
Ja, ble litt sugen selv. En kamerat som har vært borte i noen slike en gang sa at de kunne gå litt sakte/ikke åpne helt om det ikke var trykk på dem. Jeg får spørre dem litt rundt dette.
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 30, 2013, 23:16:35 pm
|
nice! ser jo ut som du har sveist alu i lang tid! [/quote] Takk, prøver så godt jeg kan, men er jo læregutt i forhold til deg :-)
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 30, 2013, 23:08:46 pm
|
Bildet viser plassering av vannpumpe og sannsynlig plassering av oljekjøler. Har en teori om at vind under bilen vil lage ejektor prinsipp og suge luft gjennom kjøler mens den samtidig vil få inn luft via inntakene i bakre siderute. Noen som har noen annen formening?
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 30, 2013, 22:59:12 pm
|
Plasseringen i bilen blir på innerskjermen bak passasjerdør. Vuderer å ta innløp nede i tanken og via ett rør til topps med diverse skvalpeplate i perforert alu.
|
|
|
162
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 30, 2013, 22:56:41 pm
|
Hadde kjøpt tørrsumptank fra Summit, men ble ikke fornøyd med plasseringa så da får jeg prøve noe nytt. Har så si aldri sveist alu før så får håpe den holder tett etterhvert.
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 24, 2013, 15:39:56 pm
|
Fikk de maskinert på mål. Tror ikke du får kjøpt disse ferdige, men Vdub enginering (tror de heter det) gjør slike oppdrag.
|
|
|
164
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 23, 2013, 09:46:40 am
|
Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 23, 2013, 09:32:47 am
|
Masse muligheter med disse innsugene som dere ser. Jeg har litt planer om modifisering av de, men det blir ikke i år.
Kalle. Tps kontakt fra volvo turbo passet. Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 22, 2013, 22:27:55 pm
|
Takk takk.
Vinglepetter får ikke bestemt seg for om jeg skal ha min vannkjølte intercooler bak passasjerside eller mellom turbo og innsug. Noen formening?
|
|
|
167
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: januar 22, 2013, 22:11:54 pm
|
[attachment=1]Har fått gjordt litt i det siste. Girkassa er ferdig og jeg har nå prøvemontert den sammen med en dummymotor. Eneste er at jeg vurderer å senke motor gir litt i forhold til hva den var. Har også kjøpt innsug fra vwspeedshop.
Har også freshet opp en originalforstilling da den andre var kortet 2". Kommer desverre enda litt for trangt til å følge hjulbuene pga porshefelgene har høyt ET. Spacere på 15mm samt lengre bolter er bestilt.
|
|
|
171
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse
|
på: januar 21, 2013, 19:15:04 pm
|
Har hørt at det skal finnes måter å lage en girlås til t2 girkasse. Den monteres i fronthuset av girkassa på den originale girvelgeren og skal bidra til å hindre at man legger inn flere gir samtidig. Er det noen som har bilder av en slik mekanisme?
|
|
|
175
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: desember 13, 2012, 17:46:19 pm
|
tror ikke jeg skal ha så store ambisjoner om å ta en erfaren fører samt mitt oppsett vil ikke være optimalt i år med tanke på forstilling.
Motor røfflig: 2233 wbx turbo Jpm kam Brothers alu støtstenger amc topper lett portet med 42x38 ventiler og titan retainers Je stempelsats Pauter vipper
|
|
|
178
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: desember 13, 2012, 09:46:39 am
|
Løsningen er noen adaptere som gjør innvendig diameter i porsche huben mindre som gjør at originale type1-3 lager passer. Bruker hub fra førstegenerasjons 944 og 924 har dem vel også. Har lagt ved ett bilde.
|
|
|
|