mai 03, 2024, 16:34:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
151  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 20:30:03 pm
tror ikke det. Pumpa suger vel ikke enormt og strekket er lagt samt begrenset med fall. På retur har den derimot trykk og da er det ingenting som stopper den. Mulig jeg tar feil.
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 19:46:46 pm
Fikk også spacere og lengre bolter til porsche hubbene foran. Tenkte at dette skulle være bolt on, men måtte dreie litt i dag også for å få spaceren til å passe perfekt.
153  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 19:44:56 pm
Har sveist inn litt skvalpeplater i sumpen. Mangler bare innløpsrøret i alu fra bunnen samt sveisekoblinger til AN. Går for AN16 i tur og AN12 i retur. Ånding blir AN12.
154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 14:48:37 pm
Ja, ble litt sugen selv. En kamerat som har vært borte i noen slike en gang sa at de kunne gå litt sakte/ikke åpne helt om det ikke var trykk på dem. Jeg får spørre dem litt rundt dette.
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 00:40:20 am
Noen som har formening om jeg kan stole på en slik sak som stoppekran til oljetilførsel på tørrsump pumpa?

http://www.ebay.com/itm/3-4-NPT-20mm-Stainless-Steel-Normally-Closed-2Way-Solenoid-Valve-Viton-Oil-Acid-/350586753381?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item51a0995165
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 31, 2013, 00:04:30 am
Har fjernet vann/oljekjøleren, så det blir kun denne du ser på bildet.
157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 23:19:11 pm
Takk :-) Prøver så godt jeg kan.
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 23:16:35 pm
nice! ser jo ut som du har sveist alu i lang tid!  Gliser
[/quote]

Takk, prøver så godt jeg kan, men er jo læregutt i forhold til deg :-)
159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 23:13:19 pm
Eksosen så si ferdig. Endestussen får jeg ta til slutt :-)
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 23:08:46 pm
Bildet viser plassering av vannpumpe og sannsynlig plassering av oljekjøler. Har en teori om at vind under bilen vil lage ejektor prinsipp og suge luft gjennom kjøler mens den samtidig vil få inn luft via inntakene i bakre siderute. Noen som har noen annen formening?
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 22:59:12 pm
Plasseringen i bilen blir på innerskjermen bak passasjerdør. Vuderer å ta innløp nede i tanken og via ett rør til topps med diverse skvalpeplate i perforert alu.
162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 30, 2013, 22:56:41 pm
Hadde kjøpt tørrsumptank fra Summit, men ble ikke fornøyd med plasseringa så da får jeg prøve noe nytt. Har så si aldri sveist alu før så får håpe den holder tett etterhvert.
163  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 24, 2013, 15:39:56 pm
Fikk de maskinert på mål. Tror ikke du får kjøpt disse ferdige, men Vdub enginering (tror de heter det) gjør slike oppdrag.
164  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 23, 2013, 09:46:40 am
Har du noe formening om å ha lange rør fra turbo til innsug vs korte rør, Kalle? Tenker på plassering av intercooler. Frister å flytte vekt fremover samt de blir mindre rør etc rundt motor.
165  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 23, 2013, 09:32:47 am
Masse muligheter med disse innsugene som dere ser. Jeg har litt planer om modifisering av de, men det blir ikke i år.

Kalle. Tps kontakt fra volvo turbo passet. Eneste er at jeg skal ha kun 1 spjell. Bør det plasseres før eller etter intercooler?
166  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 22, 2013, 22:27:55 pm
Takk takk.

Vinglepetter får ikke bestemt seg for om jeg skal ha min vannkjølte intercooler bak passasjerside eller mellom turbo og innsug. Noen formening?
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: januar 22, 2013, 22:11:54 pm
[attachment=1]Har fått gjordt litt i det siste. Girkassa er ferdig og jeg har nå prøvemontert den sammen med en dummymotor. Eneste er at jeg vurderer å senke motor gir litt i forhold til hva den var. Har også kjøpt innsug fra vwspeedshop.

Har også freshet opp en originalforstilling da den andre var kortet 2". Kommer desverre enda litt for trangt til å følge hjulbuene pga porshefelgene har høyt ET. Spacere på 15mm samt lengre bolter er bestilt.
168  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse på: januar 21, 2013, 22:13:13 pm
Forstod det slik at man da er sikrere for at det ikke legges inn flere gir under rask giring. Tror Morten har det i den brune ovalen, men det er som sagt type 1.
169  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse på: januar 21, 2013, 21:33:38 pm
Ja, er klar over det, men en som hjalp meg med girkassa sa at det fantes en løsning på å ha en ekstra sak montert på girvelgeren i nesekonet. Han hadde sett bilde av dette, men fant det ikke lengre. Han bruker dette på type 1 kasser.
170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: pengegaloppen i ultra vvw på: januar 21, 2013, 19:29:17 pm
Vanvittig bra :-) Nydelig bil.
171  Forum / Teknisk, teori og praksis / Girlås til skiftemekanisme på T2 girkasse på: januar 21, 2013, 19:15:04 pm
Har hørt at det skal finnes måter å lage en girlås til t2 girkasse. Den monteres i fronthuset av girkassa på den originale girvelgeren og skal bidra til å hindre at man legger inn flere gir samtidig. Er det noen som har bilder av en slik mekanisme?
172  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback på: januar 10, 2013, 19:24:21 pm
Flotte bilder og oppdatering Sten. Gleder meg til fortsettelsen.
173  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor få tak i M12x1,5x40 delgjenget i strekkfasthet 10.9 på: desember 14, 2012, 08:12:13 am
Har fått tak i nå. Takk for tips folkens :-)
174  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor få tak i M12x1,5x40 delgjenget i strekkfasthet 10.9 på: desember 13, 2012, 21:35:37 pm
Noe mer info Erlend?
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: desember 13, 2012, 17:46:19 pm
tror ikke jeg skal ha så store ambisjoner om å ta en erfaren fører samt mitt oppsett vil ikke være optimalt i år med tanke på forstilling.

Motor røfflig:
2233 wbx turbo
Jpm kam
Brothers alu støtstenger
amc topper lett portet med 42x38 ventiler og titan retainers
Je stempelsats
Pauter vipper
176  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor få tak i M12x1,5x40 delgjenget i strekkfasthet 10.9 på: desember 13, 2012, 17:41:52 pm
Ja, ser wurth har dem. Men virket sinnsykt dyre hvis man må kjøpe pk av 25.
177  Forum / Snikk-snakk / Hvor få tak i M12x1,5x40 delgjenget i strekkfasthet 10.9 på: desember 13, 2012, 09:56:09 am
Noen som har gode tips. Trenger 8 stk.
178  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: desember 13, 2012, 09:46:39 am
Løsningen er noen adaptere som gjør innvendig diameter i porsche huben mindre som gjør at originale type1-3 lager passer. Bruker hub fra førstegenerasjons 944 og 924 har dem vel også. Har lagt ved ett bilde.
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: desember 13, 2012, 07:43:30 am
Og prøvemontert felg og dekk. Turbocup 8.5 toms bak og toyo R888 235/40/17.
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: desember 13, 2012, 07:40:16 am
Har begynt litt i garasjen igjen. Lagd adaptere og montet Porsche 944T frembremser.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!