Jeg har 2 esab caddy 200I og må si jeg er strålende fornøyd. Svært enkel innstilling og pene sveiser om materialet er grundig rengjodt. Jeg har ikke prøvd Kemppi men i forhold til et lincoln apparat jeg har hatt før så er esaben konge. Sveisehuset har også allt av deler til dette tiljengelig til enhver tid og lokal forhandler er å foretrekke.
Har sett litt bilder på tryneboka, og må si det er trist. Desverre er vel dette bakdelen med racing. Uansett så er du nok riktige mann til å få til noe nytt igjen :-)
Ja, poenget med å kjøpe ferdig fra firma er vel at man skal kunne bruke den med en gang og at det er gjordt riktig. Uansett så tror jeg nok du er rette mannen til finne ut av dette. Stå på :-)
Jeg bygger wasseboxer. stempel og sylindersats fra gowesty 96,5 med 22mm kryssbolt. Evt så har de div big bore kits med 24mm kryssbolt. Det er JE stempler og oppborrede sylindre. Finnes rimeligere alternativer fra feks qsc og AA eller hva de nå heter. Kam er jo som du sikkert vet type 1 men bruker som regel løfterforinger fra Pieper eller rocky jennings. Råder bruker jeg H profil siden jeg valgte 22mm kryssbolt. Scat mener jeg har noen med 24mm kryssbolt, men om de er sterkere enn originale vet jeg ikke. topper er ett litt heitere tema. AMC og Kolbensmith har lagd ettermarkeds som visstnok skal være bedre enn originale. Ventiler er så som så. SI valves i usa selger større av disse i rustfritt til billig penge, men med løftet mitt så måtte jeg ha lengre ventiler. så jeg fikk custom made fra sør afrika. Steves auto clinic. veiva er vel kjent fra å sitte godt i originalblokka. skal du noe videre er vel dpr veien å gå. Tja, ellers så vil jeg nok anbefale å høre med O`store knasten som virkelig kan dette.
Er på jakt etter nostalgisk trim til vw type1. I utgangspunktet er empi/speedwell forgassersett, judson 30 hk, express, tde etc av interesse. Tar også imot tips fra utlandet.
Blir bra dette. Endrer du størrelsen på reimhjulet på vannpumpa når du har gått ned på størrelsen på veiva?? Turtallområdet øker vel og det er kansje begrenset hvor mye turtall vannpumpa tåler.
Takk for svar folkens. Får prøve og se om det funker hvis ikke er det bare å begynne om igjen selv om jeg har lyst til å ha det bra med en gang. Hadde bare vært gøy a vite om noen hadde erfaring med slikt og kunne av egen erfaring fortelle om dette er bra eller ikke.
Har montert porsche skiver på vw spindler. Vet ikke hva jeg skal kalle dette, men når allt er skrudd sammen så er det 12 hundredeler "ubalanse" på skive i ytterkant 298mm store skiver. Det vil vel si at ubalansen er 6 hundredeler fra senter målet. Med ubalanse mener jeg sidebevegelse når jeg har tightet allt og har måleuret på det. Hva kan aksepteres uten at det går ut over kjøreopplevelsen???
Har stått litt stille for tida og har slitt med å få tak i ventiler da innspenningshøyden er veldig lav på wbx. I tillegg ønsket jeg 8mm stamme på eksosventilen. Har prøvd SI valves og de har jeg gitt opp så kontaktet SAC engineering og de leverte varene sine :-) Ca en uke etter jeg bestilte fikk jeg dette bildet med ventilene klare. Bestilte inn 6 av hver for å ha reserve. Lagd av rustfritt 21-4N som skal være bra saker. http://www.enginebuildermag.com/Article/1171/valve_selection_hot_valve_materials_for_hot_engines.aspx
Jo, jeg håper da det, men vi ble enige om at vi måtte prøve noe nytt etter å ha gåt litt i copy-paste de siste årene. For de av dere som er i tvil, så er Roligheden sølandet på det ypperste :-)
Da er det offisielt, vi kjører samme helga som alltid og sett av datoen 2 og 3 Juni til årets vw høydepunkt på sørlandet. I år arrangeres Sørlandets vw treff på Roligheden camping i kristiansand. Vi kommer med mer info om dette etterhvert. http://www.roligheden.no/camping/index.htm Desverre er det ingen hytter/leiligheter å få leid her, men det er masse muligheter i området feks. http://www.roligheden.no