mai 11, 2024, 08:23:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 911  (Lest 1403 ganger)
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« på: desember 07, 2013, 17:55:30 pm »

Passer en 2,4 l 911 motor fra 1973 på en t1 girkasse? Eller hva må bygges om?
Nei har ikke plass problemer rundt motor.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 07, 2013, 20:48:55 pm »

Passer en 2,4 l 911 motor fra 1973 på en t1 girkasse? Eller hva må bygges om?
Nei har ikke plass problemer rundt motor.

Hvilken type 1 girkasse er det? Hvis du tenker på boltavstand alene så passer det..

For å si det på en annen måte så putta onkelen min en sliten 1300-motor baki en Porsche 911 turbo og dro til tyskland for å sette inn  motor der nede.

Porsche 911 Turbo med toppfart på 120 km/t  Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #2 på: desember 07, 2013, 21:00:42 pm »

Er en 1967 1500 kasse.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 08, 2013, 18:58:05 pm »

Er en 1967 1500 kasse.

Tja.. er det 12V ? Vet at 2,4 911-motor går på 1303-kasse, men 67 modell trenger vel støttehylse på aksling + at du nok må frese ut i girkassehuset for å få plass til svinghjul/clutch. En annen ting er vel at girkassa har noe problemer med å tåle belastningen, men det er vel bare å "gasa´ tills det rasar´"  Gliser
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #4 på: desember 08, 2013, 22:00:40 pm »

Ja den er 12 v.Det må vel eventuelt regnes med en girkasse oppgradering ettervært også om det blir den motoren ja.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 08, 2013, 22:12:49 pm »

'67 1500 er vel egentlig 6volt, men med 12volt ring på svinghjul?

180mm clutch.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!