mai 09, 2024, 14:19:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Uff, bobla mi brant i går  (Lest 1667 ganger)
Beetlegirl
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Gaupen



Vis profil
« på: juni 25, 2010, 10:35:02 am »

Var på tur hjem fra arbe da jeg fikk problemer med bobla mi.
Og da vi prøvde å kjøre vidre med den så begynte det jammen meg å brenne i motorrommet... Sjokkert
Var nok en bensinlekkasje.

Heldigvis var det menge som stoppa og hadde brannslokknings apparat, så brannen ble slukka ganske fort, men er jo sikkert en del skader på den...
Baklokket blant anna og evnt motor og deler der.
Ringte forsikrinsselskapet og de skulle sende papirer.

Også skal den på verksted og bli taksert.

Noen her som har opplevd det samme og hva som evnt blir skaddeomfanget?

Vil jo virkelig få den på veien igjen da...
Loggført

67 mod
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 25, 2010, 11:14:32 am »

uff, tragisk..
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 25, 2010, 11:19:42 am »

Mange som har opplevdt dette, hvertfall nesten ulykker. Vi hadde en i klubben våres i en skikkelig fin nyrestaurert bil som var på vei til treff som brant. Lakkering og diverse komponenter i motorrommet måtte skiftes. Pulveret i seg selv er no skikkelig herk å ha liggende i kriker å kroker å tære på stålet.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: juni 25, 2010, 11:20:35 am »

Det var synd! Håper du får den iorden igjen ! Fin vogn! Kult
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 25, 2010, 12:49:47 pm »

Oppfordrer alle til å gå over bensinslanger/rør, dessuten er det ikke å anbefale å ha ekstra bensinfilter i motorrommet. Du har flere lekkasjepunkter med filter der.
Filteret bør stå under tanken.

Og kjøp en 2-kilos brannslukningsapparat å ha i bilen.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: juni 25, 2010, 14:32:29 pm »

Min 1962 T1 brant litt i fjor. Hadde bytta bakelitten under bensinpumpa og glemte å feste bensinslangen etterpå. Den brant mellom 30 sekunder og 1 minutt og med åpent motorlokk.

Jeg måtte bytte alt av ledninger, fordelerlokk, pluggledninger, bensinslanger og sikkert noe mer... min var i gang dagen etterpå.

Det viktigste du skal gjøre nå er å spyle vekk alt pulveret og sause inn alt med tynn olje som f.eks 556 verktøy på boks. Pulver gjør at ting ruster noe sinnsykt.
Loggført

1961 T1 - Custom
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #6 på: juni 25, 2010, 14:39:52 pm »

Det var leit å høre. Har sett denne bilen mange ganger, og den er veldig fin. Håper du snart er på veien igjen Blunker Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #7 på: juni 25, 2010, 16:01:08 pm »

Oppfordrer alle til å gå over bensinslanger/rør, dessuten er det ikke å anbefale å ha ekstra bensinfilter i motorrommet. Du har flere lekkasjepunkter med filter der.
Filteret bør stå under tanken.

Og kjøp en 2-kilos brannslukningsapparat å ha i bilen.
Litt på siden av tema...
Er det ikke nok med filteret i pumpa?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: juni 25, 2010, 16:26:25 pm »

Oppfordrer alle til å gå over bensinslanger/rør, dessuten er det ikke å anbefale å ha ekstra bensinfilter i motorrommet. Du har flere lekkasjepunkter med filter der.
Filteret bør stå under tanken.

Og kjøp en 2-kilos brannslukningsapparat å ha i bilen.
Litt på siden av tema...
Er det ikke nok med filteret i pumpa?
For de fleste er det vel det.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TURBO
Gjest
« Svar #9 på: juni 25, 2010, 17:21:29 pm »

Var på tur hjem fra arbe da jeg fikk problemer med bobla mi.
Og da vi prøvde å kjøre vidre med den så begynte det jammen meg å brenne i motorrommet... Sjokkert
Var nok en bensinlekkasje.

Heldigvis var det menge som stoppa og hadde brannslokknings apparat, så brannen ble slukka ganske fort, men er jo sikkert en del skader på den...
Baklokket blant anna og evnt motor og deler der.
Ringte forsikrinsselskapet og de skulle sende papirer.

Også skal den på verksted og bli taksert.

Noen her som har opplevd det samme og hva som evnt blir skaddeomfanget?



Vil jo virkelig få den på veien igjen da...



Dette er vel alles store skrekk Trist
« Siste redigering: juni 25, 2010, 17:23:11 pm av Ingar » Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #10 på: juni 25, 2010, 18:00:18 pm »

huff Trist det er ikke no artig da.. håper du får fiksa den opp igjen .. fin bil...
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!