mai 02, 2024, 23:04:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell på Solex 32 pdsit og 32-34 pdsit?  (Lest 1049 ganger)
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« på: september 12, 2010, 20:16:54 pm »

Solex 32 pdsit
Solex 32-34 pdsit

Noen som veit hva forskjellen på de er?
32 pdsit er Type 3 forgassere.
Loggført

68 VW 1600TL
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: september 13, 2010, 10:59:41 am »

Hvis du tenker 34 PDSIT 2/3 er det gasserne som ble brukt på type 4 motoren i baybuss og 411/2. Mulig det er flere forskjeller mellom de og de "vanlige" 32 PDSIT fra type 3, men den største forskjellen er vel at tomgangssystemet ligger i den venstre gasseren. Der er det en solenoid-ventil som åpner og lukker for bensin-/lufttilførsel når du skrur tenning på og av, blandingsskrue og tomgangsskrue, og en stuss hvor bensin-/luftblandingen for tomgangssystemet går ut begge gasserne (via et balanserørsystem...).
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: september 13, 2010, 11:13:55 am »

Nyere type 3 kører også med 32-34 gassere
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #3 på: september 13, 2010, 16:31:37 pm »

har ett par dele forgassere 32/34 pdsit 2 og 3.
Plukka sund en 32 og en 32/34.  Ser ett par forskjeller,
32 pdsit har 24 venturi og 32/34 pdsit har 26 venturi samt at det er litt forskjell i dyser + litt smått.

Planen er å montere sammen en 1600 med engle W110 cam,porta topper og over the top eksosanlegg fra ISP.
Da tenkte jeg å bruke de orginale Type 3 forgasserne.
 Kanskje det har noe for seg å montere venturi og dyser fra 32/34pdsit?
Loggført

68 VW 1600TL
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: september 14, 2010, 11:06:49 am »

Planen er å montere sammen en 1600 med engle W110 cam,porta topper og over the top eksosanlegg fra ISP.
Da tenkte jeg å bruke de orginale Type 3 forgasserne.
 Kanskje det har noe for seg å montere venturi og dyser fra 32/34pdsit?


Tja... Ulempen (eller rettere sagt, en av de...) med disse gasserne er jo at spjeldakselen er opplagret i huset, og når motoren har tuslet og gått i mange år blir det etterhvert mye klaring mellom spjeldaksel og hus, med falskluftproblematikk og upresise gassere som resultat. Du får det jo til å gå, og med større halsringer (venturi) og større/oppbrotsjede dyser får du mer luft og bensin gjennom, men det blir iike bra sammenliknet med et par doble Dellorto DRLA36/Weber 36IDF. Men det blir selvsagt i en annen prisklasse også... Det er jo bare å prøve seg fram og evt ta steget til bedre gassere når du vil satse litt mer Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!