mai 16, 2024, 22:13:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Verksted, bytte av kanaler.  (Lest 877 ganger)
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: august 13, 2010, 19:08:42 pm »

69 bobla, vet jeg trenger å bytte kanalen på førersiden, så jeg trenger å finne noen
som vet hvordan dette gjøres rett, da det har vært snakk om at div. karosseriverskteder ikke
tar i mot bobler, eller at uten den rette kunnskapen så vil bytte gå rett til ****.
     Så er det noen / plasser dere vet om som tar på seg slikt og er flinke?
For å gjøre dette vanskeligere, så er det i Nord-Trøndelag jeg bor, men kan flytte meg ned til Møre med bobla.

Nå vet jeg ikke hva som trengs å gjøres for å bytte kanalen, men bunnen er iallefall borte, men er ikke hull inn til bilen da.
     Om den absolutt må løftes fra bunnen?

Huff, nei.. takk for svar  Blunker
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2010, 23:05:00 pm »

http://s53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/69%20VW%20rust/

her er iallefall bildeoversikt av rusta.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: august 15, 2010, 01:48:02 am »

Førarkanalen bør vel absolutt skiftast ut i sin heilheit, Men dersom varmerøyret inni er tett og fint so kan kanalen lappast saman og du sparar nokon hundrelappar i deler, men ikkje i arbeid..

På bilde 6 der du seier att det ikkje er trengt gjennom med rust er fordi det er klatta på ein lappe over rusta.. rekn med att det er berre rust og fandens oldemor bak.

Passasjersida kan nok reddast, men er du lur so riv du i og skiftar ut begge kanalar og bilen din varar lenger! du bør absolutt vurdera å kjøpa mexico kanalane som unneberg har. det er altso orginal vw kanalar og dei er rette til din bil, og det er skikkelege greier.. repro kanalar til halve prisen er,,,,,,, som du sikkert forstår,, ikkje vert meir enn blekket dei er laga av..

Verkstad høyres om ikkje ant svindyrt ut, det lønnar seg både for setlaboka og resultatet å få da sveist av nokon som har vert borti bobla og sveiseapparat før, men som nødvendigvis ikkje jobbar i eit verkstad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!