mai 05, 2024, 00:24:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger en linkpin puma som jeg kan bruke for å godkjenne senking.  (Lest 2157 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: oktober 31, 2011, 15:42:50 pm »

Hei, ser ut som at prosjektet mitt etterhvert bør en tur innom trafikkstasjonen å få senking innskrevet i vognkort.

Jeg trenger en puma forstilling som gjør dette mulig. Er det bare å kjøpe hyllevare hos Lars, Steinar, Unneberg etc. eller er det noen som har ei forstilling komplett med fjørpakke ?

Hva gjør jeg med skivebremsene, CB wide5 skiver fremme med spindler. Godkjennes dette ?
Loggført

1961 T1 - Custom
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 31, 2011, 16:44:14 pm »

Spindler godkjennes ikke. Men tvilsomt di vil sjå de. Bremser får du vel tuv papir på sjå csp ?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 31, 2011, 17:09:14 pm »

Nå er det så kjent hos BT med puma at papiret fra møller ofte er nok. Ring BT å hør.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 31, 2011, 20:00:02 pm »

Spindler godkjennes ikke. Men tvilsomt di vil sjå de. Bremser får du vel tuv papir på sjå csp ?

Tror du skal slite med å få TüV papirer fra CSP til CB bremser  Øyerulling
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: november 01, 2011, 12:26:43 pm »

OK, da gjør jeg det slik, jeg skaffer en komplett puma eller deler til å sette sammen en, med standard bredde, originale spindler uten for mye slark, trommelbremser, osv....

Må vel ha firehjulskontroll etter senking ? Eller kreves dette på ei boble ?

Tar bare en kveld å skru over ei slik forstilling uansett så lenge den ligger komplett på gulvet.
Loggført

1961 T1 - Custom
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: november 01, 2011, 12:48:53 pm »

Jeg har en Puma liggende med fjærplater. Har også bærearmer liggende løst. Du kan låne det, men jeg selger det ikke.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: november 01, 2011, 15:41:24 pm »

Takk for tilbudet men sikkert bedre at jeg kjøper meg ei forstilling som jeg kan henge på garasjeveggen og som kan tas frem hver andre år  Blunker

De escra felgene, var det ikke deg jeg kjøpte de av. De sitter som et skudd på bilen  Kult
Loggført

1961 T1 - Custom
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #7 på: november 01, 2011, 16:10:45 pm »

Spindler godkjennes ikke. Men tvilsomt di vil sjå de. Bremser får du vel tuv papir på sjå csp ?

Tror du skal slite med å få TüV papirer fra CSP til CB bremser  Øyerulling

Var litt rask der.. kansje cb gir deg papirer ?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: november 01, 2011, 21:47:11 pm »

Tror ikke det finnes papirer på CB nei, men spørs uansett om BT henger meg fordi jeg har bytta til skiver. Mer skeptisk til senkespindlene ja.

Men tror jeg prøver å spore opp ei original komplett linkpin forstilling og kjøper ei "puma" forstilling hos en av våre leverandører i tillegg. Flytter over delene på "puma" og vips har jeg klar ei forstilling til godkjenning og som kan henge på veggen i garasjen. Får jo alltid bruk for ei slik forstilling uansett. Trommelbremser har jeg liggende komplett siden jeg har bygget om til skiver.

Original forstilling komplett ønskes kjøpt. kun forstilling med nålelager er interessant.

Loggført

1961 T1 - Custom
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: november 04, 2011, 17:20:17 pm »

Jeg har det samme problemet !  Ønskes kjøpt !  Gjerne så komplett som mulig uten bremser.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: november 04, 2011, 17:32:47 pm »

Var inne å kikka på nettbutikkene rundt omkring i norge og det var veldig så dyr en puma var blitt.

Over 4 høvdinger for en linkpin forstilling, jøsses.... Og jeg trenger fjørpakke, linkarmer, bremser og slikt også

Vi skal hente en bil hjem fra england til våren og spørs om ikke jeg tar med en puma hjem da heller.
Loggført

1961 T1 - Custom
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: november 04, 2011, 21:45:20 pm »

Da blir det nok å ta seg tid og låne en !!
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #12 på: november 05, 2011, 20:21:03 pm »

Står puma på "fake ovalen" i garasjen min om du trenger låne. Om jeg ikke tar feil så er den nokså komplett med nye bremser også
Snakkes sikkert på mandag...

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: november 05, 2011, 20:30:15 pm »

Jepp, det er helt klart et alternativ, blir en liten stund til jeg skal inn på kontroll med den uansett. Blir nok til våren en gang. Men bilen din står nok der enda da tenker jeg :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: november 06, 2011, 21:57:11 pm »

Når jeg tok en titt på den orginale ball joint puma`n jeg har liggende,er det jo like greit å sveise in de justeringsplatene. Er vel ikke andre forskjeller?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #15 på: november 07, 2011, 12:08:28 pm »

For meg er ikke dette et alternativ for min forstilling allerede er modifisert på en måte som ikke godkjennes, jeg trenger noe som jeg kan vise på tilsynet.

Bildet viser bilen med 7x17 felger og 205x40x17 gummi fremme. Skjermen er ikke bredda. :-)

* front1.jpg (105.83 KB. 640x480 - vist 145 ganger.)

* Front2.jpg (106.58 KB. 640x480 - vist 127 ganger.)

« Siste redigering: november 07, 2011, 12:10:55 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: november 07, 2011, 12:54:35 pm »

Er det samme bilen som profil bildet eller? Sett den en del ganger. Har nok no`n papirbilder av den liggende i skuffen fra tidlig 90-tall  Blunker
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #17 på: november 07, 2011, 14:11:49 pm »

Samme bilen ja :-) Klar til sommeren.

Kan jeg få en scannet kopi av bildene dine ?
Loggført

1961 T1 - Custom
(oVo)
Juniormedlem
**
Innlegg: 98
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: november 08, 2011, 08:45:26 am »

Skal se om jeg finner dem en kveld...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!