mai 12, 2024, 23:42:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt 2110 fra rosenquist  (Lest 41906 ganger)
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #90 på: september 22, 2008, 17:16:49 pm »

tror ikke dette anlegget bremser noe
er jo nesten åpent jo
2332/rag-57 kjører med dette på sin 2332 og den motoren har sannsynligvis passert 150 hk nå
anlegget bråker jo endel også så jeg tror ikke det bremser så mye

Vi nok skuffe 2332/rag-57, med det anlegget er det usansynlig at 150 hk passeres Blunker. 42-45mm invendig rørdim er mer passe på en 2332.
Husk på at hvis eksosen ikke kommer ut, kommer heller ikke frisk innsugsluft/bensin inn.

Høy lyd er ingen garanti for at anlegget er bra.
Lykke til videre,
mvh
Roar
Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #91 på: september 22, 2008, 17:18:15 pm »

håper kai elling legger ut noen fakta hær snart
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #92 på: september 22, 2008, 17:57:15 pm »

Hva er din egen grunn til ikke lytte til folk med god erfaring på det å bremse motorer+ god kunskap om eksosens virkning? Det fins ingen grunner til ikke å bytte ut eksosen din til ett marge kollektot grenrør og en fat boy potte. dette vil gi deg mange flere hk.
Høy lyd er ikke lik mange hk...
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #93 på: september 22, 2008, 18:38:56 pm »

link meg til et slikt anlegg
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #94 på: september 22, 2008, 19:33:39 pm »

Her har du en link http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-6060 om du vil ha varme
Loggført

Speed is no substitute for direction
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #95 på: september 22, 2008, 19:37:56 pm »

link meg til et slikt anlegg


Dette burde gi deg mer "LUFT":
http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=239

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #96 på: september 22, 2008, 19:58:43 pm »

er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #97 på: september 22, 2008, 20:00:26 pm »


hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #98 på: september 22, 2008, 20:14:05 pm »


hva er feks diameter på varmepotter innvendig hær da ?


Send en mail og spør...
Loggført

Speed is no substitute for direction
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #99 på: september 22, 2008, 20:21:21 pm »

Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor.

Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet.

( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner )
Loggført

BUG ME!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #100 på: september 22, 2008, 20:25:41 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:27:23 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #101 på: september 22, 2008, 20:29:12 pm »

Du nekter konsekvent å svare hvorfor du ikke vil høre på de langt mere erfarne motorbyggere / tunere i miljøet, er det noen spesiell grunn til det?, hva tilsier at den eksosen du har montert nå gir optimal ytelse, og ja jeg tror nok du er ganske trang i nøtta når ikke dette er helt opplagt, ta feks en std. 1600ccm og sett på større eksos og du vil merke dette fra første omdreining, iflg. " how to hotrod ur vw engine " er det snakk om så mye som opp mot 10% effektøkning på en stock motor.

Et godt tips er å legge den eksosen du har nå ut i deler selges delen av forumet og få tak i noe grommere, ta en tlf. til en av de etablerte motorbyggerene / tunerene her på forumet eller en av forhandlerene med litt fartstid i gamet.

( ikke for å støte Rosenquist, men han er IKKE motorbygger / tuner )

jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet !
å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!!
jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!!
trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett?
er faktisk ikke ved pc`n heile tida
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #102 på: september 22, 2008, 20:34:25 pm »

det er fint å ha en plombe i eksosen vis man skal til bt  Gliser og ikke har oppgradert bremsene i stil med motor

bremser er med i planen før motor skal inn Blunker
Loggført
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #103 på: september 22, 2008, 20:37:19 pm »

er nå engang så dum jeg at jeg trodde ikke jeg hadde bruk for anlegg på 42mm innvendig hvis feks toppene var 38mm

jeg nekter ikke å svare.jeg spør etter erfaringer og ikke annet !
å kall meg trang i nøtta..takk..nå har du provosert meg maximalt !!!
jeg lytter faktisk til hvært eneste innlegg som kommer,men pass deg hva du kaller folk du !!!
trenger vel ikke svare på alle innlegg med en gang da vett?
er faktisk ikke ved pc`n heile tida


Bare referat av ditt eget utsagn : dum=trang i nøtta, ikke ment for å støte deg i det hele tatt, trusler er vel litt sterk lut?, beklager at jeg prøve å få frem et vettugt svar fra deg på hvorfor du ikke reagerer på inlegg etter inlegg med velmenende råd.

Lykke til med stormotoren din som har astma.

Mvh Wiggo
Loggført

BUG ME!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #104 på: september 22, 2008, 20:41:37 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:27:50 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #105 på: september 22, 2008, 20:49:26 pm »

Fint om vi holder en hyggelig tone her! Hvis dette er ditt første motorbygge ahelgemo,  så er resultatet bedre enn mange andre her på VW-norge.

Grunnen til at jeg utaler meg litt "bombastisk" er fordi jeg har gjort alle feila før Gliser
Hvis du har flowtall på toppene, litt kamdata og noen andre opplysninger kan jeg beregne det optimale eksosanlegget for deg.

Lykke til videre
Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #106 på: september 22, 2008, 21:07:47 pm »

har bygget motorer før fra grunnen av,men det er for 15 år siden
har vært igjennom mange feil,vær du sikker
toppene er 042 og de er uportet
kam er jcs 110
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #107 på: september 22, 2008, 21:10:55 pm »

det er helt sikkert ikke noe problem å få solgt den eksosen igjen, det er jo masse 1600 motorer som blir trimmet har jeg lest  Gliser her på forumet

nei er vel ikke det
har jo dette også da


* IMG_0834 (450 x 338).jpg (32.85 KB, 450x338 - vist 185 ganger.)
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #108 på: september 22, 2008, 21:16:33 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:27:00 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #109 på: september 22, 2008, 21:18:48 pm »

Ja ja eg er vel treig i nøtta eg og, men etter to turer til Oslo 2100km tidligere i sommer med laptoppen oppe for å følge med på Air/Fuel (13,5),bensin trykk og tempratur på CB Quicke tune fuel EFI.Tviler litt på
om Pat Downs på CB hadde sakt att ikkje dette anlegget ville funka på min motor når eg råd førte meg før handel av sprut. Men eg kjørte inn motoren min med 4/1 euro twin tuck away uten att det var merk
bart forskjell til tri mil anlegget eg har no. men eg håper dere som sammen ligner dette anlegget, ikkje sammen ligner dette med Empi sitt to tip anlegg. For det annlegget har store inn stupninger inn på potta på kvar side, som det ikkje er på TRI MIL.
Trur eg ville fått avvik på A/F vist ikkje anlegget ikkje funka.Eller?Hæ
Det er sikkert bare 65 Hk på min motor sidan den går i det heile tatt. Gliser Osteaktig
Kai Elling
« Siste redigering: september 22, 2008, 21:41:15 pm av 2332/Rag-57 » Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #110 på: september 22, 2008, 21:20:13 pm »

Se på anleggene til Jøran Larsen, det er  gull. Har en 2332 fra Rosenquist jeg å, å den får 43mm Python fra Jøran.  Øyerulling
Loggført
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #111 på: september 22, 2008, 21:39:10 pm »

Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i.
Kai Elling
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #112 på: september 22, 2008, 21:42:44 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:26:13 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #113 på: september 22, 2008, 21:45:36 pm »

Det er sikkert mange anlegg som har masse bedre effekt,men å sei att det ikkje funker er vel å ta litt hardt i. Men å få eit annlegg som går under midt plata og ut i dei orginale i utsparingane uten att det er for masse rør som varmer opp alt under motoren,er der ikkje så mange anlegg å velge i.
Kai Elling



http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C31%2D251%2D001%2D038SE


ser jo ut som motoren får e masse med god varme rundt seg med dette da
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #114 på: september 22, 2008, 21:50:19 pm »

.
« Siste redigering: februar 27, 2011, 13:29:05 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #115 på: september 22, 2008, 21:52:59 pm »

skjønner
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #116 på: september 22, 2008, 21:58:29 pm »

Hei Helgemo.
Det siste anlegget kan du få helt gratis av meg.
Men jeg anbefaler deg det ikke.
Dette ble tatt av en speedster som var så varm at lakken ikke gikk an å ta på.
Dette var etter en 6-7 km kjøring.
Satt på en 2110 ,og eier kunne ikke bruke bilen.

Nei , seriøst .
Motoren vi her snakker om er ikke noe 200hk hesters ,selv om noen her automatisk tror det om en 2110.
Det vil alltid være en avveining om hvilket anlegg som bør brukes,etter hvilke krav og bruksområder en har.
Denne motoren leverer ærlige hester ,tipper ca 100 + med Helgemos oppsett.
Så kan en jo diskutere opp og ned dette med eksos.
Lars

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #117 på: september 22, 2008, 22:15:02 pm »

håper kai elling legger ut noen fakta hær snart


Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg.
Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #118 på: september 22, 2008, 22:29:54 pm »

håper kai elling legger ut noen fakta hær snart


Tror ikke du får bedre fakta på bordet enn det Roar Lunde prøver så godt han kan å gi deg.
Føler at dette er litt dejavu på tråder hvor folk til slutt finner ut at de med peiling selvsagt hadde rett. Skal vi ikke bare hoppe rett til det? :-)

jeg skjønner at de har rett og bøyer meg for det,har da vel aldri antydet noe annet heller da
mulig jeg kjøper noe annet etterhvert og tester med det,men grunnen til at dette ble handlet var vel egentlig pga stor plass mellom anlegg og motor
men kan vel teste litt forskjellig,synd jeg ikke har rullende landeveg i fjøset da men,bjørnstad bil ligger jo bare tre km unna meg da så mulighetene er der.ikke sikker på hva prisene er på bremsing da
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #119 på: september 23, 2008, 08:34:56 am »

og jeg vet om en med 1600 som tar det anlegget ditt....!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!