mai 13, 2024, 11:08:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: the 55 barnfresh  (Lest 55159 ganger)
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #120 på: februar 26, 2009, 09:13:13 am »

Kan noen fortelle meg hvordan de kommer inn i der for å pusse?

kanskje det går å komme til å blåse inni der.. Noen med lure svar?

Kanskje det enkleste å ta ut panelet som henglsene sitter på..
Hvor mye tok Wolfsparts for dreneringshullet?  Rekker tunge
Loggført

Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #121 på: februar 27, 2009, 21:49:53 pm »

Lite lysten på å bore ut alle punktsveisene oppi der.. Tror vi får prøve med noe kalkblåsing der og.
Joa fikk pris på en spisspose med hull, men de var svindyre så eg får heller slå noen hull med en gammel spiker   Tvilende
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #122 på: mars 01, 2009, 17:19:13 pm »

Bruk en sandblåsepistol med lite munnstykke. Blås så imellom stengene i gitteret.. Fungerer hver gang. Lakken er så tynn under der, så det skal ikke så mye til.
Loggført

Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #123 på: mars 01, 2009, 20:51:34 pm »

Takker for tipset Jee.
Får se hva jeg klarer å hoste opp..
De som skal kalkblåse har nok ikke noe smågreier akkurat, er jeg redd..
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #124 på: mars 01, 2009, 21:48:44 pm »

Eller ta ut plata Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #125 på: mars 02, 2009, 22:51:47 pm »

Det var vel ingen bombe at du hadde plukka det ut bare for å se hvordan det så ut på baksida nei.. Blunker
den jobben der er jeg ikke noe sugen på. Rimelig mange pukt å borre ut har jeg sett..
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #126 på: mars 03, 2009, 11:18:07 am »

Å borre alle de punktene lokket ikke meg heller, så jeg gikk for "slip bort punktene fra baksiden" teknikken... så dette er det nye panelet  Rekker tunge
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #127 på: mars 03, 2009, 11:49:13 am »

Å borre alle de punktene lokket ikke meg heller, så jeg gikk for "slip bort punktene fra baksiden" teknikken... så dette er det nye panelet  Rekker tunge

Til orientering: Det er veien til veien som er målet. Det er JHU beviset på.
Loggført

SCREWDRIVER #2
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #128 på: mars 04, 2009, 12:30:01 pm »

Gaute jeg trur Jon Hroar har tenkt å crome sin jeg da Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #129 på: mars 04, 2009, 12:33:40 pm »

Gaute jeg trur Jon Hroar har tenkt å crome sin jeg da Osteaktig

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #130 på: mars 04, 2009, 13:07:57 pm »

Nok om mitt... Sint
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #131 på: mars 04, 2009, 18:37:13 pm »

Gliser
Ser at din har 4 rader med luftinger, men min har bare de 2 i midten.
Skulle hu ha en ekstra liggende å slenge og er åpen for bud så gi en lyd..
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #132 på: mars 11, 2009, 09:36:59 am »

selger vogga..
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13099.0.html
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #133 på: april 23, 2009, 22:24:17 pm »

Da er bobla blåst og har fått seg et strøk med "zinkepoxy" for de som vet hva det er Hæ
Det skal være det beste som fins i følge blåsarn..


Her er mr. polski i det han legger på epoxy,en Kysser


Fikk og tatt panser og motorlokk. Dører og skjermer får vi ta i neste vende..
Trenger forresten et par gode bakskjermer hvis noen har noe som passer

Ellers var det fint lite å reparere på når den kom igjen. En kveld med litt småplukk så skal det være i boks Gliser
« Siste redigering: april 23, 2009, 22:26:02 pm av Gaute Barstad (alutig) » Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #134 på: april 24, 2009, 07:07:05 am »

Ser bærre lækkert ut, Gaute!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #135 på: april 24, 2009, 07:42:23 am »

Se her ja, dette ser da bra ut!
Loggført

T1 1966
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #136 på: april 24, 2009, 21:16:55 pm »


Supert Gaute!!! Stå på noen måneder igjen til SCC!!

S
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #137 på: april 24, 2009, 22:09:26 pm »

Ja i følge kalendern til FreddyB så er de omtrent 1 år 3 mnd og 3 uker til neste års SCC  Øyerulling
Går for den!! kanskje
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #138 på: mai 03, 2009, 00:35:10 am »

Har fått lagt litt epoxy på undersiden i kveld.
Bak var der ett støk fra før, så der gikk eg på meg sika i skjøtene før eg hadde på ett siste med epoxy


Framme under tanken, her var det første strøk.


Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #139 på: november 16, 2009, 22:33:10 pm »

Gaute?!! Show us !
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #140 på: november 17, 2009, 00:36:41 am »

He he du Sune følger jo såpass godt med på et visst annet forum at du trenger vel ikke oppdateringer her og? Gliser
Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #141 på: november 17, 2009, 10:19:38 am »

Det er nettopp derfor at jeg vet at det går fremover med dette flotte prosjektet. Sleng ut noen bilder her også eller linker til den andre tråden. Jeg håper å skaffe et viss press om å bli ferdig til SCC 10;)

Bra arbeid Gaute!
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #142 på: desember 05, 2009, 10:06:02 am »

Har holdt på med et forstillingsprosjekt til oval,en.
Skar ut to tommer ekstra når eg satte inn senkerne.
(greit med plass til senkespindler)


Satte den sammen med de orginale dempertårna, og de som har prøvd det vet nok hvordan det gikk. Rekker tunge


Skar nye plater i 8mm etter hebsters tegninger.


Var litt bekymra for bakelitten når eg skulle sveise fast de nye tårna.


Det viste seg at bakelitten krympa, og datt omtrent ut når ting ble kaldt..
Finnes det nålelager å få til oval?


Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #143 på: desember 05, 2009, 13:19:23 pm »

Baklitt brukes vel der man nettopp trenger varmebestandighet - den skal vel ikke påvirkes noenting av varmen.

Dermed er det kanskje heller rørene som har forandret dimensjon bittelitt vil jeg tro.
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #144 på: desember 05, 2009, 18:07:28 pm »

Har nok vært mer varme enn bakelitten har likt er jeg redd..
Hvis du ser på bildet så er den helt svidd. Hadde bra med strøm på når eg sveiste rørene.
det strider i allefall mot sunn fornuft at røret skal utvide seg når eg har sveist rundt det.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #145 på: desember 06, 2009, 12:26:50 pm »

Tanken min er at røret har utvidet seg ved sveisingen (noe som jo er normalt med oppvarming) for så å bli låst av sveisen mot tårnet og ikkek få trekke seg tilbake fritt.

Baklitt tåler jo ikke uendelig temperatur, men ganske så høy og langvarig, derfor jeg ble litt skeptisk når alle 4 bare datt ut.
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #146 på: desember 15, 2009, 22:17:34 pm »

Var nok bakelitten jtwe. Prøvde bakelitthylsene på armene, men de gikk ikke innpå i det hele tatt.

Har og Sandblåst og lakka bremseskjold o.l.  og montert frambremsene så de er klar for å henge de på forstillinga.
utgangspunktet:




Har og brotsja og pressa nye king bolter og link pins



fikk og nålelager som skulle passe, men det viste seg å ikke stemme helt Tvilende
De var 1mm for store i diameter. Men  etter div. Overtalelseskunster så smatt de på plass. Blunker
Tror det var "Erikaa" som mente det ikke fantes nålelager til oval.. Kan se ut som han hadde rett.
uansett, nå passer de spot on!

bytter nok bare de ytterste siden utv.dim. ikke stemmer.  Kan nok bli en heftig gynekologtest å få bytta de innerste Øyerulling
Må nok ha de ut igjen nå sånn at eg får spylt godt igjennom og får ut alt støvet fra slipinga før eg har i ny grease i rørene








« Siste redigering: desember 15, 2009, 22:20:56 pm av Gaute Barstad (alutig) » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #147 på: desember 15, 2009, 23:56:44 pm »

Bakelittforinger ble brukt frem til 1960, så begynte VW med nålelager istedet. Sa folk.
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #148 på: januar 26, 2010, 00:07:31 am »

Har fått sammen forstillinga, og begynt på bakenden..
Fått blåst, og pulverlakka akselrør og bremseskjold.  Skulle funnet ut hvem som selger den silikon tape,n til EBB,
for å bruke på tromlene, men det er vel bare å drite i Øyerulling



Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #149 på: januar 26, 2010, 00:14:30 am »

har og kjøpt noen girkassefester, men det viser seg at ting ikke holder helt standard..
det nye festet er nesten 5 mm lavere enn det gamle..


Det fremre festet hadde ikke samme boltdiameter. Det vet jeg er feil, for det nye går ikke inn i hullene i kassen.. Tvilende
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!