mai 13, 2024, 02:36:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T2 1972-modell med doble skyvedører  (Lest 7777 ganger)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #30 på: juli 09, 2010, 06:56:17 am »

Driver å leter etter ny starter til bilen, fant en på nettet med teksten "NEW 12V STARTER FOR MANUAL TRANSMISSION - BEETLE 67-79 / GHIA 67-74 / BUS 67-75 / T-3 (SOLD OUTRIGHT - NO CORE CHARGE)" Men er det noen som vet hva det som står i parantes betyr?
ser du har t4 2,0motor i bilen da er det en egen starter til denne typen.reparer den du har Blunker    starter til 2,1vasserbokser skal passe
« Siste redigering: juli 09, 2010, 06:57:49 am av 1303SS » Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #31 på: juli 09, 2010, 08:27:52 am »

Driver å leter etter ny starter til bilen, fant en på nettet med teksten "NEW 12V STARTER FOR MANUAL TRANSMISSION - BEETLE 67-79 / GHIA 67-74 / BUS 67-75 / T-3 (SOLD OUTRIGHT - NO CORE CHARGE)" Men er det noen som vet hva det som står i parantes betyr?
ser du har t4 2,0motor i bilen da er det en egen starter til denne typen.reparer den du har Blunker    starter til 2,1vasserbokser skal passe

Kan jeg spørre hvordan du ser det? Vi aner nemlig ikke hva slags motor som står i bilen, om det er originalmotor eller ei..
Den starteren som er i bilen nå har delenummer 311 911 023 D og den passer iallefall til originalmotor som skal være 1,7.
« Siste redigering: juli 09, 2010, 10:07:23 am av illa » Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #32 på: juli 09, 2010, 09:31:29 am »

Driver å leter etter ny starter til bilen, fant en på nettet med teksten "NEW 12V STARTER FOR MANUAL TRANSMISSION - BEETLE 67-79 / GHIA 67-74 / BUS 67-75 / T-3 (SOLD OUTRIGHT - NO CORE CHARGE)" Men er det noen som vet hva det som står i parantes betyr?
ser du har t4 2,0motor i bilen da er det en egen starter til denne typen.reparer den du har Blunker    starter til 2,1vasserbokser skal passe
Ikke pantordning , "byttestarter" er vel et begrep vi bruker , slik at du kjøper en starter for en gitt pris og får igjen noen kroner når du leverer inn din gamle.
Loggført

Seaside VW Klubb
Kjedermeg
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 7
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #33 på: juli 09, 2010, 18:16:49 pm »

I morgen begynner vi og sveise og tinne rusthull Glad Spent på dette siden jeg ikke har sveiset på mange år:p Ser fram mot en artig helg og kanskje litt sparkling om lysten er der Glad
Loggført


Når man blir eldre blir visst bare leketøyene større Glad
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #34 på: juli 10, 2010, 21:03:28 pm »

mulig du har en 1700 eller 1800 motor du har hvertfall t4 motor bare 2liter motoren som hadde en annen starter den du skal ha er lik t1 og 1600t2 Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #35 på: juli 10, 2010, 21:09:12 pm »

I morgen begynner vi og sveise og tinne rusthull Glad Spent på dette siden jeg ikke har sveiset på mange år:p Ser fram mot en artig helg og kanskje litt sparkling om lysten er der Glad
hvordan gikk sveisinga, å var lysten stor nok til å sparkle  Gliser
Loggført
illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #36 på: juli 10, 2010, 23:19:09 pm »

Ble ikke så mange bilder i dag, men vi har fått tinna diverse rusthull rundt omkring, samt sparkla det som skulle sparkles på pasasjer siden, vi fortsetter nok med sparkel på førersiden i morgen. Også har skrubbing av setene begynt, noe som er en h*elvetes jobb Rekker tunge


Lakkereren er i gang med tinnet.


Sjefen i huset syns det ble i kjedeligste laget.


Ferdig tinna Glad
Loggført

illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #37 på: juli 11, 2010, 19:03:12 pm »


Har fått litt sparkel på, men brukte selvfølgelig feil herder, så dette må gjøres om igjen Rekker tunge


Vasking av setene, det er en forferdelig jobb, men man kan jo si at det er en liten forskjell mellom sitteputa og ryggen Blunker


Loggført

illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #38 på: juli 13, 2010, 22:53:47 pm »

Det blir lite med jobbing på bilen i ukedagene. Hjelperne har ikke ferie, og vi har en hage hvor det ser ut som det har vært krig (etter at mannen gikk amokk med jordfreser) Rekker tunge Men selv om det er sommer så kan man iallefall foreløpig ikke gi været skylden for at man ikke har jobbet med bilen  Blunker
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #39 på: juli 14, 2010, 09:53:39 am »

Dette er L11H Sierra Yellow som ble brukt på 71-72 og L20A Marino Yellow som ble brukt på 74-79.

I følge m-plata (eller hva det heter) er L11H Sierra Yellow den originale fargen på bilen, jeg vet ikke sikkert om den nåværende lakken er originallakken, men ifølge det jeg ser med øynene mine så syns jeg at Marino Yellow ligner mer.

Vi hadde jo lyst til å ha originalfarge på bilen, men jeg vil ikke si at Sierra Yellow appelerer så veldig til meg når jeg ser den på skjermen.

Sånne fargeprøver ser alltid rare ut på pcskjermer. Her er noen eksempler på Sierra og Marino Yellow.

Marino Yellow: 



Og Sierra Yellow:


Loggført

1969 Militær-buss
illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #40 på: juli 19, 2010, 23:43:57 pm »

Takk for bildene, fargene ser mye bedre ut på bilene. Men vi går nok for Marino Yellow, litt friskere farge Glad
Loggført

illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #41 på: juli 19, 2010, 23:55:44 pm »

Det har blitt jobbet litt på bilen igjen.
Alle setene er nå ferdig vasket, de ble mye bedre enn de var, men noen flekker fins det enda. Har skrubbet med alle mulig slags midler, så neste skritt for å fjerne flekkene tror jeg må bli å sette fyr på dem Rekker tunge

Høyre side på bilen er nå ferdig sparklet og pusset. Har sparklet venstre skyvedør, mens resten av venstresiden gjenstår pluss litt i fronten.

Alt er tatt ut bak i bilen, tepperester og diverse annet er skrapet ut. Har vasket og fjernet noe smårust.

Bilen starter enda ikke, venter på ny starter som er på vei i posten, i tillegg må jeg finne ut om noen har no gnist til overs som vi kan få Rekker tunge


Loggført

illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #42 på: juli 20, 2010, 18:42:14 pm »

Noen som vet om et sted man kan få tak i setebelter til en ok pris? Eventuelt noen som har noen til overs?
Mangler to setebelter som skal festes på veggen, pluss ett midjebelte.
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #43 på: juli 20, 2010, 19:29:14 pm »

Ser bra ut så langt. Glad
Loggført
Kjedermeg
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 7
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #44 på: juli 21, 2010, 14:14:25 pm »

Det blir nok bra til slutt:) må ikke stresse=) Det blir uansett bedre enn det første vi tenkte,som var og rullemale den:p Alt er vel bedre enn det. Fikk kjøpt sandblåser i går,så fremover skal alt av småting sandblåses og lakkes på nytt:) Tror jeg skal sy nye dørtrekk selv også. Noen som har erfaring med det? Noen triks jeg bør vite om?
Loggført


Når man blir eldre blir visst bare leketøyene større Glad
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #45 på: juli 25, 2010, 14:02:00 pm »

jeg vil gjerne ha noen bilder av beltefestene baki, hvis du vil gi meg de. på mail   restomann1@hotmail.com   eller om du vil selge de
Loggført
illa
Folkevognklubben
Nybegynner
*****
Innlegg: 23
Bosted: Moss



Vis profil
« Svar #46 på: juli 25, 2010, 23:02:07 pm »

De er nok desverre ikke til salgs, trenger alle de beltene jeg har, pluss noen til :p Prøver selv å få tak i belter der jeg mangler..
Men litt bedre bilde kan jeg ordne, må bare en tur ut på verkstedet først. Muligens på tirsdag Glad
Loggført

Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #47 på: juli 26, 2010, 05:24:45 am »

Det er mye mulig Vikers Bildeler kan hjelpe deg med setebeltene.
Pling på han på 69836610 eller 90918916.
Loggført

... it's an adiction ... 
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #48 på: juli 26, 2010, 09:59:13 am »

jeg vil gjerne ha noen bilder av beltefestene baki, hvis du vil gi meg de. på mail   restomann1@hotmail.com   eller om du vil selge de

Jeg vil opgså gjerne ha bilde av festene til de bakerste beltene
torgeir(at)32bsyncro.com
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #49 på: juli 29, 2010, 11:23:40 am »

                                 

Dette er L11H Sierra Yellow som ble brukt på 71-72 og L20A Marino Yellow som ble brukt på 74-79.

I følge m-plata (eller hva det heter) er L11H Sierra Yellow den originale fargen på bilen, jeg vet ikke sikkert om den nåværende lakken er originallakken, men ifølge det jeg ser med øynene mine så syns jeg at Marino Yellow ligner mer.

Vi hadde jo lyst til å ha originalfarge på bilen, men jeg vil ikke si at Sierra Yellow appelerer så veldig til meg når jeg ser den på skjermen.

Originalfargen er en konge-farge, når du ser den på bilen. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17641.0.html Personlig så synes jeg den ser bedre ut en blå. Den ser i tillegg mer "tidsriktig" ut sett med generelle øyne på det tidlige glade 70-tall.

Uansett, tror jeg dette blir en kjempefinbil. '72 er en flott årgang. Lykke til.

Tarjei
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!