mai 03, 2024, 14:12:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 17, 2012, 13:13:41 pm
Liker denne!  Glad
Skikkelig kul bil. Sikkert moro å cruise i denne...

JA det blir moro å cruse rundt med den.  Glad
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 17, 2012, 13:06:00 pm
Siden kalenderen sier 14 November kan det oppsumeres med ett ord.KALDT. Gliser Gliser
/quote]

jA kalt var det, men fy f å moro det var å få prøvd den.  Gliser
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 13, 2012, 23:33:28 pm
Ja det skulle ha vert en liker knapp her.  Øyerulling men men
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 13, 2012, 23:26:33 pm
å ja vel sier du det du guben. Glad
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 13, 2012, 16:00:53 pm
gleder meg til å ut å kjøre i morgen  Osteaktig Osteaktig
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 14:54:23 pm
Nå er det i retferdighetens navn gubben som skriver hær nå.Venter fortsatt på at min profil skal godkjennes.
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 14:19:11 pm
Billigere? Neppe.
Morsommere? Ikke en sjanse.
Raskere? Det vil jo bare tiden vise.
For denne må jo prøves på både bane og stripe når den tid kommer.
Men morro blir det uansett.
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 13:48:54 pm
Nettop derfor er akkurat denne motoren valgt ut.helaluminium v8 plassert imellom bakhjulene.tank,batteri + alt annet utstyr langt fremme samt full lengde.Dette vil gjøre til at vekten blir jevnere fordelt.Sant at med tverrstilt motor vil man eliminere de store sidevridnings kreftene som en motor plasert i lengde retningen gir.
Det sammen med at dette maskineriet er veldig billig gjør at et slikt prosjekt ikke vil koste skjorta,da er det morro og bygge bil.
At det er en ryddig og pen maskin synsmessig gjør heller ikke noe.

[attachment=1]
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 12:39:57 pm
Mange har gjerne en frykt for ting som ikke er helt innenfor det som er vanelig.Sett fra mitt synspunkt så er det ikke noe bedre med en Subaru motor i en boble.Selv om den tilfeldigvis er mye enklere og få til og passe.Men skal man være pirkete så har heller ikke den noe i en VW og gjøre.
Det blir bygd om massevis av biler,Ikke alt er like bra synes jeg heller.Heldigvis så ser folk forsjellig på ting.
Men nå er det heller ikke meningen og gjøre det om til noen amcar tråd.Amerikansk bil er så langt ifra det beste som finnes hær i verden.
Det var bare at denne motoren passer meg i neste prosjekt.Hvor den er produsert er revnende likegyldig.
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 12:26:12 pm
Poenget er.Hvorfor ikke?
Hva er poenget med og senke en bil?
Hva er poenget med og trimme?
Hva er poenget med og ha noe uorginalt?

Noe av poenget er en hobby.Samt og ha gleden ved og klone ting som ikke hører sammen ellers.Tekniske utfordringer er for mange en ren terapi for sjelen.

Det er ikke noe poeng i og ha gammel bil annet en at man synes det er morro.
Fy pokker så kjedelig verden skulle være om alle skulle være helt like med samme interesser og bare kjøre nye Audi A4 eller miljøbiler.

Regner med at din/e biler ikke er helt orginale de heller.Det er sikkert mange som setter spørsmålstegn ved det og tenker: Hva er vitsen?

Men som sakt ingen er like og verden har godt av noen utskudd som tør og sette sitt eget preg på tilværelsen med biler eller annet.
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 11, 2012, 11:09:53 am
Drivlinja blir amerikansk.Men neste prosjekt blir på en full lengde bunnplate og med bakseter.Men med tverstilt motor fra Cadillac Seville.Northstar 4,6 L37 med 4 trinn automat,ABS,antispinn,airbag,servostyring,pluss en del til.
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 10, 2012, 20:58:28 pm
Tiden får vise.Det kommer mere info om denne bilen når bygget er igang med egen prosjekt tråd antagelig til neste vinter.Nå får gubben konsentrere seg om min lille røde først.Så får han heller kose seg med sin etterpå.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 10, 2012, 18:36:31 pm
Nå har det seg slik at gubben hær har hatt masse usa biler tidligere.Nei hær skal det bygges en radikal kitcar.Men ikke med en stor og slapp støpejerns motor.
Spørsmålet hær var jo faktisk om det var noen bunnplater og drivaksler som tåler mere i utgangspunktet en andre.Det var ikke spørsmål om råd angående motor og drivverks valg i boble.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bunnplate T1 på: november 10, 2012, 15:16:21 pm
Selvsakt må alt forsterkes og motor skal heller ikke monteres bak som en normal boble motor.
Men skal man bygge er det greit og begynne med de i utgangspunktet sterkeste deler som er tilgjengelig.
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bunnplate T1 på: november 10, 2012, 14:45:40 pm
Er det noe forskjell på bunnplatene til boble? Med det menes om det er noen modeller som er sterkere en andre,slik at de tåler STOR motor bedre.
Er det også noen drivaksler som utmerker seg,eller er det like greit og få denslags fra unicardang?
Med stor motor menes 300+ hk og 8 sylindere.
16  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 10, 2012, 10:48:27 am
Da har man plutselig 2 karosserier av samme type.Da blir det nok til at gubben også bygger en First Price Ferrari ja. Osteaktig
17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 09, 2012, 10:43:37 am
Mail sendt med besked om at jeg kjøper det.
Ett orginalt til godkjenninger og et custom karosseri til treff bruk senere.
Helt perfekt.
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 285/50-15 på: november 09, 2012, 10:32:37 am
Er klar over den.Men er litt langt og reise til Bergen fra Arendal for og hente 2 slitte dekk med felger som jeg ikke trenger.Spesielt når dekka egentlig er for høye i utgangspunktet.Men takker for alle tips.
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 285/50-15 på: november 08, 2012, 21:01:47 pm
Om noen har noe liggende så betyr ikke mønsterdybde noe videre.Det kan lages nytt.
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: ToysToys Maggiolino på: november 08, 2012, 15:43:37 pm
Om du går til et hvilket som helst velrenomert lakkverksted så har de mykningsmiddel til og blande i lakken før du sprøyter.Da kan du brette det til plasten brekker uten at lakken sprekker av den grund.Det er veldig vanelig og bruke på motorsykkel deler i abs plast.
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: november 07, 2012, 16:44:18 pm
Kan være like hett som flammer det dær til tider.
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 06, 2012, 14:39:27 pm
Den finner gubben til kvelden.hehe
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 06, 2012, 14:30:45 pm
Nå er det ikke helt sikkert at hekken blir helt lik den.Men jeg kommer til og ta avstøyp av karroseriet for og ha form liggende i tilfelle skader.
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 06, 2012, 08:46:02 am
He he.har vel en stygg mistanke om at de bremsene blir liggende urørt på forhandler lageret ja.
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 05, 2012, 17:17:14 pm
[attachment=1]
Frontlyktene skal fjernes og bygges om til dykklykter.Blink,park og kjørelys blir integrert i lakken med lysdioder.
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 05, 2012, 10:12:41 am
Frontruta kan ikke kortes ned noe siden veltebøylen ligger inni ramma dær.Den bakre bøylen er bare til pynt.
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 04, 2012, 21:02:13 pm
Idag ble divnisell og diverse hentet og klargjort til og begynne forming og støping av bakende og spoiler.
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 02, 2012, 21:47:45 pm
Senkes den mere så sliter man langs norske veier.Nye bakdekk vil senke den en god del.
29  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 02, 2012, 13:42:35 pm
Derfor skal bakdekkene byttes de også.
30  Forum / Prosjektgarasjen / Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt på: november 02, 2012, 12:20:11 pm
Mulig det er på tide og begynne en liten prosjekt tråd om denne også.
Den begynte sitt liv som en vanelig VW Boble 1500 i 1967.
Den gjorde sikkert god nytte for seg i mange år i Svensk landskap i sin opprinnelige orginale form.
Men pluttselig en dag fant en Svenske ut at dette holdt ikke mål.Hær skulle det bygges om til Buggy uten tak. Glad
Orginalen ble da plukket ned og det ble montert et Buggy karosseri av glassfiber på unnerdelen som på det tidspunktet var kortet betraktelig inn.
Kjempe morro bil som ble brukt i den tilstanden i flere år.
Men etter et par eierbytter fant enda en svenske ut at nei dette holder ikke mål lenger.
Så da gikk gamle 1500 inn i et verkstedlokale atter en gang for ombygging.
Det greie med en buggy er jo at ting laget i glassfiber kan forandres og bygges til det ugjenkjennelige.
Denne Svenske eieren var tydelig innspirert av diverse Italienske spagetti raketter.Så en ny front i glassfiber ble støpt fast til den tilårskommende buggyn.Denne gangen med Ferrari F-40 lignende utseende.En ny bakende av litt mere ukjent innspirasjons kilde ble støpt på bakenden.
Det estetiske angående utseende ved valg av lykter til denne kreasjonen hadde han vel et heller avslappet forhold til.
Noen fæle og utstikkende saker ble valgt til park og blink lys.Sammen med store runde hovedlykter ble de lakt under etn tynn pleksi plate i beste Ferrari stil.
Baklykter ble antagelig hentet på den lokale skroten fra en velvillig eldre Chevrolet van.
Et lykte valg som kan diskuteres om var helt estetisk riktig.

Men den ble uansett forevist bilprovningen og godkjent ombygd.
Noen år senere ble maskinisten byttet ut med en ny og mindre sliten modell,denne gangen i ånden om at eneste erstattningen for sylindervolum er mere sylindervolum.
Derfor valgte svenson denne gangen en diger 1600 ccm.
Etter kort tid gikk interessen for bilen over.Den sto da ensom og forlatt i en garasje et par år.
Så fant svenson ut at han trenkte plassen til en annen bil og annonserte da denne trofaste sliteren for salg.
Det er hær jeg kommer inn i bilde.Gubben min satt og kikket på BLOCKET.SE imens jeg satt litt uinteresert og kikket på.
Pluttselig kom dette bilde framm på sjermen og jeg var hektet.[attachment=1]
Gubben fikk øyeblikkelig i oppdrag og kontakte det som måtte kontaktes for og finne ut om dette gikk an og få norske skilter på.
Som sakt så gjort.Eier,biltilsyn,bilprovning og tollvesenet ble konferert øyeblikkelig.Dette resulterte i veldig positiv tilbakemelding fra biltilsynet om at dette var ikke noe problem og registrere.
Da ble kjøps sum avtalt og familien tok en biltur til stocholm med henger for og hente mors lille First price Ferrari.
Som man ser på bildet er jo ikke akkurat felger heller noe svenson hadde et annstrengt forhold til,men gubben fikk raskt tak i et sett med ATS felger til meg i bredden 7" og 9" som ble montert raskt på.
Bilen står nå inne i et verksted for bygging og lakkering i vinter.Gubben får litt og gjøre ja.
Det skal støpes hekkspoiler type Ferrari F-40 på hekken og ALT av lykter skal byttes og bygges om med lysdioder integrert i karroseriet og gjemmes under klarlakken til slutt.
Hekken på bilen skal også forandres litt for og få den nermere bakken.
Planen er også en avtagbar glassfiber hardtop lakkert i samme farge som bilen for og erstatte kalesjen som antagelig er laget av en båtprodusent og dermed ser slik ut også.
Flere bilder og info kommer ettervært som prosjektet skrider fremm.
Det er meningen at den skal være klar til og rulle ut på veien når snøen er smeltet til våren.
[attachment=2]
Hær er et meget dårlig og raskt forklarende første utsnitt av de grove forandringene som gjøres i vinter.
Om noen føler iveren til og gjøre det ordentlig i Photoshop og endre den til sort blank så er dere hjertelig velkommene.
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!