Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1950 på: mars 03, 2013, 22:58:47 pm » |
|
Jeg har dårlig tid ja! Har jo ikke satt sammen girkassa, så jeg har ikke noe å feste den uferdige motoren i engang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1951 på: mars 04, 2013, 11:33:07 am » |
|
Har ikke gjort noe i helgen.. men er i gang nå. Må få på plass sump, gassere og noe småtteri så er den komplett igjen. Putte 3.0 har 1,45 vipper. Og teoretisk løft skal da være 15,52. Og siden jeg akkurat har lært at teori og praksis stemmer alltid må vi gå for det Selv om vippearmer av denne typen, med sklifot, kan få annen utveksling ved å endre på vippearmsgeometrien. Kontaktpunkt mellom vipper og ventil flyttes. Kammen er ikke nedkjørt. Men viser seg være vanskelig å måle. Og den har noen variasjoner. Noe som IKKE forklarer at den brått slutter på puste over 6000 rpm. Men synes det er litt rart da normale Engle kammer osv bruker å være spot on. Om det i dette tilfelle kan være løfterborringen inn mot kammen som er litt skjev eller kammen som er skjevt slipt skal jeg ikke dra noen slutning om. Men med så lite variasjon fra kamkort velger jeg å friskmelde denne. Og ikke utnevne den til noen synder. Selv om den gjerne skulle vært flyttet 1-2 grader. Men gjør ikke dette før eksosen skal av i såfall. Og er litt usikker på hvor mye de forskjellige skivene som følger kamdrevet flytter den. Men det finner jeg ut når den tid kommer. Skal prøve å kjøre den litt til med og uten CSP potte. For så og gå over til det lånte grenrøret. Men vet ikke om jeg rekker det i dag. Blir isåfall i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1952 på: mars 04, 2013, 20:14:03 pm » |
|
Liten update fra Erik Motoren er blitt bremset med 1 3/4" merged header til KB. Ingen signifikant forbedring av verken hk eller nm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #1953 på: mars 04, 2013, 20:17:18 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1954 på: mars 04, 2013, 20:17:56 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1955 på: mars 04, 2013, 20:20:16 pm » |
|
Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper. AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores scat true forged -not billet- 86mm crank all T4 acompanying scat flywheel daikin+kennedy stage3 carrilo 5,7 rods with sps Jpm JE small compr. height pistons LN engineering aluminum nicasils schubeck ceramic lifters engle FK series magnum straight cut gears JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex JPM F1 throttle bodies and manifolds JPM cable operated throttle linkage CSP python compresion 11,2:1 253HP at 7500 Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker Python
|
|
« Siste redigering: mars 04, 2013, 20:31:34 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1956 på: mars 04, 2013, 20:21:11 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
Likt som med CSP Python anlegget. DØDT! Blir bare mer og mer uforståelig dette Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1957 på: mars 04, 2013, 20:22:45 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
Likt som med CSP Python anlegget. DØDT! Blir bare mer og mer uforståelig dette Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart... Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1958 på: mars 04, 2013, 20:25:04 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel..
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1959 på: mars 04, 2013, 20:25:10 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
Likt som med CSP Python anlegget. DØDT! Blir bare mer og mer uforståelig dette Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart... Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen! Det skjønner jeg Liten vits å legge så mye i motoren for å få mindre hk...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1960 på: mars 04, 2013, 20:28:21 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk. I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1961 på: mars 04, 2013, 20:39:47 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk. I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk. Snodig....
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1962 på: mars 04, 2013, 20:40:04 pm » |
|
hvordan var den etter 6000
Likt som med CSP Python anlegget. DØDT! Blir bare mer og mer uforståelig dette Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart... Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen! Det skjønner jeg Liten vits å legge så mye i motoren for å få mindre hk... Hadde vært interessant å bremset den forrige motorn med JPM 206 kam, JPM 40 mm halsringer, CB Ultra Mag 44x37,5 topper, IDA osv. Men det er dessverre ikke mulig da den er solgt i biter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1963 på: mars 04, 2013, 20:40:54 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk. I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk. Snodig.... Jeg forstår ingenting.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1964 på: mars 04, 2013, 20:44:23 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk. I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk. Snodig.... Jeg forstår ingenting. Ikke for å være frekk.. Men kanskje levere den til Sverige og la JPM se på det? Siden det meste av deler kommer fra han..
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1966 på: mars 04, 2013, 20:49:38 pm » |
|
Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk. I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk. Snodig.... Jeg forstår ingenting. Ikke for å være frekk.. Men kanskje levere den til Sverige og la JPM se på det? Siden det meste av deler kommer fra han.. Tanken er tenkt flere ganger. Men problemet er at JPM ikke har Dynobenk. Så da må motoren i bilen. Bilen fraktes til Sverige osv. Litt mere stress, og utfordring. Men det er helt klart siste alternativet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1967 på: mars 04, 2013, 20:50:49 pm » |
|
Skjønner.. Håper dere finner ut av det! Heier på dere jeg
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1968 på: mars 04, 2013, 20:52:36 pm » |
|
Regner med det har vert gjort, men har dere prøvd helt sett med andre plugg kabler og plugger, samt sjekke at det ikke er noe forstyrrelse i signalet/evt noe som slår til jord? Knekt ventilfjær? Mange dårlige ideer, men de gode er jo prøvd alt... prøvd med to forskjellige fordelere, to forskjellige coiler, to forskjellige tenningskabler. Ventilfjærene er fine. Det samme er støtstengene Om det er feil på signaler, jordfeil osv. Vet jeg ikke. Men jeg har tillit til at Erik gjør og kan jobben sin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1969 på: mars 04, 2013, 20:53:13 pm » |
|
Skjønner.. Håper dere finner ut av det! Heier på dere jeg Synes dette er mer "slitsomt" enn å vente på at juleaften skal komme.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1970 på: mars 04, 2013, 20:55:26 pm » |
|
Leverer ; 470 HK 2332 ccm .. 60 000 ;- tar din i bytte , billig , ja du vet hva det koster nå ... Seriøst ; du finner ut av det ...klart ..
Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1971 på: mars 04, 2013, 20:57:44 pm » |
|
Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper. AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores scat true forged -not billet- 86mm crank all T4 acompanying scat flywheel daikin+kennedy stage3 carrilo 5,7 rods with sps Jpm JE small compr. height pistons LN engineering aluminum nicasils schubeck ceramic lifters engle FK series magnum straight cut gears JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex JPM F1 throttle bodies and manifolds JPM cable operated throttle linkage CSP python compresion 11,2:1 253HP at 7500 Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker PythonDet så sabla lekkert ut!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1972 på: mars 04, 2013, 20:58:15 pm » |
|
Leverer ; 470 HK 2332 ccm .. 60 000 ;- tar din i bytte , billig , ja du vet hva det koster nå ... Seriøst ; du finner ut av det ...klart ..
Mvh Erich
Er nødt til å finne ut av det! Ellers så må man bruke fritiden på noe annet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1973 på: mars 04, 2013, 20:58:37 pm » |
|
Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper. AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores scat true forged -not billet- 86mm crank all T4 acompanying scat flywheel daikin+kennedy stage3 carrilo 5,7 rods with sps Jpm JE small compr. height pistons LN engineering aluminum nicasils schubeck ceramic lifters engle FK series magnum straight cut gears JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex JPM F1 throttle bodies and manifolds JPM cable operated throttle linkage CSP python compresion 11,2:1 253HP at 7500 Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker PythonDet så sabla lekkert ut! Er til salgs!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1974 på: mars 04, 2013, 21:02:32 pm » |
|
Men har dere testet komplett sett med nye plugger?..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1975 på: mars 04, 2013, 21:04:11 pm » |
|
Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1976 på: mars 04, 2013, 21:08:09 pm » |
|
Men har dere testet komplett sett med nye plugger?..
Det vet jeg ikke. Pluggene som var i "DP7EA" var hvite å pene. Har med tre ekstra sett plugger (2xDP7EA og 1xDP8EA). Så Erik kan evt. bytte til ett av de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1977 på: mars 04, 2013, 21:08:39 pm » |
|
Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,18733.msg269412.html#msg26941216000 EUR. Samme selger har også 1600 motoren med 196hk som JPM bygget på The Lounge tilsalgs.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1978 på: mars 04, 2013, 21:10:17 pm » |
|
Har snakket med Johannes om denne motoren. Motoren har vist steget et par tusen euro fra den flyttet fra Sverige til Hellas. Grekeren skal vist tjene noen lapper på´n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #1979 på: mars 04, 2013, 21:10:51 pm » |
|
Har gjort og vet at Oteva 75 skal kjøres inn enkelt med kammen , deretter moterer du de store ??
Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|