november 10, 2024, 21:36:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815877 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1950 på: mars 03, 2013, 22:58:47 pm »

Jeg har dårlig tid ja! Gliser
Har jo ikke satt sammen girkassa, så jeg har ikke noe å feste den uferdige motoren i engang Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1951 på: mars 04, 2013, 11:33:07 am »

Har ikke gjort noe i helgen.. men er i gang nå. Må få på plass sump, gassere og noe småtteri så er den komplett igjen.

Putte 3.0 har 1,45 vipper. Og teoretisk løft skal da være 15,52. Og siden jeg akkurat har lært at teori og praksis stemmer alltid må vi gå for det  Rekker tunge

Selv om vippearmer av denne typen, med sklifot, kan få annen utveksling ved å endre på vippearmsgeometrien. Kontaktpunkt mellom vipper og ventil flyttes.

Kammen er ikke nedkjørt. Men viser seg være vanskelig å måle. Og den har noen variasjoner. Noe som IKKE forklarer at den brått slutter på puste over 6000 rpm. Men synes det er litt rart da normale Engle kammer osv bruker å være spot on. Om det i dette tilfelle kan være løfterborringen inn mot kammen som er litt skjev eller kammen som er skjevt slipt skal jeg ikke dra noen slutning om. Men med så lite variasjon fra kamkort velger jeg å friskmelde denne. Og ikke utnevne den til noen synder. Selv om den gjerne skulle vært flyttet 1-2 grader. Men gjør ikke dette før eksosen skal av i såfall. Og er litt usikker på hvor mye de forskjellige skivene som følger kamdrevet flytter den. Men det finner jeg ut når den tid kommer.

Skal prøve å kjøre den litt til med og uten CSP potte. For så og gå over til det lånte grenrøret. Men vet ikke om jeg rekker det i dag. Blir isåfall i morgen.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1952 på: mars 04, 2013, 20:14:03 pm »

Liten update fra Erik
Motoren er blitt bremset med  1 3/4" merged header til KB.
Ingen signifikant forbedring av verken hk eller nm.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1953 på: mars 04, 2013, 20:17:18 pm »

hvordan var den etter 6000
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1954 på: mars 04, 2013, 20:17:56 pm »

hvordan var den etter 6000

Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1955 på: mars 04, 2013, 20:20:16 pm »

Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper.



AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores
scat true forged -not billet- 86mm crank all T4
acompanying scat flywheel
daikin+kennedy stage3
carrilo 5,7 rods with sps
Jpm JE small compr. height pistons
LN engineering aluminum nicasils
schubeck ceramic lifters
engle FK series
magnum straight cut gears
JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva
JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex
JPM F1 throttle bodies and manifolds
JPM cable operated throttle linkage
CSP python
compresion 11,2:1 253HP at 7500

Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker Python
« Siste redigering: mars 04, 2013, 20:31:34 pm av Eivind (Putte) » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1956 på: mars 04, 2013, 20:21:11 pm »

hvordan var den etter 6000

Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!

Blir bare mer og mer uforståelig dette  Tvilende Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1957 på: mars 04, 2013, 20:22:45 pm »

hvordan var den etter 6000

Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!

Blir bare mer og mer uforståelig dette  Tvilende Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart...

Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen!
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1958 på: mars 04, 2013, 20:25:04 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1959 på: mars 04, 2013, 20:25:10 pm »

hvordan var den etter 6000

Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!

Blir bare mer og mer uforståelig dette  Tvilende Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart...

Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen!

Det skjønner jeg Blunker Liten vits å legge så mye i motoren for å få mindre hk...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1960 på: mars 04, 2013, 20:28:21 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad

Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk.
I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1961 på: mars 04, 2013, 20:39:47 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad

Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk.
I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.

Snodig....
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1962 på: mars 04, 2013, 20:40:04 pm »

hvordan var den etter 6000

Likt som med CSP Python anlegget. DØDT!

Blir bare mer og mer uforståelig dette  Tvilende Som vi snakket om, skulle vært gøy å satt i en FK87 og sett hvordan den var da. Mye jobb for en slik test så klart...

Men jeg nekter å leve med en MS230 motor med bare 160-165 hk. Så vi må bare gjøre det så må gjøres for å finne ut av hva som er proppen!

Det skjønner jeg Blunker Liten vits å legge så mye i motoren for å få mindre hk...

Hadde vært interessant å bremset den forrige motorn med JPM 206 kam, JPM 40 mm halsringer, CB Ultra Mag 44x37,5 topper, IDA osv. Men det er dessverre ikke mulig da den er solgt i biter.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1963 på: mars 04, 2013, 20:40:54 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad

Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk.
I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.

Snodig....

Jeg forstår ingenting.  Hæ
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1964 på: mars 04, 2013, 20:44:23 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad

Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk.
I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.

Snodig....

Jeg forstår ingenting.  Hæ

Ikke for å være frekk.. Men kanskje levere den til Sverige og la JPM se på det?  Glad Siden det meste av deler kommer fra han..
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1965 på: mars 04, 2013, 20:46:48 pm »

Regner med det har vert gjort, men har dere prøvd helt sett med andre plugg kabler og plugger, samt sjekke at det ikke er noe forstyrrelse i signalet/evt noe som slår til jord? Knekt ventilfjær? Mange dårlige ideer, men de gode er jo prøvd alt... Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1966 på: mars 04, 2013, 20:49:38 pm »

Spørsmål, hvor mye er det i JPM sin motor med samme oppsett? Tror det ble nevnt mange sider bakover, men spør likevel.. Glad

Det husker jeg ikke helt selv. Men han "lovet" at med dette oppsettet skulle motoren min bremse rundt 230 hk.
I tillegg så skulle den nye kammen gi rundt 10-12 mer hk.

Snodig....

Jeg forstår ingenting.  Hæ

Ikke for å være frekk.. Men kanskje levere den til Sverige og la JPM se på det?  Glad Siden det meste av deler kommer fra han..

Tanken er tenkt flere ganger.
Men problemet er at JPM ikke har Dynobenk. Så da må motoren i bilen. Bilen fraktes til Sverige osv.
Litt mere stress, og utfordring. Men det er helt klart siste alternativet.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1967 på: mars 04, 2013, 20:50:49 pm »

Skjønner.. Håper dere finner ut av det! Heier på dere jeg Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1968 på: mars 04, 2013, 20:52:36 pm »

Regner med det har vert gjort, men har dere prøvd helt sett med andre plugg kabler og plugger, samt sjekke at det ikke er noe forstyrrelse i signalet/evt noe som slår til jord? Knekt ventilfjær? Mange dårlige ideer, men de gode er jo prøvd alt... Blunker

prøvd med to forskjellige fordelere, to forskjellige coiler, to forskjellige tenningskabler.
Ventilfjærene er fine. Det samme er støtstengene
Om det er feil på signaler, jordfeil osv. Vet jeg ikke. Men jeg har tillit til at Erik gjør og kan jobben sin.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1969 på: mars 04, 2013, 20:53:13 pm »

Skjønner.. Håper dere finner ut av det! Heier på dere jeg Glad

Synes dette er mer "slitsomt" enn å vente på at juleaften skal komme.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1970 på: mars 04, 2013, 20:55:26 pm »

Leverer ; 470 HK 2332 ccm .. 60 000 ;- tar din i bytte , billig , ja du vet hva det koster nå ...
Seriøst ; du finner ut av det ...klart ..

Mvh
Erich
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1971 på: mars 04, 2013, 20:57:44 pm »

Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper.



AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores
scat true forged -not billet- 86mm crank all T4
acompanying scat flywheel
daikin+kennedy stage3
carrilo 5,7 rods with sps
Jpm JE small compr. height pistons
LN engineering aluminum nicasils
schubeck ceramic lifters
engle FK series
magnum straight cut gears
JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva
JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex
JPM F1 throttle bodies and manifolds
JPM cable operated throttle linkage
CSP python
compresion 11,2:1 253HP at 7500

Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker Python
Det så sabla lekkert ut!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1972 på: mars 04, 2013, 20:58:15 pm »

Leverer ; 470 HK 2332 ccm .. 60 000 ;- tar din i bytte , billig , ja du vet hva det koster nå ...
Seriøst ; du finner ut av det ...klart ..

Mvh
Erich

Er nødt til å finne ut av det!
Ellers så må man bruke fritiden på noe annet.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1973 på: mars 04, 2013, 20:58:37 pm »

Å til dere som mener CSP Python anlegget er pyton. Så blir det brukt på andre motorer med MS230 topper.



AS41 magnesium case, shuffle pinned in the middle, special oiling in the lifter bores
scat true forged -not billet- 86mm crank all T4
acompanying scat flywheel
daikin+kennedy stage3
carrilo 5,7 rods with sps
Jpm JE small compr. height pistons
LN engineering aluminum nicasils
schubeck ceramic lifters
engle FK series
magnum straight cut gears
JPM ms 230 heads 48x38 titanium valves +retainers + oteva
JPM 5stud rocker arm assembly 1,6:1 in 1,5:1 ex
JPM F1 throttle bodies and manifolds
JPM cable operated throttle linkage
CSP python
compresion 11,2:1 253HP at 7500

Riktignok har han JPM F1 throttle bodies, Men han bruker Python
Det så sabla lekkert ut!


Er til salgs!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1974 på: mars 04, 2013, 21:02:32 pm »

Men har dere testet komplett sett med nye plugger?..
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1975 på: mars 04, 2013, 21:04:11 pm »

Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1976 på: mars 04, 2013, 21:08:09 pm »

Men har dere testet komplett sett med nye plugger?..

Det vet jeg ikke.
Pluggene som var i "DP7EA" var hvite å pene. Har med tre ekstra sett plugger (2xDP7EA og 1xDP8EA).
Så Erik kan evt. bytte til ett av de.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1977 på: mars 04, 2013, 21:08:39 pm »

Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind Gliser

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,18733.msg269412.html#msg269412

16000 EUR. Samme selger har også 1600 motoren med 196hk som JPM bygget på The Lounge tilsalgs.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1978 på: mars 04, 2013, 21:10:17 pm »

Håhå, den er nok ganske laangt unna gratis, Eivind Gliser

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,18733.msg269412.html#msg269412

16000 EUR. Samme selger har også 1600 motoren med 196hk som JPM bygget på The Lounge tilsalgs.

Har snakket med Johannes om denne motoren. Motoren har vist steget et par tusen euro fra den flyttet fra Sverige til Hellas. Grekeren skal vist tjene noen lapper på´n.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1979 på: mars 04, 2013, 21:10:51 pm »

Har gjort og vet at Oteva 75 skal kjøres inn enkelt med kammen , deretter moterer du de store ??

Mvh
Erich
Loggført
Sider: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!