mai 19, 2024, 00:38:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjulvinkler til 1302 for kjøreegenskaper  (Lest 3423 ganger)
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« på: juli 22, 2008, 10:51:09 am »

Hei! Er det noen som har noe fornuftig data for å få det til å gå fort i svingene.

Under sitter det Høydejusterbare 03 fjærbein 150 punds fjærer med modifiserte golf 1 demper orginal 19mm stabstag med poly foringer. bak er det noe biltema dempere men skal oppgraderes. 19 mm stab stag. Bilen er ca 10-20 mm lavere foran enn bak.
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 23, 2008, 21:04:45 pm »

Hadde dette oppsettet sist jeg kjørte på Lyngåsbanen.
Interalloy 40 mm fjærer. Bilstein dempere foran og bak. STD stab
Det var bare å ratte rundt Schanche-svingen med full rulle på 2. gir.
Bilen styrte hvor jeg ville.



* 4 hjuls kontroll.jpg (147.78 KB, 997x1342 - vist 502 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 23, 2008, 21:08:57 pm »

Sett på stabstag bak og for all del ikke sett på et stivere foran....  Bobla er som kjent veldig lett foran, så det er ikke noe poeng å sette på stivere stabstag foran enn det som allerede sitter på 02/03, det har jeg prøvd... , men stag bak hjelper mye.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 23, 2008, 21:21:06 pm »

Hadde stag bak.
Fra Volvo 245 med Saab opphengsforinger.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2008, 10:56:25 am »

Hei!

fint med hjulvinklene .

Har et par 19 mm stag som jeg tengte å prøve bak når jeg får tid..

Bilstein får man kjøpt på Kollevoll?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 06, 2008, 21:11:26 pm »

Spennende prosjekt, hold oss oppdatert! Er det gatebil eller for bane?
Jøran her selger også Bilstein, btw:
http://www.vdub2you.com/shop/
Loggført
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 06, 2008, 21:31:04 pm »

står litt om hvordan få bra kjøreegenskaper her:

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm
Loggført

73 GTV
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 08, 2008, 15:00:40 pm »

Sett på stabstag bak og for all del ikke sett på et stivere foran....  Bobla er som kjent veldig lett foran, så det er ikke noe poeng å sette på stivere stabstag foran enn det som allerede sitter på 02/03, det har jeg prøvd... , men stag bak hjelper mye.

Da har du tydeligvis oppfattat eller gjort noe alvorlig feil. Min bil ble mye bedre på bane og autoslalom når jeg monterte dobbelt stabstag forran og 29mm stag bak fra whiteline.
allt som kan få bilen til å krenge mindre gjør at den er bedre i svinger.

Men for hjulvinkler sin del:så mye camber som mulig om du skal fort gjennom svingene og ikke bryr deg om kantslitasje.

høyden bør være lik forran og bak. du kan også ha kortere dempere bak
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 15:05:39 pm av Turbo Haraune » Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 08, 2008, 18:53:02 pm »

Tror ikke du skal si allt for mye i mot Jærva sine utsagn:) Tørr påstå han har litt mere erfaring...Slik jeg kjenner dere:)
Loggført

Mvh

Marius
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 08, 2008, 20:08:25 pm »

jeg baserer mine utsagn på egne opplevde resultater fra 2000km med autoslalom og banekjøring med bobla.
forbedringene mine gjorde at jeg avanserte fra nest sisteplass til 2ndre plass i autoslalom. (de seks første hadde r-dekk. jeg kjører gatedekk)
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 08, 2008, 20:18:36 pm »

En helt flat og fin bane er en ting, en sporete vei med litt ujevnheter en helt annen...  Blunker 

Som sagt har jeg prøvd, og min erfaring med stivere stag foran ble en bil som var helt jævlig å kjøre. da spesiellt på sporete og ujevn vei, dette slo oxo ut på bremsing... Men som sagt, ved montering av stag bak ble bilen mye bedre å kjøre.
Det viktigste er ikke å ha stivest mulig bil, men ha mest mulig kontakt med veibanen...  Øyerulling

En annen ting jeg kan nevne er at gutta som kjører käfer-cup oxo ofte har orig. stag foran.. ( i hverfall de jeg snakket med på Mantorp..)

De sa at de hadde prøvd med stivere stag foran og et for slapt bak med resultat i at innerhjulet foran var i lufta ved krappe svinger, et hjul som er i lufta gir ikke mye friksjon. Spesiellt på vei som sjelden er helt jevn ( i hvertfall i Norge) .
Det samme gjorde gutta som kjørte på bane i Porsche-klubben, det første de gjorde var å sette på stivere stag bak, det foran var ofte originalt, selv om jeg vet at banebilene hadde av og til stivere foran oxo..  Det er viktig her tror jeg å skille mellom bil som blir brukt på bane og (ujevn/vanlig) vei som de fleste bruker bilene på ..
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 20:33:13 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #11 på: november 20, 2008, 21:30:06 pm »

Hei!

takk for rettledninger

Bilen skal brukes på gata med noen innlag på bane

Med mine 150 pund framfjører og 12" lange med orginale golf
dempere og ordentlig negativ camber så beiter den bra foran synes jeg.
Har nå montert Porsche felger C2 90-Look felger 6x16 foran og modifiserte 7x16 bak med respektive 185/55/16 og 205/55/16
Synes den fortsatt er litt for understyr og løser dette vel ved et stabstag bak.

Har snakket med både Grag Ward artikkelskriver i Aircooled net og Kjell Aaen forå sammenligne oppset men selvfølgelig alle har sin mening, men noen basic tips er greit å få med takk:)

Sliter litt med godkjenning av felgene på biltilsynet pga forskjellige bredde. Noen som har fått til dette før?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #12 på: november 20, 2008, 22:52:17 pm »

Jeg hadde godkjent 175 og 205 på min cab en gang. Var ingen problem det.
Loggført

Mvh

Marius
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #13 på: november 25, 2008, 12:48:15 pm »

Hei!

Hm  Hvordan løste dere det med tanke på lovdata eller ble det godkjent bare visuellt?
Hvilken region var dette?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!