mai 16, 2024, 19:27:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan fikser man stab stag på en 4" korta forstilling ?  (Lest 1063 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: februar 04, 2010, 15:39:50 pm »

Har liggende originalt stag og i tillegg et helt nytt 19mm tykt 2" korta stag fra unneberg.

Husker en tråd for lenge siden som gikk på kapping i Z og sveising med hylse over. Funker det greit å gjøre noe slikt med fjærstål ?
Loggført

1961 T1 - Custom
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 04, 2010, 15:42:55 pm »

På fjørstål er det lett for sprekker når du sveiser, pga rask avkjøling, men om du sveiser og har ein hjelpar med deg til å holda ein skjerebrennar, gassbrennar i nerheiten, so varmer du, sveiser, og etter sveising so varmar du fortsatt, men mindre og mindre. Det tar litt tid, men då slepp du sprekker.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #2 på: februar 04, 2010, 15:44:25 pm »

Vet ikke.
Men hvis du kapper i Z som du sier og gjør så delene passer oppåhverandre kunne det kansje funket om du bare skrudde fast ei hylse på utsiden som holder delene sammen. Sveising i fjærstål er uansett ikke det beste alternativet.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: februar 05, 2010, 08:20:54 am »

Ønsker ikke noen skrusammen løsning, da kjører jeg heller uten.  Gråter
Loggført

1961 T1 - Custom
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: februar 05, 2010, 08:33:31 am »

Ønsker ikke noen skrusammen løsning, da kjører jeg heller uten.  Gråter

Fritt valg Blunker Men jeg lurer faktisk på om ikke det er nest beste løsning etter å få smidd om et orginalt eller spesiallaget et nytt. Mulig jeg er totalt på jordet nå.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
vidars
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Aurskog


Vis profil

« Svar #5 på: februar 05, 2010, 18:37:05 pm »

kjør uten, du merker ikke forskjell,
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2010, 14:21:58 pm »

kjør uten, du merker ikke forskjell,

Er nok mye sant i det.
Fatter har stag på sin orginale 61 modell med 5.60 diagonaldekk. Min bil med innkorting, spindler, grøftesenk og 165/50 dekk er MYE lettere å kjøre "gris" med i svinger sammenlignet med bilen hans. Jeg tenkte aldri på stag siden min 58 modell orginalt ikke ble levert med dette, men jeg er nå i ettertid blitt ganske nysjerrig på hvordan oppsettet mitt ville blitt med et slikt stag.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: februar 08, 2010, 14:42:08 pm »

Oslo fjærfabrikk kan laget stag til deg, på mål. Hva det koster vet jeg ikke
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!