Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
33
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut
|
på: juni 28, 2010, 08:39:17 am
|
Hadde inn nymotoren nå, men får ikke clutchen til å løse ut. Jeg har styrehylse på kassa og har plukket av ringen, så det er ikke den type problematikk det er snakk om.
Når jeg strammet vingmutteren så langt det går fikk jeg akkurat til å skyve bilen med pedalen helt inne. Så den var nesten frikoblet. I iveren etter å få til dette ville jeg shimse opp vaieren der gjengepartiet slutter. For å få til dette brukte jeg kjettingtalje for å avlaste clutcharmen. Problemet er nå at jeg strammet taljen for langt og hørte et "smell" inne i clutchhuset. Regnet med det var skiftegaffelen som knakk, og dro motoren bak for å kunne se hva som skjedde. Jeg kom ikke lenger i går en at jeg kunne se at utløserlageret ikke er på rett plass og mulig ødelagt etter sleggemekkingen. Ser kun gjennom en liten glippe siden jeg ikke har fått ned motoren enda.
Spørsmålet er: Hadde utløserlageret hoppet av når jeg skubbet inn motoren tro? Og at det var derfor jeg ikke fikk til å løse ut skikkelig?
Når det er sagt hadde jeg inn denne trykkplata kun for å se hvordan det ble... Men skulle uansett være bolt on?
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Seriøse motorbyggere i Norge ?
|
på: juni 11, 2010, 10:07:25 am
|
Kai Elling i Geiranger som kaller seg 2332/Rag-57 her på forumet. Han har nettopp gjort siste rest på min motor.
Du kan høre med han om han har anledning. Importerer ferdige motorer også. Gode priser og er en utrolig hjelpsom type.
|
|
|
35
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Buggy-sesongen over for i år.......hva nå ?
|
på: april 14, 2010, 14:31:08 pm
|
Det er ikke humor nei...
BeetleBug var sikker på det var en slange som hoppet av på kjøleren (jmfr påstandene om slangeklemmer).
Nå var det ikke det, og da driter han seg faktisk mer og mer ut for hvert forsøk på å komme helskinnet fra det...
En ting er å drite seg ut, men det er også mulig å drite seg inn igjen... BeetleBug...
|
|
|
37
|
Min klubb / Volks West / Hvem er "Sperre Racing" og tar han motoroppdrag?
|
på: mars 23, 2010, 15:31:22 pm
|
Hei
Vil få startet motoren til årets sesong og ønsker litt kyndig hjelp. Har hørt snakk om en VW ekspert fra M&R(?) som kaltes Sperre Racing.
Noen som vet hvem han er og om han tar på seg oppdrag?
Er en nybygd motor som det gjenstår kun småtteri på for oppstart.
Vi bare at alt skal kontrolleres og kjøres inn slik at jeg unngår skade på dyre deler.
Motoren bygges for Twinturbo, men skal startes uten for denne sesongen.
Her er den:
|
|
|
40
|
Min klubb / Treff og turer / Sv: Grøftekanten Auto inviterer til Garasje treff 31. oktober kl 1800 NÅ MED PROGRAM
|
på: oktober 22, 2009, 18:41:42 pm
|
Sperre Racing...Skal han starte opp motoren han bygger? Har han ledig tid til å se på dette?
Jeg har en 2110 jeg kjøpte av Monarchen/Morten Røsok på VW2YOU (vet ikke hvem som har bygget den) som jeg kunne tenkt meg å starte opp. Jeg har måttet sette den på vent når hus og jobb tok all tid. Ikke har jeg gjort dette før heller. Om det er intr for det kan en jo gjøre siste rest av montering på garasjetreffet. Og avslutte med oppstart om alt går som det skal...og om det finnes en oppstartjigg i nærheten.
Motoren er ferdig sammensatt longblock alu og skal bli twinturbo med tiden. Vil få alt til å fungere før det blir turbo.
Aluminiums blokk med 10mm case savers 044 magnum plus topper med 42/37.5 ventiler doble fjærer 90.5 x 82 (2110ccm) Mahle sylindre/stempel Empi veiv 82 slag (vw tapp/råder) Super race rods 5.400" Racer rocker arm 1.25 Eagle kam 296grader 009 fordeler stiftløs
|
|
|
41
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 17" Porsche 993 Cup felger selges
|
på: oktober 13, 2009, 07:09:15 am
|
Det han skriver er ikke riktig formulert nei...
Når det gjelder min erfaring rundt det å endre sporvidde på boble, så kan jeg si at Type 1 ble levert med ET26-ET46. Det gir oss da, ifølge biltilsynet, rammen for endring på ET18,5-ET53,5, uten TUV eller lignende og visning hos biltilsynet. Som allerede sagt.
Når det gjelder det å endre utover dette, så hadde jeg ikke dokumentasjon for min spesifikke felg. Biltilsynet AVFEIDE alle dokumenter jeg la fram for andre felger i samme dimensjon/hysteriske innpress osv. Disse dokumentene er ikke relevant for et organ som BT.
Det som berget meg var nettopp det at Bobla er levert med så mange forskjellige innpress(noe jeg ikke var klar over), og ga da rom for å dekke min felg og innpress også uten dokumentasjon fra TUV.
Her er innpresstabellen:
ALTERNATIVE FELGER OG DEKK FOR VOLKSWAGEN TYPE 1 "BOBLE"
I følge Volkswagen AG kan Volkswagen Type 1 benytte følgende felg- og dekk-kombinasjoner:
Dekk
Felger Innpressingsdybde
5.60-15 4Jx15 ET40
155 R 15 4Jx15 ET40
4,5Jx15 ET34/41
6.00-15 4,5Jx15 ET34/41
165 R 15 4,5Jx15 ET30/34/41/46
5Jx15 ET41
5,5Jx15 ET26/34/40
175/70 R 15 5Jx15 ET41
5,5Jx15 ET26/34/40
185/70 R 15 5Jx15 ET41
5,5Jx15 ET26/34/40
195/60 R 15 5,5Jx15 ET26/34/40
LasteIndeks (LI) kan variere med bilens tillatte aksellaster.
Disse dekk- og felgdimensjonene er godkjent under forutsetning av at det er tilstrekkelig klaring ut til skjermkanter og fjærben. Om nødvendig må rattutslag begrenses. For biler med trommelbremser foran er det ved plassmangel påkrevet å bytte til skivebremser.
Underlag fra fabrikken for ovennevnte bekreftelse finnes hos Harald A. Møller AS.
|
|
|
42
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 17" Porsche 993 Cup felger selges
|
på: oktober 12, 2009, 07:02:28 am
|
ET på disse?
tenke tenke, 55 på 7", 52 på 8" og 70 på 9", om jeg husker rett. Ingen av disse ET går under org skjermer foran, må ned på ET 44 og mindre. Allefall for 67 og eldre Bak klarer du å få inn ET 23 he he... Subber noe men men... Hadde dette oppsettet på en 64 T-1 cab.... Dette blir vel feil? Går du ned i innpress så øker du sporvidden. En må jo også ta hensyn til felgbredde når en snakker om felgen går under skjermene eller ikke. Det er forøvrig heller ikke lovlig med ET under 18,5 eller over 53,5 for bobla (Må kunne dokumenteres for en spesifikk felg for spesifikk biltype i så fall). For den som vil være på rett side.
|
|
|
45
|
Min klubb / Treff og turer / Sv: EXTRA INFO ØRSKOGFJELLET # 2
|
på: september 11, 2009, 14:44:23 pm
|
Gidder ikke å reise opp dit når dinna gjengen der tar over hele treffet :-(
Hvorfor det?? Kanskje verver vi nye medlemmer... Kanskje er det vi som kupper hele treffet "deres"(Ikke at det er målet for meg...) Kanskje er det vi luftkjølte som ikke feiger ut i regn... osv osv...Se alltid lyst på livet!
|
|
|
48
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaring med å handle fra kercher
|
på: oktober 15, 2008, 11:31:14 am
|
Hvilke problemer har folk hatt når de prøver å handle med Remmele? Noen som ikke har fått det de har betalt for?
Det ser jo ut som ei oppegående bedrift mtp produktene... Sorry avsporing trådstarter.
|
|
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: UNC vs NPT gjenger
|
på: oktober 10, 2008, 12:10:46 pm
|
Forskjellen er vel kun at våre BSP (britiske) rørgjenger er sylindriske. Mens NPT - National Pipe Thread (amerikanske) er konisk.
Stigningen er lik om ikke annet står på tappen...Du kan uansett sjekke stigningen på tappen mot fittingen du skal bruke.
Uskikker på om dette vil gi deg problemer... Kanskje en ide å prøve på ei anna borring først for å se om fittingen blir sittende høyt eller lavt på gjengene.
|
|
|
50
|
Forum / Problemløseren / Sv: type 4 med turbo
|
på: oktober 09, 2008, 09:10:31 am
|
Er ikke trykkboks og plenumkammer det samme?
Eller er dette begreper som skiller trykk/suge oppsett?
Funksjonen til kammeret er vel å holde og utjevne trykket mellom toppene og å mikse drivstoffet skikkelig med lufta før innsuget.
|
|
|
52
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace streetlegal Forus
|
på: august 22, 2008, 07:57:52 am
|
EBB:
Greit nok at det skjer mye gøy på alle arr. du stiller på. Det er jeg også enig i.
Synes likevel det var fantastisk (bedre for en VW fan) på SCC. Selve kjøringa er kanskje ikke innertier for din bil/interesser, men det er jo fullt av likesinnede overtrivelige VW fans fra alle Europas hjørner. Kanskje noen av dem kan lære deg noe nytt også...Og du dem... Der var to brutale buggyer der. Du hadde hatt en innholdsrik helg sammen med dem! Og masse gamle biler en ikke får sett ellers. Du er jo vel først og fremst VW fan du som oss andre her inne vel?
Jeg håper vertfall du, Sonic, Turbo Haraune (alle med bra biler og kunnskap) tar turen neste år. Dere kommer garantert til å bli godt mottatt. Alle vil ha bredde på treff!
Se på Skinne. Jeg tror har han vert en slags outsider i mange år, det er han ikke nå lenger:)
Det er egentlig snakk om å sette av denne ene helga i året for å være med å bygge relasjoner/bredde i miljøet.
Husk at det er sikkert mange VW-heads på SCC som liker mer en bare dragracing. Her har du muligheten til å bli kjent med og påvirke utviklinga til disse...
Kanskje om noen år kjøres det flere VW på baner rundt om, fordi du var med og banet vei...
Jeg heller mest mot rundt-i-ring kjøring, og håper det blir noe av for meg. Det frister å kjøre dragracing også, mest fordi det finnes mange å lære av og det da blir lettere å gjennomføre...
Når det gjelder fyringa folk imellom på forumet her, så regner jeg med det er for å trigge hverandre og er i beste hensikt. Men hva med å heller samle oss alle mann og innse at vi ikke er så ulike tross alt.
Det er jo japsebilene, am-cars osv som ikke er vår greie. Det er vel de vi bør hakke litt på... Og komme godt utav det når vi har utklasset de i alle racingformer...men da må alle dra i samme retning...
Vennlig VW hilsen, Arnfinn
|
|
|
53
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!!
|
på: august 18, 2008, 07:43:08 am
|
Takk for et fantastisk treff!
Takk til speakeren. Du var "The Prick Over The Eye" Takk til SCC Crew. Takk til alle i depotene som ga meg bøttevis med inspirasjon.
Roar Lunde: Dette er den råeste looken jeg har sett! Tekken: Det finnes ikke ord...
Jeg er enda i sjokk: S K I N N E ! !
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DV-CAM -> SCC
|
på: august 15, 2008, 09:14:07 am
|
Siden du har DV kamera Surfer56, så kan vel du ordne med kamera til Kormi... Er litt styr å få overført AVCHD filene til pc. Må ha med software osv...Er ikke helt inne i den greia enda...
Tar uansett med kameraet for å filme jeg også. Og om det blir nødvendig med bedre kamera, kan du låne innimellom Kormi... Og alt jeg filmer kan du selvsagt også bruke i promo-videoen...
|
|
|
56
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DV-CAM -> SCC
|
på: august 14, 2008, 14:20:12 pm
|
Om jeg kommer, er dette bra nok? Har ikke stativ, mikrofon og forsatslinse enda. Det må du altså få tak i selv om du trenger.
Batteriet holder ca til 1 time opptak før vi trenger strøm.
Mikrofon er vel et must skal det komme fram akkurat hvor rått en bokser låter:)
|
|
|
|