mai 07, 2024, 04:34:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 28, 2010, 10:53:43 am
Mulig jeg trenger armen vertfall.  Vi får se når jeg plukker ned. Ser ut til at begge sider er den er bendet til side, ikke knekt. (?)

Er det mulig at Stage 3 er så sterk at gaffelen gir etter? Er vel en grunn til at forsterket skiftegaffel selges kanskje...
32  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 28, 2010, 09:29:36 am
Bilen er 73/74 1200. Regner bare med det er orignal kassa som står i. Har ikke peiling på girkasser. Klarer ikke å svare på dette før jeg ser på bilen igjen.

Er vel kanskje like greit å sette på igjen den trykkplata jeg hadde. Om jeg klarer å fikse evt ødelagte deler på kassa da...
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Stage 3 trykkplate i vw 1200 - Vil ikke løse ut på: juni 28, 2010, 08:39:17 am
Hadde inn nymotoren nå, men får ikke clutchen til å løse ut. Jeg har styrehylse på kassa og har plukket av ringen, så det er ikke den type problematikk det er snakk om.

Når jeg strammet vingmutteren så langt det går fikk jeg akkurat til å skyve bilen med pedalen helt inne. Så den var nesten frikoblet. I iveren etter å få til dette ville jeg shimse opp vaieren der gjengepartiet slutter. For å få til dette brukte jeg kjettingtalje for å avlaste clutcharmen. Problemet er nå at jeg strammet taljen for langt og hørte et "smell" inne i clutchhuset. Regnet med det var skiftegaffelen som knakk, og dro motoren bak for å kunne se hva som skjedde. Jeg kom ikke lenger i går en at jeg kunne se at utløserlageret ikke er på rett plass og mulig ødelagt etter sleggemekkingen. Ser kun gjennom en liten glippe siden jeg ikke har fått ned motoren enda.

Spørsmålet er: Hadde utløserlageret hoppet av når jeg skubbet inn motoren tro? Og at det var derfor jeg ikke fikk til å løse ut skikkelig?

Når det er sagt hadde jeg inn denne trykkplata kun for å se hvordan det ble... Men skulle uansett være bolt on?
34  Forum / Problemløseren / Sv: Seriøse motorbyggere i Norge ? på: juni 11, 2010, 10:07:25 am
Kai Elling i Geiranger som kaller seg 2332/Rag-57 her på forumet. Han har nettopp gjort siste rest på min motor.

Du kan høre med han om han har anledning. Importerer ferdige motorer også. Gode priser og er en utrolig hjelpsom type.



35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Buggy-sesongen over for i år.......hva nå ? på: april 14, 2010, 14:31:08 pm
Det er ikke humor nei...

BeetleBug var sikker på det var en slange som hoppet av på kjøleren (jmfr påstandene om slangeklemmer).

Nå var det ikke det, og da driter han seg faktisk mer og mer ut for hvert forsøk på å komme helskinnet fra det...

En ting er å drite seg ut, men det er også mulig å drite seg inn igjen... BeetleBug...
36  Min klubb / Volks West / Sv: Hvem er "Sperre Racing" og tar han motoroppdrag? på: april 12, 2010, 10:30:28 am
Takk for tipset du...

Sperre hadde mye å gjøre ferdig først, så da leverte jeg delene til Kai Elling i går isteden. Han er allerede godt i gang. Dette blir jævla bra!
37  Min klubb / Volks West / Hvem er "Sperre Racing" og tar han motoroppdrag? på: mars 23, 2010, 15:31:22 pm
Hei

Vil få startet motoren til årets sesong og ønsker litt kyndig hjelp. Har hørt snakk om en VW ekspert fra M&R(?) som kaltes Sperre Racing.

Noen som vet hvem han er og om han tar på seg oppdrag?

Er en nybygd motor som det gjenstår kun småtteri på for oppstart.

Vi bare at alt skal kontrolleres og kjøres inn slik at jeg unngår skade på dyre deler.

Motoren bygges for Twinturbo, men skal startes uten for denne sesongen.

Her er den:
38  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: PLX brebands AFR/Lamba sett--Oppdatering IDF og DRLA--UNI Filter--Trakter på: februar 18, 2010, 19:19:55 pm
Jeg mente info om oppdateringssettet til forgasser...men fin info om PLX`en også.
39  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: PLX brebands AFR/Lamba sett--Oppdatering IDF og DRLA--UNI Filter--Trakter på: februar 18, 2010, 17:26:38 pm
"Dette er topp greier når de er riktig montert og dyset riktig etter bredbandslamba . husk at den pumpebensinen vi nå har , ikke er som før på inn dysing."

Har du noe info på hva en må passe på for å få det riktig montert?
40  Min klubb / Treff og turer / Sv: Grøftekanten Auto inviterer til Garasje treff 31. oktober kl 1800 NÅ MED PROGRAM på: oktober 22, 2009, 18:41:42 pm
Sperre Racing...Skal han starte opp motoren han bygger? Har han ledig tid til å se på dette?

Jeg har en 2110 jeg kjøpte av Monarchen/Morten Røsok på VW2YOU (vet ikke hvem som har bygget den) som jeg kunne tenkt meg å starte opp. Jeg har måttet sette den på vent når hus og jobb tok all tid. Ikke har jeg gjort dette før heller. Om det er intr for det kan en jo gjøre siste rest av montering på garasjetreffet. Og avslutte med oppstart om alt går som det skal...og om det finnes en oppstartjigg i nærheten.

Motoren er ferdig sammensatt longblock alu og skal bli twinturbo med tiden. Vil få alt til å fungere før det blir turbo.

Aluminiums blokk med 10mm case savers
044 magnum plus topper med 42/37.5 ventiler doble fjærer
90.5 x 82 (2110ccm) Mahle sylindre/stempel
Empi veiv 82 slag (vw tapp/råder)
Super race rods 5.400"
Racer rocker arm 1.25
Eagle kam 296grader
009 fordeler stiftløs

41  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 17" Porsche 993 Cup felger selges på: oktober 13, 2009, 07:09:15 am
Det han skriver er ikke riktig formulert nei...

Når det gjelder min erfaring rundt det å endre sporvidde på boble, så kan jeg si at Type 1 ble levert med ET26-ET46. Det gir oss da, ifølge biltilsynet, rammen for endring på ET18,5-ET53,5, uten TUV eller lignende og visning hos biltilsynet. Som allerede sagt.

Når det gjelder det å endre utover dette, så hadde jeg ikke dokumentasjon for min spesifikke felg. Biltilsynet AVFEIDE alle dokumenter jeg la fram for andre felger i samme dimensjon/hysteriske innpress osv. Disse dokumentene er ikke relevant for et organ som BT.

Det som berget meg var nettopp det at Bobla er levert med så mange forskjellige innpress(noe jeg ikke var klar over), og ga da rom for å dekke min felg og innpress også uten dokumentasjon fra TUV.

Her er innpresstabellen:



ALTERNATIVE FELGER OG DEKK FOR VOLKSWAGEN TYPE 1 "BOBLE"


I følge Volkswagen AG kan Volkswagen Type 1 benytte følgende felg- og dekk-kombinasjoner:


Dekk

Felger Innpressingsdybde




5.60-15 4Jx15 ET40


155 R 15 4Jx15 ET40

4,5Jx15 ET34/41


6.00-15 4,5Jx15 ET34/41


165 R 15 4,5Jx15 ET30/34/41/46

5Jx15 ET41

5,5Jx15 ET26/34/40


175/70 R 15 5Jx15 ET41

5,5Jx15 ET26/34/40


185/70 R 15 5Jx15 ET41

5,5Jx15 ET26/34/40


195/60 R 15 5,5Jx15 ET26/34/40


LasteIndeks (LI) kan variere med bilens tillatte aksellaster.


Disse dekk- og felgdimensjonene er godkjent under forutsetning av at det er tilstrekkelig klaring ut til skjermkanter og fjærben. Om nødvendig må rattutslag begrenses. For biler med trommelbremser foran er det ved plassmangel påkrevet å bytte til skivebremser.


Underlag fra fabrikken for ovennevnte bekreftelse finnes hos Harald A. Møller AS.
 
42  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 17" Porsche 993 Cup felger selges på: oktober 12, 2009, 07:02:28 am
ET på disse?

tenke tenke, 55 på 7", 52 på 8" og 70 på 9", om jeg husker rett.

Ingen av disse ET går under org skjermer foran, må ned på ET 44 og mindre. Allefall for 67 og eldre Blunker

Bak klarer du å få inn ET 23 he he... Subber noe men men... Blunker


Hadde dette oppsettet på en 64 T-1 cab....

Dette blir vel feil? Går du ned i innpress så øker du sporvidden.
En må jo også ta hensyn til felgbredde når en snakker om felgen går under skjermene eller ikke.
Det er forøvrig heller ikke lovlig med ET under 18,5 eller over 53,5 for bobla (Må kunne dokumenteres for en spesifikk felg for spesifikk biltype i så fall). For den som vil være på rett side.
43  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche felger 7,5x 16 og 9x16 på: oktober 07, 2009, 15:51:51 pm
90mm?! Tar ikke lageret kvelden rimelig kjapt da?

Hvor mye skal du evt ha for spacere? Og vet du om felgen er stor nok for å gå over bremsene jeg har?
44  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche felger 7,5x 16 og 9x16 på: oktober 07, 2009, 11:01:10 am
Disse kan jeg tenke meg til vinterhjul. Sikkert i breieste laget, menmen...

Har GWD/Kercher skiver bak. Regner med det går med 16"? Har 17" nå, og bredda skjermer.

45  Min klubb / Treff og turer / Sv: EXTRA INFO ØRSKOGFJELLET # 2 på: september 11, 2009, 14:44:23 pm
Gidder ikke å reise opp dit når dinna gjengen der tar over hele treffet :-(

Hvorfor det??
Kanskje verver vi nye medlemmer...
Kanskje er det vi som kupper hele treffet "deres"(Ikke at det er målet for meg...)
Kanskje er det vi luftkjølte som ikke feiger ut i regn...
osv osv...Se alltid lyst på livet!
46  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Torque Bar (cup stag) Selges på: desember 03, 2008, 11:43:07 am
Kan dette brukes på T1 uansett hvilken kasse en kjører med? Må det sveises på braketter i chassie for å montere?
47  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva betyr "finanskrisen" for hobbyen vår? på: oktober 15, 2008, 16:23:17 pm
Hva er problemet? Valutalån i CHFNOK(5,60 i dag)---> Penger til overs for delekjøp igjen...
48  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaring med å handle fra kercher på: oktober 15, 2008, 11:31:14 am
Hvilke problemer har folk hatt når de prøver å handle med Remmele? Noen som ikke har fått det de har betalt for?

Det ser jo ut som ei oppegående bedrift mtp produktene... Sorry avsporing trådstarter.
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: UNC vs NPT gjenger på: oktober 10, 2008, 12:10:46 pm
Forskjellen er vel kun at våre BSP (britiske) rørgjenger er sylindriske. Mens NPT - National Pipe Thread (amerikanske) er konisk.

Stigningen er lik om ikke annet står på tappen...Du kan uansett sjekke stigningen på tappen mot fittingen du skal bruke.

Uskikker på om dette vil gi deg problemer... Kanskje en ide å prøve på ei anna borring først for å se om fittingen blir sittende høyt eller lavt på gjengene.
50  Forum / Problemløseren / Sv: type 4 med turbo på: oktober 09, 2008, 09:10:31 am
Er ikke trykkboks og plenumkammer det samme?

Eller er dette begreper som skiller trykk/suge oppsett?

Funksjonen til kammeret er vel å holde og utjevne trykket mellom toppene og å mikse drivstoffet skikkelig med lufta før innsuget.
51  Min klubb / Volks West / Sv: Klubblogo på: september 04, 2008, 09:40:10 am
Bra logo lobo.
52  Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace streetlegal Forus på: august 22, 2008, 07:57:52 am
EBB:

Greit nok at det skjer mye gøy på alle arr. du stiller på. Det er jeg også enig i.

Synes likevel det var fantastisk (bedre for en VW fan) på SCC. Selve kjøringa er kanskje ikke innertier for din bil/interesser, men det er jo fullt av likesinnede overtrivelige VW fans fra alle Europas hjørner.
Kanskje noen av dem kan lære deg noe nytt også...Og du dem... Der var to brutale buggyer der. Du hadde hatt en innholdsrik helg sammen med dem!
Og masse gamle biler en ikke får sett ellers.
Du er jo vel først og fremst VW fan du som oss andre her inne vel?

Jeg håper vertfall du, Sonic, Turbo Haraune (alle med bra biler og kunnskap) tar turen neste år. Dere kommer garantert til å bli godt mottatt. Alle vil ha bredde på treff!

Se på Skinne. Jeg tror har han vert en slags outsider i mange år, det er han ikke nå lenger:)

Det er egentlig snakk om å sette av denne ene helga i året for å være med å bygge relasjoner/bredde i miljøet.

Husk at det er sikkert mange VW-heads på SCC som liker mer en bare dragracing. Her har du muligheten til å bli kjent med og påvirke utviklinga til disse...

Kanskje om noen år kjøres det flere VW på baner rundt om, fordi du var med og banet vei...

Jeg heller mest mot rundt-i-ring kjøring, og håper det blir noe av for meg. Det frister å kjøre dragracing også, mest fordi det finnes mange å lære av og det da blir lettere å gjennomføre...

Når det gjelder fyringa folk imellom på forumet her, så regner jeg med det er for å trigge hverandre og er i beste hensikt. Men hva med å heller samle oss alle mann og innse at vi ikke er så ulike tross alt.

Det er jo japsebilene, am-cars osv som ikke er vår greie. Det er vel de vi bør hakke litt på... Og komme godt utav det når vi har utklasset de i alle racingformer...men da må alle dra i samme retning...

Vennlig VW hilsen, Arnfinn

53  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: august 18, 2008, 07:43:08 am
Takk for et fantastisk treff!

Takk til speakeren. Du var "The Prick Over The Eye"
Takk til SCC Crew.
Takk til alle i depotene som ga meg bøttevis med inspirasjon.

Roar Lunde: Dette er den råeste looken jeg har sett!
Tekken: Det finnes ikke ord...

Jeg er enda i sjokk:     S K I N N E    ! !
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: DV-CAM -> SCC på: august 15, 2008, 09:14:07 am
Siden du har DV kamera Surfer56, så kan vel du ordne med kamera til Kormi... Er litt styr å få overført AVCHD filene til pc. Må ha med software osv...Er ikke helt inne i den greia enda...

Tar uansett med kameraet for å filme jeg også. Og om det blir nødvendig med bedre kamera, kan du låne innimellom Kormi... Og alt jeg filmer kan du selvsagt også bruke i promo-videoen...

55  Forum / Snikk-snakk / Sv: DV-CAM -> SCC på: august 14, 2008, 14:53:07 pm
Du må naturligvis ha noe å lagre opptakene på. Er jo harddisk-kamera det her...
56  Forum / Snikk-snakk / Sv: DV-CAM -> SCC på: august 14, 2008, 14:20:12 pm
Om jeg kommer, er dette bra nok? Har ikke stativ, mikrofon og forsatslinse enda. Det må du altså få tak i selv om du trenger.

Batteriet holder ca til 1 time opptak før vi trenger strøm.

Mikrofon er vel et must skal det komme fram akkurat hvor rått en bokser låter:)
57  Forum / Hva skjer? / Sv: TREFF I MØRE OG ROMSDAL 30 AUGUST på: august 12, 2008, 14:52:40 pm
Hva med tidspunkt?

Er det meninga å overnatte der?

Dette bør kanskje stå i plakaten...
58  Forum / Hva skjer? / Sv: TREFF I MØRE OG ROMSDAL 30 AUGUST på: august 12, 2008, 13:33:56 pm
Gulle godt!
59  Forum / Hva skjer? / Sv: TREFF I MØRE OG ROMSDAL 30 AUGUST på: august 12, 2008, 13:18:35 pm
Det er fjellstua på Aksla i Ålesund du har bilde av der Lobo.... På Ørskogfjellet ser den nok ganske annerledes ut...
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal kjøpe garasjejekk igjen - noen anbefalinger? på: mai 21, 2008, 10:43:39 am
Min biltema 3t(?) senker seg også sakte men brennsikkert. Skal prøve å bytte den. Vil de ikke bytte, ja da skal de få den. Drittjekk.
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!