mai 04, 2024, 00:30:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: RPB Piraya Kit-Car  (Lest 20140 ganger)
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #30 på: mai 14, 2009, 22:47:06 pm »

her i tråden har han frest ut i kassa,tror han brukte en vanlig overfres og det tokk hvist laaaang tid  . http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1459.30.html
Loggført

Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #31 på: mai 15, 2009, 18:12:16 pm »

På girkassa er det vel best å bruka svinghjulet og merka det som må slipast vekk. når svinghjulet går inni, så er jo alt vel. men om du har det montert på motoren, så kan det jo verta litt bale, vist du skal ha motoren inn og ut, for å sjekka passformen heile tida.. men om det er orginalt svinghjul er det jo heller ikkje noko problem å skaffa eit Blunker

Det er montert på motoren ja, og jeg har ikke et løst ett. Men det skulle jo alltids gått å låne seg. Men det er relativt lett å ta motor inn å ut siden det er god plass baki der. Ikke noe bakplate som på bobla og mye bedre plass rundt. Kanskje jeg kan sette inn motoren å stramme til motorboltene (litt). Så kan jeg dra den rund et par runder så setter det sikkert merker tenker jeg. Men må nok ut og inn x antall ganger da ja. Og det kan jo bli litt bale  Osteaktig
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: mai 15, 2009, 18:41:26 pm »

Spørst om du får motoren inn i det heile tatt... svinghjulet passer jo ikkje etc. men vist du klarar å få det nokonlunde beint inn som det skal stå, så ser du vel merket etter kanten på svinghjulet, evt. om du smører på eitt eller anna, sånn att du ser kor svinghjulet bygger ut, og kor det må slipast Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #33 på: november 20, 2010, 21:54:29 pm »

Litt inspirasjon fra Danmark
http://vmax.dk/garage/car/1086
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #34 på: juni 20, 2012, 07:21:07 am »

Vurderer å selge denne da jeg aldri får tid til å ferdigstille...
Det er stort sett bare å smekke inn motor for å få den kjørbar. + eu kontroll.

Jeg hadde større planer, så jeg har kjøpt inn endel deler.
ATS felger (brede), nye skiver foran, tromler bak, senkespindler, nye bremserør.
Har en 1835 motor og en 1300 motor 6V.

Epost foretrekkes da jeg ikke er så mye her inne.

mortenmalvik@hotmail.com
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!