mai 15, 2024, 06:12:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
151  Forum / Hva skjer? / Sv: Vestfold folket og Scc på: august 14, 2014, 12:38:17 pm
Reiser når bilen er ferdig....  Øyerulling
152  Forum / Problemløseren / Sv: Riktig timing på bosch 009 ? på: august 14, 2014, 12:37:10 pm
Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.

Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.
153  Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2014 på: august 12, 2014, 08:43:15 am
Kjula hadde vært moro, men er litt for langt å kjøre for egen maskin, må bli med henger i så fall.. Og uten hengerlappen blir det vanskelig..  Trist
154  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 15. - 17. august 2014 på: august 05, 2014, 21:21:57 pm
Har en 82mm veiv fra min gamle motor liggende.. Må poleres i veivlagerbanene, tror den kan reddes med det. Se pm.
155  Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2014 på: august 05, 2014, 14:44:59 pm
Fikk beskjed om at nye AVO-demperne er ankommet, får de i morgen. 30mm staver og stivere plater er kommet. Ny clutch er kommet. Straks klar til SCC.   Gliser
156  Forum / Hva skjer? / Sv: HVILKEN BIL KJØRER DU TIL SCC? på: august 04, 2014, 18:50:02 pm
Bobla all the way. Laget for å brukes for fa'n..  Gliser
157  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: EMPI gulvmatter boble på: juli 16, 2014, 09:46:47 am
Bud notert. Lar den stå til i morgen ettermiddag (torsdag kl 16:00) om det går bra. Glad
158  Forum / Hva skjer? / Sv: Volkswagen samling på Fyresdal Dragweekend treffet 12-13 Juli? på: juli 16, 2014, 08:38:35 am
Hadde visst ikke så mange bilder som ble bra - men her er noen. Så kommer nok mer etterhvert får vi håpe Glad

Klar til avreise. Luftfilter og kjøleblekk rundt motor - det har vi ikke sett.. Her er det 009, gassere, håndbrekk som "line-lock" og null turtallsperre...  Øyerulling


Lunsj




Opprigging av depo fredag


Subbet litt til tider, men turen gikk fint. Ca 25mil hver vei.. Glad




Video innenfra på 8.14-runnet. Tapte i kvartfinalen på søndag, da timing-crewet hadde satt opp feil indeks på meg, så jeg startet 0.5 sek for sent. Sånn kan det gå - da lærte jeg at jeg må dobbeltsjekke indeks før jeg stager neste gang..  Øyerulling
Reaksjon: 0.659 - 60ft: 1.737 - 1/8 mile: 135.68km/t, 8.143sek.
Greit med kalde dekk vil jeg si.. Blir en del oppgraderinger før SCC Glad

159  Bruktbørsen / Deler selges / EMPI gulvmatter boble på: juli 15, 2014, 13:03:24 pm
Hei,

Har EMPI gummi dørmatter til å ha foran i boble til salgs.
http://www.unneberg-bil.no/product/11350
Brukt, men som nye.
400kr / bud?

160  Forum / Problemløseren / Sv: unormal varm motor? på: juli 15, 2014, 11:00:47 am
Hva slags olje kjører du med? Mineral/syntetisk? Tykkelse?
Normale ettermarkedsmålere er oljetemp og oljetrykk.
161  Forum / Hva skjer? / Sv: Volkswagen samling på Fyresdal Dragweekend treffet 12-13 Juli? på: juli 14, 2014, 20:39:53 pm
Takk for tur alle sammen! Glad
Har noe bilder og video, skal prøve å legge ut litt i morgen.
162  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 15. - 17. august 2014 på: juli 14, 2014, 08:32:37 am
Har hørt at "lille hvite" er på febrilsk leting etter deler for å stive opp bakenden av bilen, i håp om å kjøre laaaaaaaav 12.
163  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bil til et par timers brulyps kjøring i Vestfold på: juli 09, 2014, 13:37:53 pm
Tipper det er 19.07 han mente Glad
164  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk ved første gangs oppstart på: juli 01, 2014, 11:54:32 am
Jupp. Det jeg pleier er å helle olje inn i oljeslangen til pumpa, slik at den blir fylt opp av olje og lett klarer å suge opp ny olje fra sumpen.
Siden du ikke har oljeslange er et alternativ å løsne filteret som blir nevnt. Blir litt gris - men heller det enn ingen oljetrykk.  Øyerulling

På T1 renner det bittelitt olje når du tar av lokket, men ikke noe voldsomt mye. Avhenger litt av oljenivået i blokka. Hvordan det er på oxy vet jeg ikke.
165  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan tighte oljeslanger til filter: lekkasje på: juni 13, 2014, 11:49:44 am
Ah.. Trist
Mesteparten av olja er inne i selve blokka, det er ikke mye som vil renne ut om du skrur det av. Glad
166  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan tighte oljeslanger til filter: lekkasje på: juni 13, 2014, 08:09:26 am
Det er AN-fittings. Veldig bra saker som brukes av mange til alt fra dagligbiler til racing - så lenge det ikke er billig kina-greier. Da er det litt mer opp-og-ned. (Stort sett greit det også etter min erfaring.)

Hvor lekker det?
Hvis slangene er satt sammen riktig tipper jeg mellom den "blå store mutteren" og den "lille blå(?) mutteren" som stikker ut av oljefilteret. I så fall må du holde igjen den lille mutteren mens du strammer den store. Skal ikke være alt for stramt, men "relativt tight". Er det mellom filterholderen og innerste lille mutteren, strammer du bare den.
Hvis det er mellom den blå "hylsa" og selve den stålomspunnede slangen må fittingen av slangen, inspiseres og settes sammen korrekt igjen.
167  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Korte IDA innsug på: april 27, 2014, 21:10:54 pm
Fått sjekket? Glad
168  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Korte IDA innsug på: april 25, 2014, 13:47:34 pm
Hei,

Noen som har korte IDA innsug til T1 liggende? Type 10-12cm høyde?
169  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ingen kommer i håg en fegis. på: mars 25, 2014, 09:34:49 am
Da er loverket endret, men jeg lurer jeg litt på hvordan Arctic trucks får skilt på noe.  Blunker

Lovverket er det samme, men retningslinjene til SVV har forandret seg (er "strammet inn sentralt for et par år siden" var det de sa til meg.)
Kjøretøyforskriften §32-2 "gjelder nå" både dekk og felg, og følges til punkt og prikke. Glad
170  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring av dragracebil på: mars 06, 2014, 10:16:37 am
Jeg har lagringsforsikring (brann/tyveri) på en avregistrert bil hos Gjensidige. Denne har dog chassisnr.
Da jeg ringte og ba om det, sa de at de normalt sett ikke tilbød det, men da jeg hadde vært fast og god kunde i mange år så gjorde de det allikevel. Tolket det altså dit at de kun tilbyr det til "faste" kunder..
171  Forum / Problemløseren / Sv: Lyddemping? (motor "brøl" i kabinen) på: januar 23, 2014, 09:18:30 am
Man skal ikke dempe slik lyd er min mening..  Gliser
172  Forum / Problemløseren / Sv: ventiler/vippearmer på: desember 13, 2013, 15:27:11 pm
Skal normalt sett treffe litt på siden, slik at ventilen får "rotert" Glad
173  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hi-Torque starter (T1) på: november 25, 2013, 11:37:55 am
Hei,

Beklager sene svar.. Vært en lang helg.. :\
Denne er desverre solgt..
Pål, så vidt jeg kunne se på den så den ikke noe lenger ut enn original starter - så du vet det hvis du skal kjøpe en senere.. Glad
174  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 15. - 17. august 2014 på: november 22, 2013, 12:08:02 pm
At det blir kjørt 11'ere med "gamle hvite".. 

(15 sek 2011, 14sek 2012, 12.8sek 2013.. Så fortsetter dette burde det jo gå Hæ  Gliser)
175  Bruktbørsen / Deler selges / Solgt! Hi-Torque starter (T1) på: november 18, 2013, 14:44:27 pm
1.9HP (1.4kW) med gir-reduksjon - starter "alt"..  Øyerulling
Denne starteren bruker ikke starter-foring, så man slipper samtidig å bytte den.
Ny i eske.
2000kr / bud?

[attachment=1]

Link:
http://vwparts.aircooled.net/IMI-Reduction-Gear-Super-Torque-Starter-1-9hp-p/imi-101-n.htm
176  Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace bildetråd SCC2013 på: oktober 31, 2013, 09:59:08 am
Takker  Gliser
177  Forum / Hva skjer? / Sv: Dragrace bildetråd SCC2013 på: oktober 31, 2013, 09:25:22 am
Noen som har bilder av en "sliten" hvit 68 modell som kjørte uten bakluke og bakplate..? Svarte stålfelger.. Startnummer B48.. Glad

[attachment=1][attachment=2]
178  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Walbro 255l/t ekstern pumpe (GSL392) på: oktober 16, 2013, 13:35:48 pm
Opp, ingen som bygger bil i vinter? Osteaktig
179  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: oktober 14, 2013, 23:09:02 pm
En ting angående måleren og varm motor.
Mener å ha lest (ikke skyt om jeg tar feil!) - men væskefylte målere er ikke anbefalt i motorrom på luftkjølte VW, da de blir veldig påvirket av varmen fra motoren (selv om det kanskje ikke virker som om det er mye..)
Min måler er en "generisk billig" Summit-Racing merket måler, uten væske. Dønn stabil.
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: oktober 13, 2013, 19:37:20 pm
Nåleventilen kan henge seg, ja. Slet veldig med det med mine på SCC (JayCee glassventiler - nå byttet til stor original type.)
Har du stor (3.0 / 300) nåleventil? Har blitt fortalt at de ikke liker høyt trykk i så fall, da kula er tung. Kjører selv med 1.5psi, mot 2.5-3psi originalt.
Kan også være feil flottørhøyde..?
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!