mai 15, 2024, 04:30:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
181  Bruktbørsen / Deler selges / Walbro 255l/t ekstern pumpe (GSL392) på: oktober 08, 2013, 08:06:32 am
Kjøpt fra Summit Racing - så er ekte Walbro, og ikke billig kopi du finner flere andre steder.
http://www.summitracing.com/int/parts/vpn-gsl392/overview/

Kun montert og prøvestartet, ikke kjørt med i bil.
Monteringssett følger med. (http://www.summitracing.com/int/parts/vpn-400920/overview/)
Følger også med 2x M10x1mm til -6AN adaptere (http://www.summitracing.com/int/parts/rus-670480/overview/)

Hadde håpet på bud over 600kr + evt frakt.

Free Flow Rate: 255 lph
Maximum Pressure (psi): 60 psi
Inlet Size: 10mm x 1.0
Inlet Quantity: One
Inlet Attachment: Female threads
Outlet Size: 10mm x 1.0
Outlet Quantity: One
Outlet Attachment: Female threads

182  Forum / Problemløseren / Sv: Tennpluggkabler pertronix ignitor på: oktober 03, 2013, 10:58:06 am
Har Pertronix Ignitor i min 009 fordeler, og "Ignitor II" coil. Kjører standard Bosch pluggledninger fra Unneberg, ikke hatt noe problemer med de. :-)
183  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX støtstangrør (rustfrie) på: oktober 02, 2013, 10:28:34 am
Ah, takker for tips! Ble kjøpt inn til "racemotoren" min, da flere har anbefalt disse til den, men de ble en del for brede.. Glad
184  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX støtstangrør (rustfrie) på: oktober 02, 2013, 09:32:38 am
Ingen som trenger? Prisen er under halvparten av nyprisen..
185  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 26, 2013, 14:29:03 pm
Skal du ha "bolt on", altså uten å modifisere hverken topp eller blokk, er det største jeg ville gått for 1641. Du får også som du sier større enn det, men da begynner begynner sylinderveggene å bli tynnere osv. Jeg personlig mener det ikke er verdt det for "bare" 0.04L mer volum.

Skal du ha større må både blokk og topper maskineres. Du kan ved å gjøre dette få opp til 1914cc. Sylindersettet til 1641 og 1914 har ca samme pris mener jeg å huske, så eneste prisforskjellen er i praksis maskineringskostnadene. Skal du ut på enda større enn det, med å forandre slaglengde er det fort veldig mye mer å tenke på. Bl.a. om toppene blir "for trange" osv - og da begynner det å balle på seg med kostnader - selv om delene virker billige til å begynne med. Snakker av erfaring der..  Gliser

Håper det hjalp litt.. Glad
186  Forum / Hva skjer? / Sv: VW treff på Semsgrillen tirsdager kl. 18.00 - Sem - Vestfold på: september 25, 2013, 07:16:44 am
Fikk melding om flere tekniske kontroller og politikontroller opp gjennom ettermiddagen i nærområdet, så holdt meg hjemme. Føler jeg brukte opp flaksen min på fredagen som var når det kommer til å bli stoppet.. Prøver igjen neste gang!
187  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX støtstangrør (rustfrie) på: september 24, 2013, 09:44:34 am
opp
188  Forum / Hva skjer? / Sv: VW treff på Semsgrillen tirsdager kl. 18.00 - Sem - Vestfold på: september 23, 2013, 19:05:40 pm
Kommer i "raserbobla" om været holder og fruen tillater
189  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Garret GT45 Turbo - 500hk på: september 16, 2013, 10:16:18 am
Ja, den veier nok en del.. Og Norge er et fint land m.t.p. porto..
PM sendt! Glad
190  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Garret GT45 Turbo - 500hk på: september 16, 2013, 10:02:02 am
Hmm.. Litt overkill til det jeg har tenkt å benytte den til, men bør allikevel kunne fungere. Har jo tross alt en kompressor som jobber på lavt turtall, så bør kunne spoole denne relativt greit..
Byr deg 3000kr inkl. frakt.
191  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX støtstangrør (rustfrie) på: september 16, 2013, 08:30:25 am
Bump!
192  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Garret GT45 Turbo - 500hk på: september 16, 2013, 08:08:27 am
Noe slark e.l. på denne?
Kulelager?
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 09:36:54 am
Avhengig av "monteringsvinkel" på VDO-måleren tror jeg man kan få en "luftboble" inni måleren, som gjør at du får feil måling. Hadde det problemet på min, oljelampa lyste.. Fiklet litt med den, og vips, 60psi.. Bare en tanke..
194  Bruktbørsen / Deler selges / WBX støtstangrør (rustfrie) på: september 10, 2013, 13:28:49 pm
Har 8stk nye rustfrie, ubrukte støtstangrør til vannbokser til salgs..

Bud over 500kr? (+ frakt.)

Er av denne typen:
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Pushrod-tube-Waterboxer-Stainless-steel-025109335SS_act_shop.product_pID_71791602_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=1&crumbStartRow=1
195  Forum / Problemløseren / Sv: 009 med elektronisk tenning? på: september 06, 2013, 07:22:24 am
Min har Pertronix innmat, og da er det pluss til pluss og minus til minus på coilen. Vil tro det er samme på din?
Fortenning skal være 28-30 grader(?) ved 3000rpm.
196  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ring Gap 94mm Mahle på: september 04, 2013, 14:57:56 pm
Sikkert Blunker Skal sjekke når jeg er i garasjen igjen i kveld. Kommer som sagt fra Unneberg, så om en av gutta derfra ser dette kanskje de vet?
Mener de pleier å føre Grant-ringer så fremt det er å få tak i. Det er så vidt meg bekjent bra ringer.
197  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ring Gap 94mm Mahle på: september 04, 2013, 10:32:09 am
Står det noe merke e.l. på eskene?
198  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ring Gap 94mm Mahle på: september 04, 2013, 10:17:26 am
0.4mm på øverste høres riktig ut, men 0.3mm på nummer to hørtes lite ut.
På min med Wiseco-stempler har jeg 0.4mm på øverste og 0.5mm på midterste.
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 04, 2013, 07:27:42 am
Hvor mye oljetrykk har du da? I forhold til turtall?
Hva slags pumpe har du i bilen?
200  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva veier din bil? på: august 28, 2013, 07:24:00 am
Fra ifjor på SCC - 1968modell 1300 med større motor, og ca 10kg "bagasje" under baksete, som jeg glemte å fjerne til målinga..
Originale 4.5" stålfelger med 185/65-15 dekk.. Tror jeg hadde ca 10 liter bensin i tanken - litt usikker..

Uten sjåfør: 1788lbs - 811kg.. Rimelig nøyaktig 800kg uten ekstra bagasjen jeg glemte å ta ut..
LF: 335lbs, LR: 320lbs
LR: 562lbs, RR: 572lbs
37%-63% vektfordeling

med sjåfør og "bagasje":
39% - 61% vektfodeling.
201  Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret. på: august 22, 2013, 13:59:22 pm
Har bare vært borti Tønsberg, men har utelukkende positive erfaringer derifra.. Så hvis noen ikke orker positive erfaringer rundt SVV, så ikke les videre  Rekker tunge

Med bobla er den eneste erfaringen prøveskilt - ved flere anledninger..
Sa jeg skulle "teste" litt før EU-kontroll, og skulle kjøre litt rundt om kring mellom Tønsberg (verkstedet) og Sandefjord. Da skrev han like greit "Vestfold" på lappen jeg fikk med, så jeg kunne fritt kjøre rundt i hele Vestfold hele helga (normalt sett er det relativt strengt med hvor du får kjøre..)

Med Corradoen (ikke luftkjølt, men tenkte å nevne det..)
Første - godkjenne senking etter å ha fått mangellapp, da jeg måkte kontrollplassen for snø når jeg ble stoppet. Senkingen var da flere år gammel, og numrene på fjærene var slitt vekk. Det var ikke noe problem, da bare sjekket han antall vindinger og diameter opp mot de tyske TÜV papirene. Dette var OK. Fikk samtidig godkjent stabilisatorstag og ratt. Spurte de om 4 punkts belter som var E-merket - dette kunne de ikke se noe galt med. De ga meg en kopi av en side fra kjøretøyforskriftene som de ba meg ha med tilfelle jeg skulle bli stoppet å få problemer med dette. (S-merkede belter kan i alle tilfeller benyttes i stedet for A-merkede belter, så lenge de er E-merket står det kort og godt..)

Nå tidligere i sommer var jeg innom for å forhøre meg om ombygning til 4-hjulstrekk på Corradoen. Dette ble den aldri levert med. Jeg sa hvilke deler jeg trengte å benytte, hvilke løsninger jeg så for meg, hva som måtte gjøres osv. De syntes det hørtes fornuftig ut hva jeg foreslo, men ba meg sende en skriftlig søknad. Den ble sendt, og som med alt offentlig - det tok litt tid - men fikk tilbake svar om at alt jeg ønsket å forandre kunne godkjennes.. Glad

(Med Corradoen har jeg også blitt stoppet langs veien i flere tekninske kontroller. Har alltid vært hyggelige folk som har spurt og gravd om alt mulig rart. De var alltid veldig pirkete, men samtidig fikk jeg mulighet til å svare/forklare.)
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: august 11, 2013, 21:06:24 pm
Du kb. Ble du ferdig til SCC?

Jepps.. Som du jo så på Facebook.. Glad
Ble 12.8, 12.9 og flere lave 13 sekundere. (Dårligste var 1. løp på 13.7.)
Det jeg merket er at 4. giret er alt for "langt", så skal prøve å gjøre noe med det til neste år.. 0-140kmt/t på 8.0sek, så brukte jeg de resterende 5 sekunderne opp til 160-170km/t.. :|
203  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: august 09, 2013, 08:02:42 am
Jeg har trua Osteaktig
Straks ferdig med min selv...
204  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jens-Ole's 62-modell på: juli 30, 2013, 21:19:53 pm
Jeg er med  Gliser
205  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: csp stagsats 48ida på: juli 03, 2013, 07:32:31 am
Har den jeg kjøpte/byttet av deg.. Motoren er jo fortsatt i deler, så kan sikkert få bestilt opp en ny til min egen om du trenger den raskt.. Glad
206  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: cobra stoler på: juli 02, 2013, 07:42:36 am
 Glad
207  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: white spoke felger 7"x15" 4x130 med dekk selges. på: juli 02, 2013, 07:42:08 am
Takk for bildet du sendte. Skal ha de litt i bakhodet - fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre m.t.p. felger.. Glad
[attachment=1]
208  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bøttestoler med Boble understell selges på: juni 30, 2013, 18:30:12 pm
Er det noen "årsforskjeller" på seteunderstellet?
Hvis de passer i min '68 så byr jeg 500 Blunker
209  Forum / Problemløseren / Sv: hvor mange shims på endeslakk på: juni 03, 2013, 09:48:29 am
Må bruke minimum 3 stk, ikke noe i veien for å benytte 4.. :-)
210  Forum / Problemløseren / Sv: Sikkerhetsbelter type 2 buss på: mai 31, 2013, 08:26:52 am
Mener Unneberg har "plater med muttere" som er godkjente, sånn at du borer hull i karosseriet til bolten, og fester beltet med setebelte-bolter og inn i disse platene.. Skal ikke trenge å sveise da så vidt jeg vet..  Glad

Skal vi se..
*lete*
http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=11299


Edit: Beltene skal være E-merkede, ja.. Unneberg har normalt sett dette også inne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!