Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
|
185
|
Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :)
|
på: september 26, 2013, 14:29:03 pm
|
Skal du ha "bolt on", altså uten å modifisere hverken topp eller blokk, er det største jeg ville gått for 1641. Du får også som du sier større enn det, men da begynner begynner sylinderveggene å bli tynnere osv. Jeg personlig mener det ikke er verdt det for "bare" 0.04L mer volum. Skal du ha større må både blokk og topper maskineres. Du kan ved å gjøre dette få opp til 1914cc. Sylindersettet til 1641 og 1914 har ca samme pris mener jeg å huske, så eneste prisforskjellen er i praksis maskineringskostnadene. Skal du ut på enda større enn det, med å forandre slaglengde er det fort veldig mye mer å tenke på. Bl.a. om toppene blir "for trange" osv - og da begynner det å balle på seg med kostnader - selv om delene virker billige til å begynne med. Snakker av erfaring der.. Håper det hjalp litt..
|
|
|
190
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Garret GT45 Turbo - 500hk
|
på: september 16, 2013, 10:02:02 am
|
Hmm.. Litt overkill til det jeg har tenkt å benytte den til, men bør allikevel kunne fungere. Har jo tross alt en kompressor som jobber på lavt turtall, så bør kunne spoole denne relativt greit.. Byr deg 3000kr inkl. frakt.
|
|
|
193
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 09:36:54 am
|
Avhengig av "monteringsvinkel" på VDO-måleren tror jeg man kan få en "luftboble" inni måleren, som gjør at du får feil måling. Hadde det problemet på min, oljelampa lyste.. Fiklet litt med den, og vips, 60psi.. Bare en tanke..
|
|
|
195
|
Forum / Problemløseren / Sv: 009 med elektronisk tenning?
|
på: september 06, 2013, 07:22:24 am
|
Min har Pertronix innmat, og da er det pluss til pluss og minus til minus på coilen. Vil tro det er samme på din? Fortenning skal være 28-30 grader(?) ved 3000rpm.
|
|
|
196
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ring Gap 94mm Mahle
|
på: september 04, 2013, 14:57:56 pm
|
Sikkert Skal sjekke når jeg er i garasjen igjen i kveld. Kommer som sagt fra Unneberg, så om en av gutta derfra ser dette kanskje de vet? Mener de pleier å føre Grant-ringer så fremt det er å få tak i. Det er så vidt meg bekjent bra ringer.
|
|
|
200
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva veier din bil?
|
på: august 28, 2013, 07:24:00 am
|
Fra ifjor på SCC - 1968modell 1300 med større motor, og ca 10kg "bagasje" under baksete, som jeg glemte å fjerne til målinga.. Originale 4.5" stålfelger med 185/65-15 dekk.. Tror jeg hadde ca 10 liter bensin i tanken - litt usikker..
Uten sjåfør: 1788lbs - 811kg.. Rimelig nøyaktig 800kg uten ekstra bagasjen jeg glemte å ta ut.. LF: 335lbs, LR: 320lbs LR: 562lbs, RR: 572lbs 37%-63% vektfordeling
med sjåfør og "bagasje": 39% - 61% vektfodeling.
|
|
|
201
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret.
|
på: august 22, 2013, 13:59:22 pm
|
Har bare vært borti Tønsberg, men har utelukkende positive erfaringer derifra.. Så hvis noen ikke orker positive erfaringer rundt SVV, så ikke les videre Med bobla er den eneste erfaringen prøveskilt - ved flere anledninger.. Sa jeg skulle "teste" litt før EU-kontroll, og skulle kjøre litt rundt om kring mellom Tønsberg (verkstedet) og Sandefjord. Da skrev han like greit "Vestfold" på lappen jeg fikk med, så jeg kunne fritt kjøre rundt i hele Vestfold hele helga (normalt sett er det relativt strengt med hvor du får kjøre..) Med Corradoen (ikke luftkjølt, men tenkte å nevne det..) Første - godkjenne senking etter å ha fått mangellapp, da jeg måkte kontrollplassen for snø når jeg ble stoppet. Senkingen var da flere år gammel, og numrene på fjærene var slitt vekk. Det var ikke noe problem, da bare sjekket han antall vindinger og diameter opp mot de tyske TÜV papirene. Dette var OK. Fikk samtidig godkjent stabilisatorstag og ratt. Spurte de om 4 punkts belter som var E-merket - dette kunne de ikke se noe galt med. De ga meg en kopi av en side fra kjøretøyforskriftene som de ba meg ha med tilfelle jeg skulle bli stoppet å få problemer med dette. (S-merkede belter kan i alle tilfeller benyttes i stedet for A-merkede belter, så lenge de er E-merket står det kort og godt..) Nå tidligere i sommer var jeg innom for å forhøre meg om ombygning til 4-hjulstrekk på Corradoen. Dette ble den aldri levert med. Jeg sa hvilke deler jeg trengte å benytte, hvilke løsninger jeg så for meg, hva som måtte gjøres osv. De syntes det hørtes fornuftig ut hva jeg foreslo, men ba meg sende en skriftlig søknad. Den ble sendt, og som med alt offentlig - det tok litt tid - men fikk tilbake svar om at alt jeg ønsket å forandre kunne godkjennes.. (Med Corradoen har jeg også blitt stoppet langs veien i flere tekninske kontroller. Har alltid vært hyggelige folk som har spurt og gravd om alt mulig rart. De var alltid veldig pirkete, men samtidig fikk jeg mulighet til å svare/forklare.)
|
|
|
202
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: august 11, 2013, 21:06:24 pm
|
Du kb. Ble du ferdig til SCC?
Jepps.. Som du jo så på Facebook.. Ble 12.8, 12.9 og flere lave 13 sekundere. (Dårligste var 1. løp på 13.7.) Det jeg merket er at 4. giret er alt for "langt", så skal prøve å gjøre noe med det til neste år.. 0-140kmt/t på 8.0sek, så brukte jeg de resterende 5 sekunderne opp til 160-170km/t.. :|
|
|
|
|