mai 15, 2024, 06:58:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stage 1 eller 2?  (Lest 1442 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: februar 27, 2013, 17:44:50 pm »

Hei,

jeg trenger en ny pressure plate til oxyen, og lurer på hvilken jeg skal velge.

Så vidt jeg skjønner opererer Kennedy med stage 1, 2, 3 osv, og etter hva jeg forstår er stage 1 1700 lb og stage 2 2100lb.

Dette skal inn i en gatekjørt Ghia og motoren kommer til å bli et sted mellom 140 og 160 hk tenker jeg.

Har en GB 104 disk som jeg skulle bruke.

Så spørsmålet er?

Stage 1 eller 2...
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 27, 2013, 17:51:01 pm »

Skjedde med turbo? Enten stage 1 og en bra disk, eller 2 med en mer vanlig disk?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2013, 17:53:58 pm »

regner med motoren skal ut minst en gang før turbo skal inn Blunker

Så det stemmer at 1700 er stage 1 osv?

er GB 104 "bra" eller "vanlig"?

"Two different friction materials with a Marcel spring provide the best of both worlds. With the Marcel in the center, a perfectly smooth engagement is made for street application and the space age material and pads provide consistent hook-up day after day. Ideal for dual purpose street, occasional trips to the drag races and normal offroad applications."
« Siste redigering: februar 27, 2013, 17:58:52 pm av grelland » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 27, 2013, 17:58:51 pm »

aner ikke  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 27, 2013, 18:00:34 pm »

ca180-200nm blir det i motoren uten turbo
med turbo , det dobbelte.

på kennedys sider står det hvor mye hver enkelt holder
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2013, 18:04:52 pm »

fant det nå Glad

"KEP 200mm STAGE I - Intended to handle any street VW and smaller lower torque engines. Handles 180 ft. lb. of torque.


KEP 200mm STAGE II - Works good in high horsepower VW sandbuggies and most other competition VW uses where the driver is determined to either win or break. Handles 220 ft. lb. of torque.
"

Eneste som gjensår er hvorvidt 1700 er stage 1???
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: februar 27, 2013, 18:07:53 pm »

Unneberg til unnsetning:

"Kennedy Stage 2 trykkplate, 200mm, 2100lbs"

Så da er vel svaret : Stage 2

Glad

Takk
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: februar 27, 2013, 20:03:03 pm »

Jeg har kjørt med den disken, Stage 1 og litt over 200hk uten problemer i et par år. Veldig fin å kjøre med.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: februar 28, 2013, 17:45:33 pm »

Stage 2 in da house  Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 28, 2013, 19:42:48 pm »

Håhå! Gliser
Bilder Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: mars 05, 2013, 08:59:23 am »

nope, er allerede sendt avgårde for avbalansering Gliser

Og strengt tatt er det begrenset hvor interessant bilder av en trykkplate er Blunker
Loggført
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: mars 05, 2013, 09:07:05 am »

Har steg 2 på "raserbobla" mi.. Virker bra den, og fin å kjøre med Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mars 05, 2013, 09:49:13 am »

nope, er allerede sendt avgårde for avbalansering Gliser

Og strengt tatt er det begrenset hvor interessant bilder av en trykkplate er Blunker
Alt av blanke deler er vel interresant Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!