Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 59
|
63
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Wide oval dekk
|
på: juni 14, 2016, 22:11:50 pm
|
F70-15 tilsvarer ca 215/70-15 og er vel omtrent den eneste dimensjonen som egner seg til boble med wide-5 ettermarkedsfelger. Jeg kjører riktignok selv med F60 som tilsvarer ca 245/60 men da på 6,5" felg med spesialtilpasset offset. Jeg har alltid handlet denne type dekk hos Universaltire i USA ( www.universaltire.com) De har også Goodyear Polyglas. De senere årene har prisene på slike dekk gått opp i dollar i tillegg til at fraktprisene har økt og dollarkursen steget så billige blir de ikke.. Vintage Wheels i Sandefjord ( www.vintagewheels.no) selger både Wide Oval og Polyglas og har mye på lager. Kan være verdt å sjekke pris der før du handler utenlands.
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Verdi på 4 bolt sprintstar 4,5 og 8 toms.
|
på: mai 13, 2016, 22:09:52 pm
|
Vanskelig.. Ganske undervurderte felger egentlig. Bra kvalitet og en av de finere 4-bolt felgene i mine øyne. Disse var også å få kjøpt hos VW-forhandleren så de kan også forsvares på en originalbil..
Jeg har kjøpt og solgt noen slike i god stand med behov for detaljering tidligere. Da har de ligget på 5-700kr/stk for 5,5" og 1000 for 4,5" som er mer sjeldne. 8" utgaven er jo mer sær siden de er mest egnet til buggy osv, vanskelig å prise..
Disse felgene er forresten veldig greie å detaljere i forhold til 5-bolt Sprintstar side de har markert kant i stålet mellom sølv og sort.
|
|
|
70
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra
|
på: mai 11, 2016, 23:55:20 pm
|
Her er 3 stk fra Mjøsdistriktet fotografert i 1992.
Ser ut til at alle tre er i live også! 1: '55, avregistrert i 2008, har ikke skiftet eier 2: '61, hos samme eier i dag og EU OK. 3: '53, omregistrert i 2013.
|
|
|
75
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1961 T1, ekte ragtop
|
på: april 15, 2016, 21:39:41 pm
|
Med recliners og greier! Ekte Herbie... orginal kremhvit med ragtop.
Det var min første tanke også.. Perfekt emne til å lage en skikkelig Herbie selv om den er et år eller to for gammel. Easy fix. Jeg har sett bilen og den er verdt en titt om man er på utkikk etter noe slikt. En del jobb men ikke hinsides, starter og går gjør den også
|
|
|
77
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjøp av varer fra utlandet. TOLL-FRUSTRASJON!
|
på: april 06, 2016, 22:34:02 pm
|
Derfor handler jeg alltid i landet,betaler noe mere men deler dukker opp fort.Skjønner jo dere som skal handle for litt store summer.
For ikke å snakke om at ikke alt er å få kjøpt her til lands.. Det er jo ikke bare snakk om nye hyllevaredeler. Driver selv med mye annet av gammel bil enn VW hvor det er verre med deletilgangen. Er man ute etter NOS deler eller deler til en bil det reproduseres lite til så må man jakte i utlandet og handle der det dukker opp.. Kalle har et godt poeng når det gjelder å få sendt ting med UPS, Fedex osv som tollbehandler selv. I motsetning til Post og Tollvesen er de opptatt av at kunden skal får varene sine fort så der går varen rett til kunde og faktura på mva ettersendes.
|
|
|
78
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nye regler for eu kontroll
|
på: april 05, 2016, 23:43:12 pm
|
Det de antar er vel at de fleste vil vise bilen og får innskriften i vognkortet.
Pr i dag er det et fåtall som har dette. Ingen opprinnelig norske biler og kanskje halvparten av bilene importert etter 30-årsregelen. Som nevnt tidligere har man hele tiden skulle hatt muligheten til å velge ved registrering av veteranimport om man vil vise bilen som bruktimport eller bevaringsverdig. Ved bruktimport må bilen tilfredstille de krav som gjaldt her til lands det året den ble produsert. Som bevaringsverdig kan det gjøres unntak som feks sealed beam lykter, panserpryd osv.
Så enkelt er det, men de færreste Trafikkstasjonene skjønner reglene og godkjenner i hytt og pine med eller uten merknad.
Det faller på sin egen urimelighet at det kun er disse bilene de nye reglene skal gjelde. Det er snakk om begrepsforvirring og uvitenhet om hvordan regelverket har fungert.
Jeg leste her en dag at en som jobber med saken politisk sa at for å få det gjennom så må regelen om bevaringsverdig gjelde for å få 5 års intervall på 30-50 år gammel bil inntil videre men at det er en oppmyking av regelverket og at dette vil forsvinne etterhvert. Han skrev også at fritak for EU-kontroll for biler over 50 år ville gjelde uansett merknad eller ikke.
Time will show, som vi si
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjøp av varer fra utlandet. TOLL-FRUSTRASJON!
|
på: april 05, 2016, 23:23:49 pm
|
Det som er alfa og omega er at man ber om at det festes en invoice eller annet bevis på hva som er betalt og for hva på utsiden av pakken. Da er Tollen som regel fornøyd. Tro meg, jeg har vært minst like frustrert som deg over pakker som blir kidnappet i flere uker av Tollvesenet og særlig det at de etterlyser dokumentasjon osv pr brev! Da går dagene fort.. Men på en annen side så skjønner jeg at det er vanskelig for dem å tollklarere en pakke som kommer uten noen form for dokumentasjon eller i beste fall med avsenders ord på "verdi" fylt ut på postlappen..
|
|
|
81
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Utvendig dørhåndtak førerdør til '66
|
på: mars 29, 2016, 23:27:53 pm
|
Det store spørsmålet er om du har firkantet eller rund knapp.. Skille midt i året en gang. Om du har tidlig '66 med firkantet knapp har jeg til begge sider i god stand, selve knappen på førersiden med nøkkel er NOS og følgelig uten slitasje.
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tynnerskadet bavian med beslutningsvegring
|
på: mars 23, 2016, 22:58:31 pm
|
Vanskelig problemstilling.. Særlig av den grunn at om noen andre hadde spurt hva slags ratt de burde ha i en slik bil for å holde stilen så hadde svaret vært ring Baboon At moderne Grant flakeratt ikke er på ønskelisten skjønner jeg godt.. Et sort 13,5" Grant ratt derimot (ikke skumgummi men den harde blanke typen som i Aronson bilen) er noe av det mest tids- og stilriktige denne bilen kunne hatt. Bare så synd slike ratt er "brukt opp" på biler som absolutt ikke burde hatt dem (på lik linje som T-bars). Jeg føler at noe enkelt og "business like" er på sin plass her. Skal ta en titt i hyllene i morgen og se om jeg finner noe å foreslå
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk.
|
på: mars 14, 2016, 23:15:06 pm
|
Jeg har funnet 275 60 15 dekk fra Goodrich. Er dette noe man får godkjent? Og hvordan får man regnet om hva som er innafor + - 5 grensa?
Et 275/60 dekk er ALT for høyt. 60 profil på et 275 dekk blir veldig høyt, det er 60% av bredden Her er en av mange "kalkulatorer". Bruk 155/80-15 som orig dim. http://www.willtheyfit.com/
|
|
|
86
|
Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk.
|
på: mars 13, 2016, 20:18:46 pm
|
Den mest kurrante dimensjonen som er godkjent på 7" og 9x15" ATS er 195/50-15 og 225/50-15.
Det er en ganske snål kombinasjon.. Nesten identiske dekk foran og bak men 5cm forskjell i felgbredden.. Det vil gi bortimot rett side på dekket foran og strekk bak. Funky.. Man bør jo ha minst samme økning i bredde på dekket som på felgen. 225 er også veldig smalt på 9" felg, det var vel vanlig (og godkjent) med 285 dekk på disse back in the day. Den dimensjonen er dessverre ikke tilgjengelig i dag.
|
|
|
87
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Setetrekk vw boble
|
på: mars 13, 2016, 20:13:26 pm
|
Jeg la også merke til at om den originale merkingen stemmer så er de til Type3. I så tilfelle er de nok for brede til mitt bruk så jeg trekker budet mitt inntil videre basert på villedende beskrivelse
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk.
|
på: mars 13, 2016, 01:23:34 am
|
Erstatningen for 5.60-15 (diagonaldekk) er 155R15 eller 165R15 (fullprofil/80-profil). Når du har 7 og 9" ATS stiller saken seg veldig annerledes.. Hør med 1303SS her på forumet ang hva som har vært godkjent med dette oppsettet.
|
|
|
|