2523
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva man kan få inn i vognkortet.
|
på: januar 15, 2008, 15:17:39 pm
|
Når man senker med puma foran måman vel senke tilsvarene bak vel?.............mener det står det inoen papirer jeg har fra møller. Og hvor mye kan man senke og ennå få det godkjent??
Dette faller som regel tungt for hjertet til cal-look fanatikere, men resto gjengen er glad i den uttalelsen. Men det kan jo hende at det er en grunn til at møller sier dette. Men det har vi jo diskutert før.
|
|
|
2527
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Balansering av svinghjul?
|
på: januar 14, 2008, 11:47:16 am
|
Går du for ny veiv og nytt svinghjul, bør du balansere alt på nytt. Veiv sammen med svinghjul og til og med clutchen påmontert svinghjul. I teorien så "skal alt" vær smokk -smokk, men det er mye å hente på holdbarhet og ikke minst noen ekstra hp til motoren. Vil jo at alt skal gå så smooth som mulig.
Det er regnestykker på hvor mye en veiv skaper av kraft i feil retning ved egentlig små avvik. Får en aha-opplevelse der.
Det er da mye bedre å balansere alt hver for seg. så slipper du problemer om du skal bytte cluch..
|
|
|
2541
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 94mm stempler
|
på: januar 06, 2008, 22:29:08 pm
|
Takk for svar! Er interressert jeg. Sjekk ut hva du har, og ta evt noen bilder. Tenk på pris også da..
Pris= fornuftig bud. Skal prøve å få tatt bilder ja. Gi meg gjerne en mail adresse jeg kan sende dem til. Espen
|
|
|
2543
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 94mm stempler
|
på: januar 06, 2008, 19:26:17 pm
|
Har tre gode og et sykt stempel for langslag, samt tre sylindere liggende. Om du er interssert. Skal vel om jeg ikke husker feil ligge ett vanlig 94 sett på samme sted. Skal titte oppom der i morra å se jeg. Om noe av det er interessant.
|
|
|
|