Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
|
186
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger desperat hjelp :( Solex gasser 1600cc
|
på: oktober 05, 2010, 18:43:12 pm
|
Skal vel en vakumslange inn på gasseren ovenfor den STORE skruen på bildet ditt.Fra fordeleren. Hvis du bruker fordeler uten vakum,så bare tetter du vakuminntaket på gasseren din med en slangebit med en skrue i. Sånn det er gjort foran på gasseren din
|
|
|
187
|
Forum / Problemløseren / Sv: What the...?
|
på: september 27, 2010, 20:53:57 pm
|
Oljekjøleren din har nok fått seg en knekk der den sitter skrudd mot blokka. Det samme skjedde med en kompis av meg rett før SCC i år. Han fikk bøyd litt på oljekjøleren når han monterte viftehuset på en 25hk/1200 motor. Så da sprika kjøleren litt fra blokka,og olja tøyt ut ved pakkningen. Mvh Kim
|
|
|
188
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Weber 44
|
på: september 26, 2010, 19:48:39 pm
|
Litt bedre aks.en smule mindre bensinforbruk. Men i en 67modell og eldre så må man bruke Stand off på motorluka,eller kjøre uten luftfilter.
|
|
|
190
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Laga seg skilt eller ikkje?
|
på: september 26, 2010, 15:04:36 pm
|
Tistlo du skal vel ikke ha hvit(refleks) bakgrunn på skiltet ditt??Men bare svart(e)bokstaver/tall på metallplata. 9cm høye bokstaver/tall på vanlig veteranskilt.Og 6cm høye på parkeringsskilt. Mvh Kim
|
|
|
193
|
Forum / Problemløseren / Sv: bytte speedo-vire? hvordan?
|
på: august 25, 2010, 14:05:35 pm
|
Du må ta av låseklipset på wiren som kommer ut av den venstre fettkoppen på framhjulet. Skru av wiren med fingrene bak speedometeret,dra ut wiren. Og tre inn ny der du dro den gamle ut.Du må bak hjulet å hjelpe wiren inn til fettkoppen etterpå. Klips på igjen og du er ready 2 go. Mvh Kim
|
|
|
197
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Tur til Vänersborg
|
på: juli 29, 2010, 20:30:39 pm
|
Veien til Terje(golf) er en fin vei.Har kjørt den sikkert 5ganger. Men har også kjørt E18 inn i Sverige,tatt av til Seffle og rett ut på riksvei 45. Som går rett til Vänersborg.Riksvei 45 går gjennom Mellerud.
|
|
|
200
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykkproblem ved oppstart!
|
på: juli 29, 2010, 15:29:02 pm
|
Jeg smurte fett i det ene drevet i oljepumpa.Etter råd fra Erik"Jee".For å lage "vacum" i pumpa.Fikk trykk med en gang da. Slet med å få trykk ved oppstart jeg også.Bytta olje+filter etterpå.
|
|
|
203
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljeskift gikk skeis
|
på: juni 23, 2010, 21:33:25 pm
|
Borr ett lite hull(2-3mm borr)i de knekte boltene.Skru ut de knekte boltenen med en mini grisepikk. Sett inn nye bolter med locktite.
|
|
|
208
|
Forum / Problemløseren / Sv: Classic 20-50 olje
|
på: juni 04, 2010, 17:34:40 pm
|
hej folkens. har en 1679 cc motor i min bubbla å körer just nu på mineral 15-40 olja men ska byta till mineral 20-50 rätt snart, men såg idag när jag körde på vägen att om jag ligger runt 85 km eller fortare så vill oljan gå upp i 110-115 grader å sjunker till 75-95 grader om jag kör saktare runt 50-75 ät detta normalt? =) har ett externt oljekyl
Min erfaring er at dette stemmer.Men ved 80-100km/t ligger olja mi på 95grader.Og i 100km/t-140km/t på rundt 105-110grader. Temperaturen ute har også innvirkning på kjølingen.Har 1641cc i buss.Med orginal doghouse kjøler og ekstern kjøler på full flow uttaket etter oljefilter. Mvh Kim
|
|
|
209
|
Forum / Problemløseren / Sv: Classic 20-50 olje
|
på: juni 03, 2010, 15:24:16 pm
|
Kanskje du har for tykk pakkning mellom pumpelokket og oljepumpa. Pakkningen skal være så tynn som mulig.Helst den som er "matpapir"tynn,og kun "fukte" den med evnt.pakkningsement. Dette ifølge Erik"Jee"Og det stemmer nok.For jeg hadde 5bar på kald olje på tomgang og nesten en halv bar på tomgang med varm olje.Skrudde av pumpelokket og sjekket.Der var det nesten en halv millimeter med pakkningsement inkludert pakkningen.Gjorde rent lokket og pumpa.Ny tynn pakkning med minimalt med sement.Ca.2/10 millimeter.Tett og bra trykk.Varm motor holder nå 1.5bar på tomgang.Kjører med 20/50 Kendall olje.Og har Full flow lokk. Mvh Kim
|
|
|
|