mai 16, 2024, 12:43:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Best mulig plassering av temp-sender?  (Lest 1072 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: april 22, 2010, 18:34:14 pm »

Fikk meg en støyt idag da jeg skulle kjøre og kjøpe slange til ånding. Uten å tenke lengre enn nesa plugget jeg nippelen på oljepåfyllingsrøret, og kjørte.. kom frem 2-3km senere, med oljesøl overalt!! Trist

tenkte ikke at trykket ble så stort Rekker tunge og at blokk, fordeler, dynamo etc kunne bli så varme!!

nå vil jeg ha tempsender, men hvor er det best å montere? regner med at det er ett sted med mye gjennomgang av olje?

-bunnplugg?
-forgrening der oljetrykkpluggen er?

forslag?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KimSan
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #1 på: april 22, 2010, 19:54:26 pm »

Hvis jeg ikke forstår deg feil:

Enklest:
Tempføler på peilepinne http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=4601&category=
Tempen blir ikke helt reell, men "svinger" riktig

Best:
Tempføler "i" sump: http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=2162&category=

Og ett eller annet instrument: http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=2624&category=

Egentlig akkurat det du sa!? Glad
Loggført

1300 67-modell Boble: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10938.0.html
1600 TL 73-modell Fastback
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 24, 2010, 21:55:28 pm »

Har kjørt med Vdo dipstick & Vdo temp.meter siden 1994 på de bilene jeg har hatt.
Fungerer utmerket.
Jøran på Grefsen(Vdub2you)selger slike.
Vdo Dipstick kr.325,-
Vdo temp.meter kr.395,-
Tar deg null komma niks tid å montere,etter at du har dratt ledningen fra motorrommet til dashen.
Annbefaller å kjøpe en 5meter tilhenger kabel fra Biltema.
Den har 5 ledninger i kabelen,så drar du den fra venstre side i motorrommet.Og over i taket & ned så den kommer ut ved A stolpen
bak ved dashen.Så har noen ekstra ledige ledninger i tilfelle du skal ha turteller,oljetrykkmeter...etc senere.
Mvh Kim
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: april 24, 2010, 22:20:14 pm »

Jeg har blokk med T3 oljepåfyllingshull som har alu blockoff plate over. Den gjenget jeg opp og satte vdo sender inn med kobberring mellom sender og block off.
Loggført

1961 T1 - Custom
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: april 25, 2010, 01:32:04 am »

Bruk eventuelt oljekjøler fra T3. Denne har "hull" for oljetrykksbryter.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: april 25, 2010, 08:02:55 am »

Peilepinne. Har prøvd føler i bunnlokk på sump. Der var temperaturen alltid lav, under 50 tror jeg (Tror jeg målte temperaturen til bunnpanna, ikke oljen). På peilepinnen steg temperaturen opp til, og noen ganger over 100 grader.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!