mai 16, 2024, 12:08:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girkassa lekker olje :-(  (Lest 1075 ganger)
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« på: mai 25, 2010, 18:41:40 pm »

Ser ut til at girkassa på min splittbuss lekker olje...1967 panelvan med org kasse, men senket...

Et kjapt blikk under så ser det ut til at det er sidedekslene på høyre side som lekker, går det an å skifte desse eller må kassa ut??

Håper på svar på dette fra fagfolk...  Glad

Mvh
Fredrik
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2010, 08:26:58 am »

Ser ut til at girkassa på min splittbuss lekker olje...1967 panelvan med org kasse, men senket...

Et kjapt blikk under så ser det ut til at det er sidedekslene på høyre side som lekker, går det an å skifte desse eller må kassa ut??

Håper på svar på dette fra fagfolk...  Glad

Mvh
Fredrik

Ingen som vet?? ser at noen bruker en slags "gasket sealer"....funker dette?

Tips og triks mottas med stor takk...

Mvh
Fredrik
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2010, 08:52:29 am »

Sikker på at det er sidedekselet og ikke belgen?

Har du fortsatt reduksjonsbokser? (mtp. demontering)
Slipper vel å ta ut girkassen, men kan være du må demontere slik at du får dratt av akselrøret om du skal skifte pakning.

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2010, 09:01:25 am »

Sikker på at det er sidedekselet og ikke belgen?

Har du fortsatt reduksjonsbokser? (mtp. demontering)
Slipper vel å ta ut girkassen, men kan være du må demontere slik at du får dratt av akselrøret om du skal skifte pakning.

M.

Belgen er fin og tørr, org red bokser er på....har hørt at der er ei papirpakning mellom kasse og deksel?

Har bilen inne til steaming under for å fastslå hvor det kommer fra, men ser ut til at det er sidedekselet som lekker ganske mye...

Mvh
Fredrik
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: mai 26, 2010, 16:46:10 pm »

Det er pakningar der ja, du får kjøpt pakningsett som inneheld desse. Dei skal vera fargemerka etter kor tjukka dei er fordi du egentlig skal bruka dei som shims for akselrøyret. om du har ein bentley manual so står da godt forklart der korleis du skifter den
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mai 26, 2010, 17:06:39 pm »

Dette skjedde meg også for 2 år siden.Lekk ved det ene lokket.Har 1300S kasse i panelen.
Jeg tappet kassa for girolje,slakket på klemme på mansjetten.Dro mansjetten nedover akslen,skrudde av lokket.
Tørket bort olje og tørket med tynner på klut.Lot den gamle pakningen sitte der og smurte på ett tynt lag med pakknings silikon.
På med lokket,mansjetten og ny girolje.
Aldri lekket olje siden.
Hvis du skal/må bytte pakkningen så ville jeg ha klippet den.Dratt den over akslingen,montert den med klippet på topp med litt silikon.
Mvh Kim
Loggført
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2010, 20:06:53 pm »

Dette skjedde meg også for 2 år siden.Lekk ved det ene lokket.Har 1300S kasse i panelen.
Jeg tappet kassa for girolje,slakket på klemme på mansjetten.Dro mansjetten nedover akslen,skrudde av lokket.
Tørket bort olje og tørket med tynner på klut.Lot den gamle pakningen sitte der og smurte på ett tynt lag med pakknings silikon.
På med lokket,mansjetten og ny girolje.
Aldri lekket olje siden.
Hvis du skal/må bytte pakkningen så ville jeg ha klippet den.Dratt den over akslingen,montert den med klippet på topp med litt silikon.
Mvh Kim

Takker folkens  Glad

Har satt bilen ned på den lokale sjappa slik at de får reingjort kassa og sett hva som er gale...tipset til Kim hørtes bra ut!!

Mvh
Fredrik
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!