mai 15, 2024, 14:33:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som vet fremgangsmåten til Würth spezialkleber - 893 40 for bla.a speil?  (Lest 1292 ganger)
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« på: juli 26, 2010, 14:56:56 pm »

Skal lime fast speilet igjen på frontruta til trekkvogna, og fikk restene av et slikt limsett. Er tokomponent, men bruksanvisningen mangler. Har søkt på nettet men fant ikke så mye lurt, bortsett fra at det er noe drit å få i øya, men det regna jeg nesten med. Er det noen her inne som har brukt dette f.eks i jobbsammenheng som vet hvordan riktig fremgangsmåte er?

Hva skal på hvor, og når, og skal man vente før man klemmer delene sammen osv.

Har ei tube med noe i og en "ampull" med væske. Væska i ampullen er vel aktivatoren?
Hadde satt stor pris på rask svar fra noen som vet, da jeg skal igang med dette asap.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #1 på: juli 26, 2010, 15:42:43 pm »

har ikke brukt wurth sin lim, men har brukt tilsvarende i loctite..

der smører du hvertfall selve limen på ene flaten å aktivator på andre flaten så skal det bare presses sammen så setter herdeprossesen igang...

så i ditt tilfelle ville jeg: lime på ruta å aktivator på speilfoten..å presse sammen Glad

men er jo ikke alle typer lim som er anbefalt å bli brukt mot glass da...
jeg har hvertfall fått beskjed om att spesielle typer lim kan faktisk sprekke ruta...

men vet jo ikke hvordan det er med wurth sin Speziale .. Blunker
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #2 på: juli 26, 2010, 16:30:49 pm »

Takker for svar.

Prøver denne fremgangsmåten du her beskriver, da det sikkert er same shit, og dersom ruta sprekker, så blir det jo bare split window T4 buss Gliser

har ikke brukt wurth sin lim, men har brukt tilsvarende i loctite..

der smører du hvertfall selve limen på ene flaten å aktivator på andre flaten så skal det bare presses sammen så setter herdeprossesen igang...

så i ditt tilfelle ville jeg: lime på ruta å aktivator på speilfoten..å presse sammen Glad

men er jo ikke alle typer lim som er anbefalt å bli brukt mot glass da...
jeg har hvertfall fått beskjed om att spesielle typer lim kan faktisk sprekke ruta...

men vet jo ikke hvordan det er med wurth sin Speziale .. Blunker

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: juli 26, 2010, 19:13:38 pm »

lim på metall, og aktivator på glass  Blunker.. funker sikkert andre veien og, men slik jeg bruker wurth sitt glass/metall lim står vel på vedlegget i emballasjen også  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: juli 26, 2010, 19:50:16 pm »

Ring Trine Skogsholm på telefon 90530774. Hun er produktsjef på kjemi hos Würth Norge AS.
Loggført

Mvh

Marius
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #5 på: juli 26, 2010, 20:56:59 pm »

lim på metall, og aktivator på glass  Blunker.. funker sikkert andre veien og, men slik jeg bruker wurth sitt glass/metall lim står vel på vedlegget i emballasjen også  Blunker

jeg gjorde motsatt fordi aktivatoren var litt mer rennende enn limen...så blir enklere å holde aktivatoren på speilfoten enn på glasset Blunker
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #6 på: juli 29, 2010, 16:32:47 pm »

lim på metall, og aktivator på glass  Blunker.. funker sikkert andre veien og, men slik jeg bruker wurth sitt glass/metall lim står vel på vedlegget i emballasjen også  Blunker

jau, men nå mangla det bruksanvisning i limsette jeg lånte, ref. første post Blunker
Speilet henger det
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #7 på: august 01, 2010, 08:32:24 am »

Jeg reiste ned på hurtigruta Carglass jeg, de tok 50,-  for å lime inn igjen speilet. Enkelt og greit Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #8 på: august 02, 2010, 00:25:12 am »

Jeg reiste ned på hurtigruta Carglass jeg, de tok 50,-  for å lime inn igjen speilet. Enkelt og greit Blunker

Det hørtes faktisk veldig enkelt og greit ut ja. Legger det tipset bak øra, til neste gang Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!