mai 11, 2024, 18:04:56 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig? (Lest 720 ganger)
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
«
på:
august 23, 2012, 22:17:42 pm »
Noen som har tanker rundt avstiving av forstilling og bakstilling? Gagdets eller vel verdt pengene selv på en gatebil?
Front susp. stiffener:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&wkid=38328879149&artnr=12657a
Torque bars:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=detail&wkid=38328879149&artnr=20917a
Loggført
https://www.facebook.com/staatsgarage
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
«
Svar #1 på:
august 23, 2012, 22:26:46 pm »
Tinga fungerer de, hvis du skal optimalisere kjøreegenskapene.
VW motorsport lagde avstivninger til forstilling, støtte på nedre rør for balljoint, og støtte til begge røra for linkpin. Har noen tegninger i ei bok jeg har. Er fordi det blir store krefter ytterst på forstillingsramma ved hard kjøring/røffe veier/terreng og følgelig på rammehode.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SBL
Supermedlem
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund
Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
«
Svar #2 på:
august 23, 2012, 22:33:21 pm »
Oppfølginsspørsmål: Hvorfor må en stive av linkpin mer enn balljoint?
Loggført
https://www.facebook.com/staatsgarage
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Avstiving av forstilling og bakstilling. Nyttig?
«
Svar #3 på:
august 24, 2012, 06:26:11 am »
Fordi balljoint har ett stivere rammehode (bl.a. bredere feste mot forstillinga) og stivere forstillingsramme enn linkpin.
Men ikke uvanlig å bruke bare det nedre på linkpin, også.
«
Siste redigering: august 24, 2012, 07:18:19 am av Kjell Roar
»
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...