mai 02, 2024, 15:54:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problemer med t4 motor  (Lest 1629 ganger)
biggs
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Haugesund


Vis profil

« på: november 16, 2011, 21:27:07 pm »

heisann!


noen her som er flinke me t4 motorer?

lurer på om jeg har satt noen pluggledninger på feil plass, aldri kjørt med motoren før I dag.
mye puffing og smelling I eksosen når jeg slipper gassen. naboene trodde sikkert jeg testa nyttårsraketter I kveld Glad

en annen ting også er at den Går hoyere på tomgang når jeg slipper clutchen enn med clutch pedalen inne? ganske merkbar forskjell også
noen tips?

takker Glad
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1 på: november 19, 2011, 14:58:12 pm »

Tenningsrekkefølge og prosedyrer rundt det å få dett riktig er likt som type 1, og beskrevet/ diskutert her før, bruk søke funksjonen.  Er det mye ende slakk på veiven ?
Loggført
biggs
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #2 på: november 19, 2011, 19:36:15 pm »

Tror ikke tennings rekkefølgen er den samme.. har sett på en annen post her med en som har problemer med boble motor å der hvor de ledningene går stemmer ikke med sånn som jeg har det.... Så sannt jeg har lest de dere "tegningene" rett da.
Har kjørt med bilen å den er ganske frisk i frasparket så tror kanskje ledningene er rett, men det kan være noe annet galt. starter helt fint å går fint på tomgang, er liksom når en slipper gassen det smeller...
Ikke noe slark i veiven nei motoren er nybygd 2,4 liter for 2 år siden ca. hatt start på den kanskje en havtime siden den gang totalt så blir vel ikke så mye slark av det.
Loggført
biggs
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #3 på: november 20, 2011, 18:13:22 pm »

Kan jo være forgasser problemer og dette herent sikkert.. skal prøve å få lagt en liten filmsnutt som viser problemet... Filma med mobilen i dag, men det er så høyt volum på motoren at det er vanskelig å høre puffingen.
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: november 21, 2011, 22:56:08 pm »

Kan klart være mye rart, men når du er i tvil om pluggledningen er satt rett, bør du sjekke dette først.
Alle de type 4 motorene jeg har satt sammen de siste 20 årene har hatt samme rekkefølge som type 1,
Dvs. 1-4-3-2, så jeg vil bli svært forundret om ikke din har det også  Rekker tunge
Loggført
biggs
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Haugesund


Vis profil

« Svar #5 på: november 22, 2011, 10:41:53 am »

Har ikke orginal kjøling på motoren så jeg vet ikke hvilken sylinder som er hva for et  nummer.

Men når jeg står bak og kikker inn på motoren ser det slikt ut.

*1         2*
    motor
*3         4*


      *1
   *3  *4  Fordeler
      *2

dersom fordleeren går med klokka blir det 1-4-2-3 ?  dersom motor tegningen min er rett da og ikke 2 0g 3 skal bytte plass ?
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #6 på: november 22, 2011, 11:37:44 am »

motor    3    1
            4    2
sett  bakfra og forover
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 22, 2011, 12:43:48 pm »

Motor:

3      1
4      2


Fordeler:

3 2
4 1
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!