1353
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T-4 Turbo
|
på: mars 27, 2008, 18:08:40 pm
|
Jeg er oxo spent på om Holmen klarer å lage en low budget T4 motor. Ikke fordi jeg tror han ikke klarer å bygge en turbo-motor, men jeg tror ikke han klarer å stoppe på 150 hk.. Det blir nok kyllingen som ble til en hønsefarm ja.. Og etter å tatt både den ene og andre så ble det en hvesende ildsprutende 3 liters-beist på 600 hk
|
|
|
1354
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor mye hk med orig. gasser?
|
på: mars 23, 2008, 21:17:12 pm
|
På Sørlandets VW Treff i fjor hadde vi besøk av en bil på dyno testen. De trodde det var en 1600 med orginal gasser helt til nåla viste 97,5Hk.
Jeg skulle ha likt å visst hvilket volum det var i den motoren, men tipper at Kjell Aaen hadde sagt at det å få 100 hk med orig. volum,gasser og eksos er MEGET vanskelig..
|
|
|
1355
|
Forum / Snikk-snakk / Hvor mye hk med orig. gasser?
|
på: mars 23, 2008, 16:03:45 pm
|
Fant denne bilen til salgs på nettet. Det jeg jo lurte litt på er hvor mye hk en kan få når motor ser slik ut og er en 1600? Den som skal selge denne skriver at det er en 1,6 med 100 hk.... For meg virker dette usannsynlig ut av bildet her men... Ser det sitter en blå coil på den, har jeg undervurdert virkningen av den.. ? Spørsmålet er da alikevel... Er det i det hele tatt mulig og dra ut 100 hk ut av en 1600 med orig. gasser og orig. eksos om du så koster på skjorta inne i motoren...? Jeg mener å huske at Kjell Aaen skrev en gang i tiden at han hadde klart å dra ut drøyt 90 hk ut av en 1915 med modifisert orig.gasser og høy komp. ..
|
|
|
1356
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ditt værste salg noensinne...
|
på: mars 18, 2008, 16:42:55 pm
|
Jeg har en mer spesiell variant... Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en bil.. Vet det er litt fy på forumet her, men.. Fikk for mange år siden tilbud om å kjøpe en Ford Escort Mk1 Mexico med original Lotus BDA motor på 170 hk, fempunkt,bur,zf-kasse som var strøken,osv. , men interiør var demontert for i dag den latterlige sum av 40 k. I dag er vel motor verdt MANGE ganger mer...
|
|
|
1357
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Remmele
|
på: mars 18, 2008, 16:36:04 pm
|
Handla noen ventilfjærer og en kam derfra, men det er 3 år siden. Gikk fint det, men tok litt lenger tid enn dem sa da.. En annen ting var at jeg fikk en annen kam enn jeg bestillte, men enden på visa så var det bare bra akkurat det.. Var ikke noe annet tull da men.. , ting kan ha skjedd siden da..
|
|
|
1358
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Elektronisk tenning
|
på: mars 16, 2008, 22:48:29 pm
|
Dem vakumklokka sitter med bare en skrue på utsiden og kan ganske enkelt taes av. Du må lirke litt for å fa av en styre-pinne inne i fordeleren, men det går greit.. Så kan du sette på vakumklokka fra den andre fordeleren på den "nye", har prøvd og funker fint..
|
|
|
1359
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppborring til 8-stifts veiv
|
på: mars 15, 2008, 17:54:31 pm
|
Det der med å gjøre det mens veiv sitter i motor høres ut som et prosjekt som jeg i hvertfall ville ha styrt unna, sikkert mulig men... Etter det jeg har skjønt så er det ikke planer om å skremme denne motoren opp i 200-300 hk-klassen og du har vel heller ikke tenkt på noe drag-start med sinter-clutch og drag-hjul, så da hadde jeg brukt fire pinner tror jeg.. Vet om et par tilfeller der denne borringa har gått skeis.. Som nevnt over her så ville jeg i tilfelle ha brukt skikkelig verktøy og aller helst overlatt det til noen "maskin-folk", men det er jo ingen umulighet å gjøre det selv heller..
|
|
|
1360
|
Forum / Problemløseren / Sv: lakking av plastikk
|
på: mars 14, 2008, 17:20:18 pm
|
Du får kjøpt noe som heter lakheft-spray der de selger spray-lakk. En spray på sprayboks som er en slags grunning beregnet på plast. Har brukt den på støtfanger og det funket fint det..
|
|
|
1364
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Klarglasslykter til 1303
|
på: mars 09, 2008, 22:37:42 pm
|
Jeg kjøpte komplette klar glass lykter på www.vwcarconsult.no1000,- for begge og de er godkjente Da tror jeg du var utrolig heldig som i det hele tatt fikk noe.. Er vel ikke alle som har fått noe igjen for pengene der for å si det sånn....
|
|
|
1365
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw-veivals buggy tilsalgs på blocket...
|
på: mars 08, 2008, 08:18:55 am
|
Med den "dödaren" av motor baki der så trenger en skikkelig feste vettu´... Vet ikke hvorfor, men som regel når jeg ser ei boble med superbrede dekk, så sitter det en fryktelig 1300 eller rå 1600 motor baki´ der på minst 40-50 hk
|
|
|
1366
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kroming av gamle fangere?
|
på: mars 06, 2008, 21:49:32 pm
|
Taiwan-fangere holder lenge hvis behandlet som nevnt over her. Hvis du i tillegg spanderer på et lag med hammerslaglakk på insiden av fangeren, så gjør det underverker.. Taiwan-fangere og stigtrinn er ALLERGISKE mot saltede veier!
|
|
|
1372
|
Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenning av veltebur
|
på: mars 04, 2008, 20:22:56 pm
|
Etter det jeg har hørt, så er det visst en i Gatebil-miljøet som "ødela" for det å få godkjent bur i bil.. Sikkert noen på forumet her som vet mer om enn jeg.. Dette har vært diskutert på VW-Audi-forumet... Var et eller annet dustete som ble gjort som fikk det til å ende i endring av regler..
Er mulig å gå the hard way om TûV.. , vet jeg det var noen som sa på VW-Audi-forumet..
|
|
|
1373
|
Forum / Problemløseren / Sv: hva står det på original kam på t4?
|
på: mars 04, 2008, 20:18:11 pm
|
Vanlig misforståelse er at hvis en kam ser "spiss" ut at den da er en "rå" kam... Ser du på kammen til feks. en Transporter 2,4 Diesel med 78 SUPERLATE hk, så har den ganske så "spiss" kam... Ergo er ventilen oppe kort tid med maks løftehøyde.. Mens en litt "råere" kam ser mere "flat" ut da den gjør at ventilen står lengre oppe på maks løftehøyde.Løftehøyden kan du forsåvidt måle ved feks. sette kammen i en dreibenk og måle høydeforskjell mellom anlegg på "bakside" av "kammen" og topp på kam. Dette er egentlig ikke noen fullgod løsning, men funker for å gi en nogenlunde løftehøyde på kammen. Det beste er å ta et måleur på løfteren i motor.. En orig. kam har vel rundt 8 mm i løftehøyde, mens en trim-kam har vel fra ca. 9mm og til 12-13 mm (på kammen) .
|
|
|
1374
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: regulator porsche kjöling(dynamo)
|
på: mars 04, 2008, 20:06:57 pm
|
Har du original Porschevifte med Porsche-dynamo eller har du Porschevifte fra B.A.S ? Har du Porschevifte fra B.A.S., så bruker den dynamo fra Golf mkII. Den varianten fra B.A,S har innebygget regulator, ergo behøver du ingen ekstra regulator og kan kutte ut den du har i bobla. Spørs litt på hva slags boble du har oxo. De fleste 74 mod 1303 og nyere har originalt dynamo med innebygget regulator originalt, og da er Porschevifte-dynamo bolt-on i så måte.. Hvis du har original Porsche-dynamo på Porsche-vifta di, så er det litt mer avhengig av årsmodell den kommer fra..
|
|
|
1378
|
Forum / Problemløseren / Sv: t2 innsug på t1?
|
på: februar 28, 2008, 20:42:58 pm
|
Går ikke.. Innsuget på T2 er helt annet... Du må i tilfelle ha innsug fra T3 hvis du skal ha noen sjanse til å få dem på..
|
|
|
|