mai 06, 2024, 01:01:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som vet.?  (Lest 1309 ganger)
WannaRetroBug
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: august 27, 2011, 13:17:01 pm »

'67 1500'en min gir meg stadig utfordringer og overrakelser.
Tenkte at det kunne være lurt å spørre om noen her kjenner til bilen, da det hadde vært kjekt
å få litt bakgrunnsinfo/historikk på den.
Kjøpte den av en kar i Drammen som hadde hatt den i 10 dager...!!

Bilde:


Noen som vet..?
Loggført

T1 1300 -70 mod
WannaRetroBug
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: august 27, 2011, 13:44:07 pm »

Et par bilder til:





Loggført

T1 1300 -70 mod
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: august 27, 2011, 16:57:21 pm »

kjenner ikke til DEN bilen men kjenner til -67 1500
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
WannaRetroBug
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: august 27, 2011, 18:58:07 pm »

Er helst denne bilen jeg lurer på..  Blunker
Spesielt hvilken motor det er som står i den, og hvem som har satt den sammen..
Standard er den ihvertfall ikke..
Ender nok opp med at jeg plukker den fra hverandre for å finne det ut..
Loggført

T1 1300 -70 mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 27, 2011, 19:06:24 pm »

Org. eksos iallefall.. Bilde av motoren?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

WannaRetroBug
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: august 27, 2011, 19:28:58 pm »

Han jeg kjøpte den av sa det sto en sliten 1300 i den, men ifølge motornummeret er det en 1500.
Første jeg gjorde var å skifte eksosanlegg:



Deretter fikk den en tett og fin 30/31 gasser, ny coil, nyoverhalt org bensinpumpe:



Har i ettertid også fått svda fordeler med pertronix.

Da jeg la inn vibrasjons- og lyddemping i mottorrommet, oppdaget jeg at det manglet "glemmeblikk"
Jeg plukket ned for å få det på plass, og tenkte jeg skulle smette på et par 1600 DP topper jeg hadde, men de passet ikke..!
Dumme meg reflekterte ikke videre over det da, og målte ikke sylindrene (tross alt var det glemmeblikket som var i fokus, og klokken var langt over midnatt)
Meg kjent er 1500 og 1600 like i toppene, og det betyr i min verden at den må være 1776 eller større..
Men hvorfor da med single port, DET skjønner jeg ikke..

Må vel bare plukke den en gang til..
La inn tråden her med håp om å treffe på en tidligere eier.. Men, men..
Loggført

T1 1300 -70 mod
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #6 på: august 27, 2011, 19:56:12 pm »

Om du vil ha tak på tidligere eier, er vel det letteste å ta kontakt med nærmeste tvilstilsyn. De har jo liste over tidligere eiere..  Jeg fant igjen min første 1303 sånn.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: august 27, 2011, 20:38:59 pm »

Ser at endel, spesielt bussfolk i US of A kjører 1776 med singeltopp. Teorien er at det gir mer dreimoment på lavt turtall, enn tilsvarende DP. Derfor bra i en tung bil.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!