VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: beetle force på februar 24, 2008, 20:51:44 pm



Tittel: 1915
Skrevet av: beetle forcefebruar 24, 2008, 20:51:44 pm
Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler.
Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer?
Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø!
Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm.

Mvh Olav



Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: HansOfebruar 24, 2008, 22:00:15 pm
Sikker på at gasseren klarer  å levere nok til en kam med 301 graders durasjon?


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyfebruar 24, 2008, 22:07:10 pm
.


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Lars Johansenfebruar 24, 2008, 22:10:40 pm
Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler.
Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer?
Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø!
Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm.

Mvh Olav




Syntes vel kanskje ikke at det turtallsområdet du var på jakt etter og den kammen der var noe gunstig kombinasjon.

Har brukt 1 dobbel 40drla /m forvarming via orginalt eksos og det har fungertert perfekt på en 1776 jeg hadde tidligere.


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: FosenXpressenfebruar 24, 2008, 22:11:52 pm
34Pict??  :o

Du har da to sprelle nye 45 Dellortos liggende du!!!
Åsså bruker du Eber`n t forvarming!!   ;D

No guts no glory!! 8)


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Squarebackfebruar 24, 2008, 22:44:30 pm
I en Snowtrack ville jeg brukt en svært "snill kam". Ville vel prioritere motvektveiv og balansering...

Original VW kam har 223 grader og 7,0 mm i løft om jeg ikke husker feil...



Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: JSfebruar 24, 2008, 22:46:14 pm
Hvorfor er det viktig med motvektsveiv på en motor som ikke skal se høye turtall?


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: HansOfebruar 25, 2008, 07:27:19 am
Enig med JS her. Det er vel i såtilfelle hvor godt balansert veiva er som er viktig til denne type bruk.


Tittel: Sv: 1915
Skrevet av: Speed-Demonfebruar 25, 2008, 21:00:47 pm
Ville heller gått for org kam enn 301 kam til den motoren og det bruket du skal ha det til. Ville gått for relativt lavkomp også. Ville forsøkt å porte litt forsiktig, er spesielt viktig for deg å få varmen ut.