mai 14, 2024, 13:05:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skifte støtstangforinger  (Lest 1356 ganger)
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« på: mars 22, 2015, 15:34:37 pm »

Bobla mi markerer territoriet sitt VEL mye, så det er nok bare å bite i eplet og skifte støtstangforinger. Kan dette gjøres uten å ta ut motoren på en 58? Skulle ikke tro man trengte lange klaringa for å få rørene ut?

Noen som har prøvd, og som har noen lure tips?
 Glad
Ove
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mars 26, 2015, 19:45:00 pm »

Mener du pakninger til støtstangrør?
Du må ta av vippene, trekke ut stengene og sette på fjærbelasta støtstenger rør med nye pakninger om du ikke vil ta ut motor.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: mars 26, 2015, 20:01:13 pm »

Det er det som blir gjort... Men, er litt skeptisk til om det blir tett.

 Hæ

Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #3 på: mars 26, 2015, 21:25:32 pm »

Skal du være sikker på att det blir bra så tar du ut motoren, demonterer topper og monterer nye støtstangrør med nye pakkninger+ litt tettnings silikon. Er de gamle røra fine kan du bare strekke di ut igjen og bruke di på nytt.

Om du kjøper fjærbelasta rør, så hold deg unna de billigste! det holder tett i 5 minutter og så blir det gradevis mer lekasje...
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: mars 28, 2015, 08:10:34 am »

Hvis du har original motor, dvs 30hk, må toppene av, tror ikke det finnes annet enn original type srøtstangsrør til de.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6115
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 28, 2015, 12:24:09 pm »

sjekk at det ikke er fra oljekjølertetningene det kommer mest...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!