mai 12, 2024, 21:51:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1961 Type1 Ragtop :)  (Lest 24241 ganger)
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #30 på: februar 14, 2011, 16:13:52 pm »

Nå vet ikke jeg om det er forskjell på leveringer innenfor EU og til land utenfor EU.
Men jeg bor for tiden i Danmark, og har ikke fått noe ekstra regning fra fraktselskaper før når jeg har bestilt varer fra England.
Og det både for større og mindre beløp enn dette rattnavet.

Når det gjelder støvsuging av bilen, så tror jeg nok, det blir til at jeg kjører bilen til den lokale bensinstasjon på henger og bruker støvsugeren de har der.. Bruker selvfølgelig maske også Glad
Den er kanskje noe kraftigere og har lang slange så det ikke fyker så mye i bilen som garasjestøvsugeren jeg har..
Har jeg flaks så smitter jeg bare noen lokale rånere i riskokerne sine..  Gliser   De er det jo nok av..
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #31 på: mars 01, 2011, 12:57:44 pm »

Fikk en pakke i posten idag også, det går mest i smådeler. Det er et deksel til høyre for speedometeret med plass til instrument.
Hadde tenkt meg en 52mm turteller som på linken her; Bus custom http://nhspeedometer.com/vw/1.htm
Forøvrig MANGE fine turtellere Glad
Men jeg har fått kjøpt en 80mm 6v turteller, så det blir forandring i planene, men dekslet er kjekt å ha om det skulle forandre seg på nytt..



* instrumentdeksel.jpg (62.71 KB, 510x480 - vist 198 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #32 på: mars 01, 2011, 13:02:44 pm »

ved kjøp av varer innad i EU betaler man moms/VAT/tax til det landet man kjøper fra.

Fra eu til norge for man først fradrag for momsen til avsenderlandet men må betale norsk moms
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #33 på: mars 09, 2011, 20:29:40 pm »

Har noen gode dager hjemme for tida, og fikk handla inn litt i går.
Ikke noe store greier, men et par hvite knotter til radioen, et EMPI metall emblem og senkespindler.

Senkespindlene fant jeg noen slipemerker på, har kontakta forhandler og venter på svar.
Vet ikke om det er et svakt punkt der, eller om det ruster mere der. Vil høre hva han sier.
Det er vel det du får med billig no-name spindler.. Glad



* radioknotter.jpg (62.62 KB, 722x354 - vist 156 ganger.)

* empi.jpg (70.47 KB, 642x361 - vist 167 ganger.)

* senkespindler.jpg (86.64 KB, 908x498 - vist 289 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: mars 09, 2011, 20:40:13 pm »

Trur ikkje dei hakka er noko å vera redd for sjøl om dei burde vore ungått av fabrikanten. men du må behandla spindlane med noko grunning/maling utan so rustar dei uansett. dei er vel i bart stål
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #35 på: mars 11, 2011, 11:41:43 am »

Fikk en liten pakke i posten i dag også.  Var heldig å få tak i et sett med NOS baklysglass, innerglass og pakning.
Fikk desværre ikke med orginalforpakningen, men glassa er fine Glad

Trenger de egentlig ikke , men kjekt å ha i reserve dessuten kosta de ikke skjorta.


* baklys.jpg (73.15 KB, 646x571 - vist 195 ganger.)
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #36 på: april 18, 2011, 10:31:17 am »

Så blei det handla igjen til bobla. Og som før fortsetter trenden med å starte i "feil" ende. Burde egentlig kjøpt platedeler og motor,
men finner stadig noe jeg vil ha.  Og nå har fått tak i et horn. Et dobbelt horn av typen Hella 6volt.
Det bråker noe sinnsykt, og skal nok skremme en og annen treig fotgjenger eller grønt-lys-bilist. Gliser



* horn2.jpg (76.92 KB, 502x725 - vist 174 ganger.)

* horn3.jpg (94.3 KB, 848x518 - vist 180 ganger.)
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #37 på: april 26, 2011, 20:52:34 pm »

Da var bakdekk kommet i hus!  Gliser i bokstavlig forstand.
Det har har vært flyttepåske, og nå er vi på sykehuset for nok en kur.
Men det blei også to dekk til bobla, Hoosier quick time dot i str. 175/70-15.
De er pent brukt og 6 mm mønster tilbake.
Det blir ikke noe race med det første, det øir nok orginal 1200 foreløpig.

Og så har jeg bestilt felger, to stk. bredda orginalfelger uten huller.
Bestilte i 6" bredde.  Fargen blir sannsynligvis sort matt..

Bild kommer når internet er installert og vi er hjemme fra sykehuset..

Espen
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #38 på: april 26, 2011, 21:38:18 pm »

merkene på spindlele er ikke no og bry seg om . det kommer fra da de har slipt på toppen ved hullet til kingbolten . det ruster jo først der det ikke er lakk . men ikke fortvil , det ruster ikke hull  Kult
Loggført

1 up
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #39 på: april 30, 2011, 11:17:21 am »

Så kom endelig internet på plass i nytt hus. Ipad`en er grei på sykehuset, men til boble tråden trengs hjemmepc Glad

Her er Hoosier dekka. Forrige eier har malt hvit skrift på sidene, men han har slurva, så jeg lurer på å fjerne det å gjøre det på nytt.
Hva kan jeg bruke til å fjerne med? Aceton, rødsprit eller tynner?   Noen tips??



* hoosier.jpg (97.21 KB, 602x681 - vist 205 ganger.)

* hoosier2.jpg (89.38 KB, 589x652 - vist 248 ganger.)
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #40 på: mai 21, 2011, 20:03:40 pm »

Nye deler på hylla, var å handla hos min lokale vw pusher, og han har masse spennende på lager.

Jeg fant rep.stykker i god tykk kvalitet til nedre dørhengsler.  Men ser at de er litt forskjellige fra min –61.
Repstykkene har 3 huller til hengsla, mens bilen har 4 huller?  Men på det ene rep.stykket er det fester til 4 bolter på innsiden.  Noen som vet og det holder med  3 bolter, eller må jeg ”lage et 4 hull” med tilhørende feste bak?
Fikk dette billig,  og det var bedre enn JP og Veng kvaliteten, så jeg tenkte at det var bare å prøve med disse.
Har også sett på VW Heritage at rep.stykkene de selger i ”heavy duty RED” serien også kun har 3 huller.
Noen som har noen tanker om dette?  Eller kjenner til en bedre leverandør (Hookeys??  Eller har en bil de kan skjære ut av til meg??)
Fant også en rep.plate til nedre bakre kvartpanel, i samme god tykke kvalitet, med fals på toppen til og med.
Denne er vel ikke noen større hokus pokus med å få sveist på plass regner jeg med.
Prisene var også annerledes før, panelet kosta kun 18kr.
Arne hadde også noen felger til meg, standard tette 5x205 felger. Disse skal blåses og lakkes sort matt, muligens med rød kant ytterst (felgtape, i tilfelle jeg treger).  Disse skal jeg ha foran, bak bliver det bredda felger i 6”.

Etter mye søking fikk jeg kjøpt to sett dørhåndtak med 2 nøkler til hver. Et NOS og et pent brukt.
Betalte og venta på pakke, og tror dere f….. meg ikke at bilen til selger blei stjelt med håndtaka i bagasjerommet!!!!
Hva pokker skal de lømlene med mine etterlengta dørhåndtak?  De går jo sikkert å drømmer om en fucked up kebab slede!!   Men som selger og jeg blei enige om, vi gir den noen dager til, så kanskje den dukker opp med håndtak .
Man kan jo håpe…


* repdeler2.jpg (115.29 KB, 360x905 - vist 173 ganger.)

* felgerforan.jpg (139.9 KB, 859x473 - vist 214 ganger.)

*  (17.18 KB, 559x374 - vist 168 ganger.)

* repdeler1.jpg (88.65 KB, 883x270 - vist 186 ganger.)
« Siste redigering: mai 21, 2011, 20:06:02 pm av Kheiron » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: mai 21, 2011, 20:44:50 pm »

3 bolts hengsler kom i midten av 62

her er sånn du trenger: http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111805351A

Ser ut som den eine plata der er nos? orginalt stål?

Alternativt so bruker du den innvendige hengsleplata frå bilen din + sveiser inn eit sånt hol frå bilen din til dei nye platene.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #42 på: juni 01, 2011, 11:47:42 am »

Tistlo; det er nok den jeg skal bruke ja, men ser at det var en stiv pris fra wolfsburg. Fant samme beslag fra Hooky`s Panel i England, så jeg bestiller derfra.  Kvalitet og passformen fra Steve i Hooky`s skal vist være upåklanderlig.  Glad
Er bare i tvil om jeg skal bestille en jig til montering eller om det kan lages sjøl?  Noen som har tips.

Fikk også henta to av felgene idag fra sandblåsing og pulverlakk. Det så bra ut, men i den dype sprekk, så det ut som det var en masse små bobler, dvs. pulverlakken hadde ikke lagt seg som en tett hinne.Markert med gul pil på bildet.
 Så han anbefalte å legge en smal fuge med sika eller lignende for å sikre seg helt.
Hmm, syntes det var litt merkelig at det ikke blei helt tett.  Betalte 600kr for to felger, så det var ikke så galt. Men alikevel litt kjedelig.




* felgerforan2.jpg (106.26 KB, 490x737 - vist 268 ganger.)

* felgerforan.jpg (101.26 KB, 736x422 - vist 184 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #43 på: juni 01, 2011, 12:05:18 pm »

Er vel hooky som lager dei så sånnsett er da økonomisk å handla direkte frå dei Glad

Du treng vel ikkje noko jig??? er ikkje so mangen måtar å montera den på. den står nedpå kanalen og treffer stolpen rundt

da e jo justeringsmuligheit i hengslo så døra skal nok passa etterpå og Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #44 på: juni 01, 2011, 14:08:06 pm »

Angående boblinga på felgene så er det rester av gammel lakk/skitt som ikke er lett å få bort.
De burte ha vært syredyppet i stedet.
Jeg har den jiggen fra Hookeys, men den trenger man skjelden eller aldri.
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #45 på: juni 06, 2011, 12:27:04 pm »

Så kom bobla på langtur! Det var Hurup-Risør-Hurup på 24 timer! Blei litt trøtt siste biten må jeg innrømme.
Den står nå i selskap med en skurtresker på en låve i vestjylland  Glad
Tollerne sjekka bilen på kaia, og stressa litt da jeg ikke har noe særlig papir på den, siste eier med vognkort er død,
 og den har jo ikke hatt skilt siden 1971.  Men med håndskrevet salgsmelding m/chassis nr. og registrert på meg i Autosys,
så kjøpte han den (tollerens egne ord) Glad
Den skal jo ikke eksporteres, skal stadig være norsk bil. Og når den kommer på veien, så kjører vi den hjem på prøveskilt for visning BT og EU.

Ellers fikk jeg henta forstilling med deler fra min bror. Det er en 2" smalna justerbar Puma. Hva slags foringer bør den ha?  Den har nålelager.
Hva slags foringer bør jeg ha til denne?  Urethan eller std?
Skal også sette på smørenipler. Hva passer på en Brasiliansk Puma forstilling? (Linkpin)

Det neste på lista, er å bestille fra Hooky`s, pulverlakkere dropspindlene, og ringe å purra på bredda felger som er bestilt..
(med forbehold om at Elias er i form..)

* boblehenger.jpg (133.81 KB. 894x426 - vist 324 ganger.)


* smalpuma.jpg (147.96 KB, 692x590 - vist 284 ganger.)
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #46 på: juni 17, 2011, 20:31:47 pm »

Med små små skritt går det fremover. Har vel egentlig ikke begynt på selve bilen enda, selv om håndtaket er skrudd av for å finne nøkkelnr.
Leita jo tykt og tynt etter håndtak med orginalnøkler, men ikke alt som er firkanta passa.
Har funnet ut at forskjellen på firkanta dørhåndtak før og etter - 66, er vridningen på nøkkel. Gammel type låser og vrir nøkkel 180 grader.
Ny type låser ved 45 grader.  Men om man får ut nøkkel ved 45, 90 eller 180 grader vet jeg ikke. Det er egentlig ett fett nå..
For jeg fikk tak i repro-nøkkel med SC profil, og på den lokale låsesmed, tasta de inn nøkkelkoden.
Var et flott bilde av nøkkel på dataskjermen, og vips, så var nøkkelen slipt etter mønster fra 1961 Gliser   Passa som p... i Guri  også!

Kunne jo spart meg for masse søking og leiting, og bare handla helt nytt håndtak, men vanskelig å få til 50 år med patina..


*  (70.74 KB, 866x371 - vist 176 ganger.)
« Siste redigering: juni 17, 2011, 20:34:21 pm av Kheiron » Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #47 på: juli 08, 2011, 11:33:39 am »

Siden jeg ikke helt vet om jeg kan få tak i ny nøkkel til låsen på gearspaken, så har jeg et godt alternativ jeg kan bruke Glad
Det er en Empi Hurst kopi jeg har kjøpt fra Unneberg.


* empihurst.jpg (80.8 KB, 533x538 - vist 171 ganger.)
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #48 på: juli 08, 2011, 12:05:48 pm »

Så kom endelig internet på plass i nytt hus. Ipad`en er grei på sykehuset, men til boble tråden trengs hjemmepc Glad

Her er Hoosier dekka. Forrige eier har malt hvit skrift på sidene, men han har slurva, så jeg lurer på å fjerne det å gjøre det på nytt.
Hva kan jeg bruke til å fjerne med? Aceton, rødsprit eller tynner?   Noen tips??



Tøffe dekk! Hvilken dimensjon er disse?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #49 på: juli 09, 2011, 20:57:28 pm »



Det er 175/70-15.  Skal på 6" bredda orginalfelger.

Noen som vet om de kan brukes uten slange?
Det blir ikke bajaskjøring med 1200 orginalmotor.(enn så lenge)
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #50 på: juli 09, 2011, 21:06:03 pm »



Det er 175/70-15.  Skal på 6" bredda orginalfelger.

Noen som vet om de kan brukes uten slange?
Det blir ikke bajaskjøring med 1200 orginalmotor.(enn så lenge)

Kommer an på hvor flink sveiseren var...  Blunker

På dekket skal det stå tubeless eller tube type.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #51 på: juli 26, 2011, 19:22:31 pm »

Ikke så mye nytt her, venter på bredda felger og har lagt inn et bud på noen 155 Sprint Classic dekk til å ha foran.
Vet ikke hvor lenge selger venter på andre bud.

Noe smått holder jeg dog på med, en peilepinne.
Har fått laga en "prototype" om man kan kalle det det?  De selges jo, men jeg tenkte å lage min egen.  Enten få ta i noe fint teaktre fra jobben, syrefast eller alu.  Usikker på hvordan lakka teak tåler opp og ned av bensintanken?  Men mange andre peilepinner er jo i tre.

Anyway, har fått tak i måla til 1961 modell boble, det er vist forskjell på tanken på tidligere modell, så måla er ikke like.
Men de jeg har skal passe.
Talla under streken til høyre er antall liter på tanken, og tallet over streken til venstre er antall km man kjøre.


* peilepinne.jpg (53.36 KB, 104x683 - vist 221 ganger.)
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #52 på: juli 28, 2011, 23:31:49 pm »

nice - har tenkt tanken på å lage pinne selv  Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #53 på: august 02, 2011, 12:20:01 pm »

Hans; her er måla om du skal lage pinne sjøl.
5l-65km-4,4cm
10-130-8,3
15-195-11,3
20-260-14
25-325-16
30-390-18,4
35-455-21
40-52023,5
44-570-27

Måla er lest av et bilde på nettet, hvor det lå en tommestokk ved siden av pinnen, så Justervesenet hadde nok ikke godkjent det Glad
Loggført
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #54 på: august 02, 2011, 12:27:57 pm »

Jeg følger opp med innkjøp som ikke står i stil med fremgangen med prosjektet, men som alltid er det kjekt å ha på hylla Glad

Jeg fikk kjøpt et par 1300dp topper, fine og komplette Glad     
Blei jo litt inspirert av Dewils 1200 med 40mm gassere på, så nå "kikker" jeg etter det også.
Skal høre med Spring her i Århus, om hva han kan "frisere" på disse toppene.  Kan man sette større ventiler i disse?
Sikkert noen som mener jeg begynner i feil ende her, med en 1200 trim, men hadde vært morro å prøvd litt.
Neste er kam av typen "hissig", og effektanlegg (er vel ikke så mye å velge i til en smal 1200 motor)

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #55 på: august 21, 2011, 19:41:21 pm »

Man kan montere større ventiler i de toppene. Race-Buggy her på forumet har håret opp en sånn 1200.
Mye moro man kan få ut av en gammal 1200... Blunker
Kult å høre at man inspirerer litt. Det er viktig å mikse og trikse litt selv.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #56 på: september 10, 2011, 20:18:39 pm »

Har fått handla meg forgassere til min 1200 motoren. Det blei et par 36mm Dellorto DRLA.
Det fulgte med innsug, så ganske nye og fine ut. Masse å porte på  Gliser
Mangler stag og filtre, men fikk de rimelig,  så det må jeg heller finne seinere..
Nå skal jeg høre med en som kan porte og øke kompresjonen i 1300dp toppene mine om hva han syntes om planen.
Hva vil være maks komp?  8-8,5 eller 9??  Det blir en annen kam og eksosanlegg i tillegg. (høy tomgang gjør ikke noe Glad)

Fikk også henta et par tette 205 felger og levert til bredding i dag. Hadde ellers en avtale med en på djeveløya, men han svarer ikke på sms, telefon eller mail, så han er droppet. Jeg ble tipsa om en kar (opel-kar) som vistnok hadde peil, og dere kan jo bedømme selv;
  http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=41313    Han tok 1500kr for to 15" felger. Uansett bredde.
Det ser jo super bra ut i mine øyne.  Tror de er klare om en uke, så leverer jeg de til sandblås og pulverlakk (sammen med drop-spindlene)


* 36mmDellorto.jpg (101.2 KB, 725x531 - vist 165 ganger.)
« Siste redigering: september 10, 2011, 20:21:57 pm av Kheiron » Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #57 på: september 11, 2011, 07:10:46 am »

Hvilken type kam går du for? Og kompen kan vel godt komme høyere opp?  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #58 på: september 11, 2011, 20:11:06 pm »

Davs Jens! Jeg ved sgu ikke hvad for en knast jeg skal/kan bruge. det er noget jeg må læse eller spør om på forum.jeg ser at en bruger w100 knast, og 10,4:1 i komp. Men om det duer på min motor ved jeg ik'.  Tror måske jeg vil have en knast der er villig til at tage omdrejnnger. Og ude at vide så meget om knaste, er mit bud på noget omkring 290grader. Men som sagt det er kun et skud fra hoften, da jeg ikke har kunskaber nok.
Topstykkerne vil blive portet og drejet ned så det bliverr minimum 9:1. Måske enda højere.
Lige nu ser det ut ti at blive 1,1:1 vippestel, men kigger jo osse på 1,25:1.

Er åben for input og komentarer, med måske det skal over i Old Speed tråden min steden for "bil-tråden" her..   Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #59 på: september 12, 2011, 09:34:38 am »

Scat C45 knasten er vel på 298 grader på standard vippestel.  Rekker tunge
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!